MUHD403 Denetim Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve BiyomühendislikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUHD403
Ders İsmi: Denetim Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İREM BATIBAY TÜNAYDIN
GÖKTUĞ DUYAR
Doç. Dr. HAKAN TAŞTAN
Prof. Dr. OKTAY TAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Muhasebe denetiminde vaka çalışmaları, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu kapsamında yeni denetim uygulama esasları ve vaka analizleri.
Dersin İçeriği: Muhasebe denetiminde vaka çalışmaları: Varlıklarda ve kaynaklarda denetim uygulamaları; gelir tablosu ve kapsamlı gelir tablosu denetim uygulamaları; nakit akış tablosu ve özkaynaklar değişim tablosu denetim uygulamaları; SPK kapsamında denetim uygulamaları; 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu kapsamında yeni denetim uygulama esasları ve vaka analizleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler şu konularda bilgilendirilmektedir; Muhasebe denetiminde vaka çalışmaları: Varlıklarda ve kaynaklarda denetim uygulamaları; gelir tablosu ve kapsamlı gelir tablosu denetim uygulamaları; nakit akış tablosu ve özkaynaklar değişim tablosu denetim uygulamaları; SPK kapsamında denetim uygulamaları; 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu kapsamında yeni denetim uygulama esasları ve vaka analizleri.
Alana Özgü Yetkinlik
1) .
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders içeriği • TTK’daki denetimi düzenleyen maddeler • Türkiye Denetim Standartları Ders izlencesi gözden geçirilecek. Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
2) • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları
3) • Kısa vadeli unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Uzun vadeli unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Özkaynaklar unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları
4) • Kar ve zarar tablosu ve kapsamlı gelir tablosu ile ilgili denetim uygulamaları • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları
5) • Nakit akış tablosu ile ilgili denetim uygulamaları. • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları
6) • Özkaynak değişim tablosu ile ilgili denetim uygulamaları • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları
7) • Türkiye denetim standartlarına uygun denetim süreci I • Dönen varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları • Duran varlık unsurları ile ilgili denetim uygulamaları
8) • Türkiye denetim standartlarına uygun denetim süreci II Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
9) • Dört büyük denetim şirketinden davet edilen denetçilerce sektörel denetim uygulamalarının anlatılması Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
10) • Dört büyük denetim şirketinden davet edilen denetçilerce sektörel denetim uygulamalarının anlatılması Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
11) • Dört büyük denetim şirketinden davet edilen denetçilerce sektörel denetim uygulamalarının anlatılması Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
12) • Dört büyük denetim şirketinden davet edilen denetçilerce sektörel denetim uygulamalarının anlatılması Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
13) • Dört büyük denetim şirketinden davet edilen denetçilerce sektörel denetim uygulamalarının anlatılması Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
14) • Dört büyük denetim şirketinden davet edilen denetçilerce sektörel denetim uygulamalarının anlatılması Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Hocasını Notları ve Sunumları
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 171