MUHD435 Şirketler Muhasebesi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUHD435
Ders İsmi: Şirketler Muhasebesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜSEYİN MERT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Şirketlerle ilgili temel bilgiler; Şirket türleri, şirketlerin kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri
Dersin İçeriği: Şirketlerle ilgili temel bilgiler; Şirket türleri: Şahıs Şirketleri ve Sermaye şirketleri; Adi Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Kollektif Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Adi Komandit şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Anonim Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Limited Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Şirketlerde Birleşme ve Bölünme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Şirketlerle ilgili temel bilgiler; Şirket türleri: Şahıs Şirketleri ve Sermaye şirketleri; Adi Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Kollektif Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Adi Komandit şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Anonim Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Limited Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirketler: kuruluş, sermaye artış ve azalışları, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri; Şirketlerde Birleşme ve Bölünme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Şirketlerle ilgili temel bilgiler, • Şirket Türleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
2) • Adi Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
3) • Kollektif Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
4) • Adi Komandit Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
5) • Anonim Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
6) • Anonim şirketlerde hisse senedi ihrac işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
7) • Anonim şirketlerde tahvil ihrac işlemleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
8) • Limited Şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
9) • Sermayesi paylara Bölünmüş Komandit şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
10) • Holding şirketlerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
11) • Kooperatiflerde: Kuruluş, sermaye artırım ve azaltımı, kar dağıtımı, tasfiye ve kapanış işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
12) Teorik anlatım Tartışma Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
13) • Şahıs şirketleri ile Sermaye Şirketlerinin hukuksal karşılaştırması ve vergi mevzuatı karşısındaki durumları. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
14) • Şirketlerde birleşme, bölünme ve devir işlemleri. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
15) Final Sınavı yok
16) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin Hocasının Notları ve Sunumları
Diğer Kaynaklar: Diğer kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Ödev 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 171