Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İş Planı Projesi Sunumu
|
Proje sunumu ile ilgili çalışma |
1) |
• Ders içeriğini tanımlar
• Derse ilişkin beklentileri açıklar
• Iş planı projesinin nasıl yapılacağını inceler
• Proje gruplarına karar verir
|
|
2) |
• Inovasyon tanımlarına yönelik stratejik yaklaşımları betimler
• Inovasyonun temel kavramlarını açıklar
• Inovasyon ve inovasyonla bağlantılı diğer kavramları nasıl ayırt edeceğini açıklar
• Küreselleşme ve onun ekonomiye etkisini betimler
• Ekonominin teknolojik gelişmelerle nasıl değiştiğini örneklerle açıklar
• Örnek Olay 1’i açıklar ve tartışır
|
Ders izlencesinin tekrar inceleme
Öğrenci sistemine giriş yapma ders materyallerini ve içeriklerini inceleme
Örnek Olay 1’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
|
3) |
• Yaratıcılığın anlamını açıklar
• Hazırlık, kuluçka, yaratıcılığın çıkması, değerlendirme ve fikir seçiminden oluşan yaratıcılık süreçlerini tanımlar
• Yaratıcı düşünmenin nasıl geliştirileceğini açıklar
• Yaratıcı düşüncenin inovatif fikirler üretmen için nasıl kullanılacağını açıklar
• Küresel pazarlarda fark yaratacak fikirlerin nasıl bulunacağını tartışır
|
Örnek Olay 2’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
Ders materyallerini yeniden inceleme ve proje sunumu ile ilgili çalışma
|
4) |
• Farklı inovasyon türlerini ve tanımlarını listeler, açıklar
• Inovasyon türlerinin neye gore sınıflandırıldığını tanımlar
• Inovasyon türleri arasındaki farkı betimler
• Firmaların inovasyon türlerini nasıl kullandığını tartışır
• Örnek olay 3’ü açıklar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: internet araştırması: yaratıcı fikir örneklerinin bulunması Örnek Olay 3’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
5) |
• Inovasyon paradigmasının zaman içerisinde nasıl değiştiğini açıklar
• Birinci nesil inovasyon modellerini açıklar (1950- 1960)
• Ikinci nesil inovasyon modellerini tanımlar (1960-1970)
• Üçüncü nesil inovasyon modellerini betimler (1970-1980)
• Dördüncü nesil inovasyon modellerini açıklar (1980-1990)
• Beşinci nesil inovasyon modellerini açıklar (2000- )
• Ulusal ve uluslararası şirketlerin inovasyon yaklaşımlarını tanımlar
• Örnek olay 4’ü açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 4’ü okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
6) |
• Inovasyonun stratejik yaklaşımla nasıl süreçlendirilebileceğini açıklar
• Inovasyonun adımlarını örneklerle gösterir
• Inovasyon fikirlerini nasıl geliştirileceğini ve tasarlanacağını açıklar
• Pilot testin ve azar araştırmasının nasıl yapılacağını açıklar
• Üretim sürecini tartışır
• Inovasyonun pazara sunulma sürecini betimler
• Fikirlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda nasıl ticarileştirileceğini açıklar
• Örnek olay 5’i açıklar ve tartışır
|
Video: watch video of best innovation samples.
Continue research and work on final project.
Read Case Study 5 and be prepared to discuss in class.
|
7) |
• VİZE SINAVI
• Inovasyon kaynaklarını açıklar
• Içten dışa inovasyonu betimler
• Dıştan içe inovasyonu tanımlar
• Spillovers, startups, spinoffs, melek yatırımcı kavramlarını açıklar
• Örnek olay 6’yı açıklar (ss: 293-296)
|
Araştırma: bir markanın inovasyon hikayesinin bulunması ve sınıfta açıklanması
Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
8) |
• Fikri mülkiyet hakları tanımlarını açıklar
• Farklı fikri mülkiyet haklarını tanımlar
• Fikri mülkiyet haklarının sunmuş olduğu yararları betimler
• Fikir yaratıcıları için değer yaratmada fikri mülkiyet haklarının nasıl kullanıldığını açıklar
• Inovasyon fikirlerini korumak için nasıl başvuru yapılması gerektiğini açıklar
• Fikri mülkiyet hakları ile ilgili kurum ve kuruluşları tanımlar
• Örnek olay 7’yi tanımlar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: çevrimiçi inovasyon platformlarının açıklanması
Örnek Olay 6’yı okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
9) |
• Stratejinin tanımını açıklar
• Stratejilerin hiyerarşisini listeler ve açıklar
• Inovasyon stratejilerini ve firmalar için stratejik zorlukları tanımlar
• Nereye girilecek? Ne zaman girilecek? Gibi strategic problemlere karar verir
• Örnek olay 8’i açıklar
|
Örnek Olay 8’I okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
10) |
• Yönetimin fonksiyonlarını açıklar
• Firmalara nasıl inovasyon yapmak için organize olmaları gerektiğini betimler
• Inovasyon yönetiminde kontrolün nasıl olması gerektiğini tanımlar
• Firmaların yönetim sürecinde inovasyon için uygun ortam yaratması için yapması gerekenleri açıklar
• Bireylerin veya takımların etkili bir şekilde nasıl inovasyon yapabileceklerini betimler
• Yeni inovasyon fırsatlarının nasıl yakalanabileceğini tanımlar
• Kurum içi inovasyon kültürünün nasıl oluşturulabileceğini açıklar
• Örnek olay 9’u açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 9’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
11) |
• Kümelenmenin tanımını açıklar
• Kümelerin yüksek oranda inovatif fikirler üretmesini sağlayan faktörleri tanımlar
• Kümelenmenin artmasını ve gelişmesini sağlayacak politikaları değerlendirir
• Örnek olay 10 u açıklar ve tartışır
|
Örnek Olay 10’u okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
12) |
• Birlikte yaratmanın tanımını açıklar
• Birlikte yaratma teorisini betimler
• Firmların sınırları dışındaki inovatif fikirlere nasıl ulaştıklarını betimler
• Paydaşların fikirlerini firmalar ile paylaşmasını nasıl teşvik edileceğini açıklar
• Fikir sahipleri ile nasıl diyalog kurulacağını açıklar
• Firmaların ve paydaşların inovasyon için gerekli bilgilere nasıl ulaşabileceklerini örneklerle açıklar
• Firmalarınn ve inovatörlerin bilgiye nasıl ulaşacaklarını açıklar
• Risk değerlendirmesinin nasıl yapılacağını açıklar
• Paydaşların ve firmaların birbirlerine karşı nasıl şeffaf olabileceklerini betimler
• Örnek olay 11’i açıklar ve tartışır
|
Bireysel çalışma: E-Hike araştırılması
Örnek Olay 11’i okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma.
|
13) |
• Inovasyon oranlarını etkileyen politikaları ve kuruluşları açıklar
• Ulusal inovasyon politikaları ve inovasyonun Türkiye’deki geleceğini betimler
• Inovasyona katkı yapan uluslararası politikaları açıklar
• Ulusal ve uluslararası inovasyon kuruluşlarının ve sivil toplum kuruluşlarını açıklar
• Inovasyon kuruluşlarının yararlarını tanımlar
• Örnek olay 12’yi açıklar ve tanımlar
|
Bireysel çalışma: Birlikte yaratma ile üretilen inovasyon fikirlerinin araştırılması
Örnek Olay 12’yi okuma ve sınıfta tartışmak üzere hazırlanma
proje sunumu ile ilgili çalışma
|
15) |
• Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|