ISLT427 İnovasyon Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT427
Ders İsmi: İnovasyon Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeniliğin tanımı; yeniliğin özellikleri; yeniliğin kaynakları; yaratıcılık; yaratıcılığı engelleyen faktörler ve durumlar; yaratıcılık ve yenilik arasındaki farklar; yenilik türleri; yenilik süreci; yenilik modelleri; yeniliklerin yayılması; fikri mülkiyet hakları; rekabet avantajı yaratan yenilik odaklı stratejiler; yenilikleri uygulama ve yönetme.
Dersin İçeriği: Yeniliğin tanımı; yeniliğin özellikleri; yeniliğin kaynakları; yaratıcılık; yaratıcılığı engelleyen faktörler ve durumlar; yaratıcılık ve yenilik arasındaki farklar; yenilik türleri; yenilik süreci; yenilik modelleri; yeniliklerin yayılması; fikri mülkiyet hakları; rekabet avantajı yaratan yenilik odaklı stratejiler; yenilikleri uygulama ve yönetme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Inovasyon sürecinin fikir üretiminden ticarileştirme sürecine kadar nasıl gerçekleştiği bilgisini açıklamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Şirketlerin dış ticarette rekabet avantajı kazanabilmek niçin inovasyon stratejilerini kullanması gerektiğini açıklamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Inovasyon modellerini betimlemek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İş Planı Projesi Sunumu Proje sunumu ile ilgili çalışma
1) • Ders içeriğini tanımlar • Derse ilişkin beklentileri açıklar • Iş planı projesinin nasıl yapılacağını inceler • Proje gruplarına karar verir
2) • Inovasyon tanımlarına yönelik stratejik yaklaşımları betimler • Inovasyonun temel kavramlarını açıklar • Inovasyon ve inovasyonla bağlantılı diğer kavramları nasıl ayırt edeceğini açıklar • Küreselleşme ve onun ekonomiye etkisini betimler • Ekonominin teknolojik gelişmelerle nasıl değiştiğini örneklerle açıklar • Örnek Olay 1’i açıklar ve tartışır Ders izlencesinin tekrar inceleme Öğrenci sistemine giriş yapma ders materyallerini ve içeriklerini inceleme Örnek Olay 1’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
3) • Yaratıcılığın anlamını açıklar • Hazırlık, kuluçka, yaratıcılığın çıkması, değerlendirme ve fikir seçiminden oluşan yaratıcılık süreçlerini tanımlar • Yaratıcı düşünmenin nasıl geliştirileceğini açıklar • Yaratıcı düşüncenin inovatif fikirler üretmen için nasıl kullanılacağını açıklar • Küresel pazarlarda fark yaratacak fikirlerin nasıl bulunacağını tartışır Örnek Olay 2’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma Ders materyallerini yeniden inceleme ve proje sunumu ile ilgili çalışma
4) • Farklı inovasyon türlerini ve tanımlarını listeler, açıklar • Inovasyon türlerinin neye gore sınıflandırıldığını tanımlar • Inovasyon türleri arasındaki farkı betimler • Firmaların inovasyon türlerini nasıl kullandığını tartışır • Örnek olay 3’ü açıklar ve tartışır Bireysel çalışma: internet araştırması: yaratıcı fikir örneklerinin bulunması Örnek Olay 3’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma
5) • Inovasyon paradigmasının zaman içerisinde nasıl değiştiğini açıklar • Birinci nesil inovasyon modellerini açıklar (1950- 1960) • Ikinci nesil inovasyon modellerini tanımlar (1960-1970) • Üçüncü nesil inovasyon modellerini betimler (1970-1980) • Dördüncü nesil inovasyon modellerini açıklar (1980-1990) • Beşinci nesil inovasyon modellerini açıklar (2000- ) • Ulusal ve uluslararası şirketlerin inovasyon yaklaşımlarını tanımlar • Örnek olay 4’ü açıklar ve tartışır Örnek Olay 4’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma
6) • Inovasyonun stratejik yaklaşımla nasıl süreçlendirilebileceğini açıklar • Inovasyonun adımlarını örneklerle gösterir • Inovasyon fikirlerini nasıl geliştirileceğini ve tasarlanacağını açıklar • Pilot testin ve azar araştırmasının nasıl yapılacağını açıklar • Üretim sürecini tartışır • Inovasyonun pazara sunulma sürecini betimler • Fikirlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda nasıl ticarileştirileceğini açıklar • Örnek olay 5’i açıklar ve tartışır Video: watch video of best innovation samples. Continue research and work on final project. Read Case Study 5 and be prepared to discuss in class.
7) • VİZE SINAVI • Inovasyon kaynaklarını açıklar • Içten dışa inovasyonu betimler • Dıştan içe inovasyonu tanımlar • Spillovers, startups, spinoffs, melek yatırımcı kavramlarını açıklar • Örnek olay 6’yı açıklar (ss: 293-296) Araştırma: bir markanın inovasyon hikayesinin bulunması ve sınıfta açıklanması Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma
8) • Fikri mülkiyet hakları tanımlarını açıklar • Farklı fikri mülkiyet haklarını tanımlar • Fikri mülkiyet haklarının sunmuş olduğu yararları betimler • Fikir yaratıcıları için değer yaratmada fikri mülkiyet haklarının nasıl kullanıldığını açıklar • Inovasyon fikirlerini korumak için nasıl başvuru yapılması gerektiğini açıklar • Fikri mülkiyet hakları ile ilgili kurum ve kuruluşları tanımlar • Örnek olay 7’yi tanımlar ve tartışır Bireysel çalışma: çevrimiçi inovasyon platformlarının açıklanması Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma.
9) • Stratejinin tanımını açıklar • Stratejilerin hiyerarşisini listeler ve açıklar • Inovasyon stratejilerini ve firmalar için stratejik zorlukları tanımlar • Nereye girilecek? Ne zaman girilecek? Gibi strategic problemlere karar verir • Örnek olay 8’i açıklar Örnek Olay 8’I okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma.
10) • Yönetimin fonksiyonlarını açıklar • Firmalara nasıl inovasyon yapmak için organize olmaları gerektiğini betimler • Inovasyon yönetiminde kontrolün nasıl olması gerektiğini tanımlar • Firmaların yönetim sürecinde inovasyon için uygun ortam yaratması için yapması gerekenleri açıklar • Bireylerin veya takımların etkili bir şekilde nasıl inovasyon yapabileceklerini betimler • Yeni inovasyon fırsatlarının nasıl yakalanabileceğini tanımlar • Kurum içi inovasyon kültürünün nasıl oluşturulabileceğini açıklar • Örnek olay 9’u açıklar ve tartışır Örnek Olay 9’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma.
11) • Kümelenmenin tanımını açıklar • Kümelerin yüksek oranda inovatif fikirler üretmesini sağlayan faktörleri tanımlar • Kümelenmenin artmasını ve gelişmesini sağlayacak politikaları değerlendirir • Örnek olay 10 u açıklar ve tartışır Örnek Olay 10’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma.
12) • Birlikte yaratmanın tanımını açıklar • Birlikte yaratma teorisini betimler • Firmların sınırları dışındaki inovatif fikirlere nasıl ulaştıklarını betimler • Paydaşların fikirlerini firmalar ile paylaşmasını nasıl teşvik edileceğini açıklar • Fikir sahipleri ile nasıl diyalog kurulacağını açıklar • Firmaların ve paydaşların inovasyon için gerekli bilgilere nasıl ulaşabileceklerini örneklerle açıklar • Firmalarınn ve inovatörlerin bilgiye nasıl ulaşacaklarını açıklar • Risk değerlendirmesinin nasıl yapılacağını açıklar • Paydaşların ve firmaların birbirlerine karşı nasıl şeffaf olabileceklerini betimler • Örnek olay 11’i açıklar ve tartışır Bireysel çalışma: E-Hike araştırılması Örnek Olay 11’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma.
13) • Inovasyon oranlarını etkileyen politikaları ve kuruluşları açıklar • Ulusal inovasyon politikaları ve inovasyonun Türkiye’deki geleceğini betimler • Inovasyona katkı yapan uluslararası politikaları açıklar • Ulusal ve uluslararası inovasyon kuruluşlarının ve sivil toplum kuruluşlarını açıklar • Inovasyon kuruluşlarının yararlarını tanımlar • Örnek olay 12’yi açıklar ve tanımlar Bireysel çalışma: Birlikte yaratma ile üretilen inovasyon fikirlerinin araştırılması Örnek Olay 12’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma proje sunumu ile ilgili çalışma
15) • Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mavi Okyanus Stratejisi: Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak ve Rekabeti Etkisiz Kılmak
W.Chan Kim, Rene Mauborge
©2005 | CSA Yayın Ajansı| 2. Baskı
ISBN- 9789758828203

İnovasyon Seferi
GIJS Van Wulfen
©2015 | Optimist Yayınları| 1. Baskı
ISBN- 9786053222446


Exploring Innovation
David Smith
©2010 | McGraw-Hill Higher Education | Published: 201o | 2th Edition
ISBN-13 978-0-07-712123-5| ISBN-10 0-07-712123-6
Diğer Kaynaklar: None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 91
Sunum / Seminer 15 15
Ara Sınavlar 1 7
Final 1 14
Toplam İş Yükü 172