Gıda Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITRD401 | ||||||||
Ders İsmi: | Foreign Exchange Regimes | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere finansal sektördeki faaliyetleri düzenleyen düzenlemeler hakkında genel bilgi ve genel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Bankacılık faaliyetlerinin düzenleyici kısıtlamaları hakkında bilgi sağlar. Bu bağlamda katılımcılara bankacılık faaliyetlerinin düzenleyici çerçevesi hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin temel amacı öğrencilere giriş düzeyini sağlamakla birlikte, kuruluşların direktifleri ile ilgili olarak bankacılık düzenlemelerine, kısıtlamalarına, sınırlamalarına ve trnsaction işleme yöntemlerine kapsamlı bir bakış sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler bankacılık sisteminin düzenleyici çerçevesini anlayabileceklerdir. Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler: - Dış Ticaret Mevzuatının Temelleri - Türk Para Biriminin Korunması Kanunu - Kararname Yabancı İşlemler için 32 - Görünmez İşlemler - Bankaların ve diğer ilişkili tarafların düzenleyici ortamı - Serbest Ticaret Bölgeleri - Transit Ticaret - Yatılı Ticaret |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Müfredat • Dersin Ana Hatlarını Tartışın • Bankacılık ve banka düzenlemeleri hakkında kısa sınıf, | Review the Syllabus |
2) | • Döküman 1'de belirtildiği gibi | - To be continued next week - |
3) | • Dökümana devam Tartışma “Dış Ticaret Temelleri" | Homework: assigned reading for next class session Nr. II |
4) | Her Bölümün Tartışılması • Türk Para Biriminin Korunması Kanunu | Homework: assigned reading for next class session – to be continued |
5) | Bölümlere devam edilmesi • Türk Para Biriminin Korunması Kanunu | Homework: assigned reading for next class session Document Nr. 3 Decree No. 32 |
6) | • Kararnamenin Fasılları • Kararname 32 | Homework: assigned reading for next class session |
7) | • Bölümlere devam • Kararname 32 (devam) | Homework: Get prepared for mid-term exam |
8) | Vize İlk 7 haftanın konularının tartışılması | Midterm |
9) | • Tüm bölümleri tartışma • Görünmez İşlemler | Homework: assigned reading for next class session Import Regime Nr. IV |
10) | • Tüm bölümleri tartışın • Görünmez İşlemler | Homework: assigned reading for next class session Export Regime V |
11) | • Belgedeki Bölümler • İhracat Rejimi V | Homework: Review Nr. VI – VII – VIII - IX Free Trade Zones – Transit Trade – Boarder Trade –Foreign Direct Investments |
12) | Tüm bölümleri tartışın • Serbest Ticaret - Transit Ticaret - Yatılı Ticaret - Doğrudan Yabancı Yatırımlar NRS. VI - VII - VIII - IX | Homework: assigned reading for next class session Deloitte Booklet ( First Half ) |
13) | • Kitapçığın ilk yarısı • Deloitte; Gümrük ve Dış Ticaret Kitapçığı (ambalajlama için) | Reviewing Articles |
14) | • Kalan bölümleri tartışın Deloitte - Gümrük ve Dış Ticaret Kitapçığı (İkinci Yarı - ambalajlama için) | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Doc. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters, by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions ( 2014 ) Supportive Materials ( will be provided through eders System ) Course Supp. Doc. 1 Madura, Financing Int’l Trade, Section – Int’l Financial Management (2010 ) Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank. ( Aug 2015 ) Course Supp. Doc. 3 CGFS Papers – Trade Finance Developments & Issues – by BIS Jan 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Doc. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters, by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions ( 2014 ) Supportive Materials ( will be provided through eders System ) Course Supp. Doc. 1 Madura, Financing Int’l Trade, Section – Int’l Financial Management (2010 ) Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank. ( Aug 2015 ) Course Supp. Doc. 3 CGFS Papers – Trade Finance Developments & Issues – by BIS Jan 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||||||||||||||||||
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||||
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
11) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
12) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
13) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
14) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
15) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
16) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
17) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
18) | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | |
19) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
20) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
21) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
22) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
23) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 165 |