Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı dijital pazarlama kavramını öğrencilere öğretmektir. Bu ders en büyük dijital platformlar olan mobil, sosyal medya, arama motorunu (ödemeli ve organic) içermektedir. Öğrenciler email, SMS text, ödemeli and organik arama, mobil (QR kodu, apps, lokal, coğrafik), WordPress, YouTube, Pinterest, Linkedin, Facebook ve Twitter’ı nasıl daha etkili kullanabileceklerini öğreneceklerdir. Öğrenciler Google Adwords kullanarak ödemeli arama reklam kampanyasını nasıl oluşturup yöneteceklerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Kanal planlama; e-posta pazarlama; dijital ekran; sosyal medya; organik arama; ödemeli arama; içerik pazarlaması; dijital pazarlama analitiği ve yatırım geri dönüşü; dijital kampanyalar; web sayfası; mobil pazarlama; dijital platformlarda strateji yaratma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amaçlarına giriş yapılması.
• Dijital medya ve bloglara üyeliklerin anlatımı .
• Dijital ortamda bölümlendirme ve tüketici davranışlarının anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
2) |
• Hedef, Liste, Teklif; Test etmenin anlaşılması.
• E-ticaretin anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
3) |
• Arama motoru optimizasyonu ve tekniklerinin anlatımı. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
4) |
• Arama motoru optimizasyonu ve tekniklerinin anlatımı (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
5) |
Google Adwords’un öğrenilmesi. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
6) |
Google Adwords’un öğrenilmesi (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
7) |
vize sınavı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
8) |
• Sosyal medya 101’in anlatılması: Güçlü bir içerik nasıl oluşturulur ve yönetilir. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
9) |
• Sosyal medya 101’in anlatılması: Güçlü bir içerik nasıl oluşturulur ve yönetilir (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
10) |
• Facebook, Twitter ve Pinterest, Google Plus’ın anlatımı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
11) |
• Davranışsal bölümlendirmenin anlatımı.
• LinkedIn, Facebook, Twitter’daki reklamların öğretilmesi.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
12) |
• Mobil pazarlamanın anlatımı. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
13) |
• Mobil ticaretin anlatımı.
• Mobil pazarlama uygulamasının oluşturulması ve emülatörlerinin anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
14) |
• Örnek olaylar. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
15) |
final sınavı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|