ITRD401 Foreign Exchange Regimesİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD401
Ders İsmi: Foreign Exchange Regimes
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencilere finansal sektördeki faaliyetleri düzenleyen düzenlemeler hakkında genel bilgi ve genel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Bankacılık faaliyetlerinin düzenleyici kısıtlamaları hakkında bilgi sağlar. Bu bağlamda katılımcılara bankacılık faaliyetlerinin düzenleyici çerçevesi hakkında bilgi verilecektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin temel amacı öğrencilere giriş düzeyini sağlamakla birlikte, kuruluşların direktifleri ile ilgili olarak bankacılık düzenlemelerine, kısıtlamalarına, sınırlamalarına ve trnsaction işleme yöntemlerine kapsamlı bir bakış sağlamaktır.

Bu dersin sonunda öğrenciler bankacılık sisteminin düzenleyici çerçevesini anlayabileceklerdir.

Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler:

- Dış Ticaret Mevzuatının Temelleri
- Türk Para Biriminin Korunması Kanunu
- Kararname Yabancı İşlemler için 32
- Görünmez İşlemler
- Bankaların ve diğer ilişkili tarafların düzenleyici ortamı
- Serbest Ticaret Bölgeleri
- Transit Ticaret
- Yatılı Ticaret

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Uluslararası Ticaret Finansmanı araçlarının anlamını ve temellerini tanımak ve tanımlamak.
2) Çeşitli finansman alternatifleri arasından en iyisini seçmenin kritik öneminin altını çizmek
3) • Uluslararası işletme geliştirmek için birçok farklı finansman yönteminin fırsatlarını, yararlarını ve yapısını açıklamak ve tartışmak.
4) • Uluslararası iş dünyasında finans teknikleri açısından çeşitli riskleri açıklamak ve tartışmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredat • Dersin Ana Hatlarını Tartışın • Bankacılık ve banka düzenlemeleri hakkında kısa sınıf, Review the Syllabus
2) • Döküman 1'de belirtildiği gibi - To be continued next week -
3) • Dökümana devam Tartışma “Dış Ticaret Temelleri" Homework: assigned reading for next class session Nr. II
4) Her Bölümün Tartışılması • Türk Para Biriminin Korunması Kanunu Homework: assigned reading for next class session – to be continued
5) Bölümlere devam edilmesi • Türk Para Biriminin Korunması Kanunu Homework: assigned reading for next class session Document Nr. 3 Decree No. 32
6) • Kararnamenin Fasılları • Kararname 32 Homework: assigned reading for next class session
7) • Bölümlere devam • Kararname 32 (devam) Homework: Get prepared for mid-term exam
8) Vize İlk 7 haftanın konularının tartışılması Midterm
9) • Tüm bölümleri tartışma • Görünmez İşlemler Homework: assigned reading for next class session Import Regime Nr. IV
10) • Tüm bölümleri tartışın • Görünmez İşlemler Homework: assigned reading for next class session Export Regime V
11) • Belgedeki Bölümler • İhracat Rejimi V Homework: Review Nr. VI – VII – VIII - IX Free Trade Zones – Transit Trade – Boarder Trade –Foreign Direct Investments
12) Tüm bölümleri tartışın • Serbest Ticaret - Transit Ticaret - Yatılı Ticaret - Doğrudan Yabancı Yatırımlar NRS. VI - VII - VIII - IX Homework: assigned reading for next class session Deloitte Booklet ( First Half )
13) • Kitapçığın ilk yarısı • Deloitte; Gümrük ve Dış Ticaret Kitapçığı (ambalajlama için) Reviewing Articles
14) • Kalan bölümleri tartışın Deloitte - Gümrük ve Dış Ticaret Kitapçığı (İkinci Yarı - ambalajlama için)
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Doc. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters,
by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration

Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions ( 2014 )

Supportive Materials ( will be provided through eders System )
Course Supp. Doc. 1 Madura, Financing Int’l Trade, Section – Int’l Financial Management
(2010 )
Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank. ( Aug 2015 )
Course Supp. Doc. 3 CGFS Papers – Trade Finance Developments & Issues – by BIS Jan 2014
Diğer Kaynaklar: Doc. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters,
by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration

Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions ( 2014 )

Supportive Materials ( will be provided through eders System )
Course Supp. Doc. 1 Madura, Financing Int’l Trade, Section – Int’l Financial Management
(2010 )
Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank. ( Aug 2015 )
Course Supp. Doc. 3 CGFS Papers – Trade Finance Developments & Issues – by BIS Jan 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Sunum 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 165