MUHD435 Şirketler Muhasebesi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUHD435
Ders İsmi: Şirketler Muhasebesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜSEYİN MERT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Şirketlerle ilgili temel bilgiler; Şirket türleri, şirketlerin kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri
Dersin İçeriği: Şirketlerle ilgili temel bilgiler; Şirket türleri: Şahıs Şirketleri ve Sermaye şirketleri; Adi Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Kollektif Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Adi Komandit şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Anonim Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Limited Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Şirketlerde Birleşme ve Bölünme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Şirketlerle ilgili temel bilgiler; Şirket türleri: Şahıs Şirketleri ve Sermaye şirketleri; Adi Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Kollektif Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Adi Komandit şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Anonim Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Limited Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Şirketlerde Birleşme ve Bölünme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Şirketlerle ilgili temel bilgiler, • Şirket Türleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
2) • Adi Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
3) • Kollektif Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
4) • Adi Komandit Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
5) • Anonim Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
6) • Anonim şirketlerde hisse senedi ihrac işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
7) • Anonim şirketlerde tahvil ihrac işlemleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
8) • Limited Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
9) • Sermayesi paylara Bölünmüş Komandit şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
10) • Holding şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
11) • Kooperatiflerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
12) Teorik anlatım Tartışma Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
13) • Şahıs şirketleri ile Sermaye Şirketlerinin hukuksal karşılaştırması ve vergi mevzuatı karşısındaki durumları. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
14) • Şirketlerde birleşme, bölünme ve devir işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
15) Final Sınavı yok
16) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin Hocasının Notları ve Sunumları
Diğer Kaynaklar: Diğer kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık.
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık.
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Ödev 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 171