UIS214 Dış Politika Analiziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UIS214
Ders İsmi: Dış Politika Analizi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; geniş Ortadoğu veya diğer adıyla Ortadoğu ve Kuzey Afrika (ODKA) bölgesinin güncel siyasi ve sosyal konuları hakkında bir değerlendirme yapmaktır. Bölge ülkelerinin iç ve dış politika gelişmeleri tarihsel bir perspektiften ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Dış politika analizinde kuşaklar-arası değişim; Dış politika çalışmalarının gelişimi; Dış politikada değişen uluslararası bağlam; Orta Doğu devletlerinin dış politikaları; Avrupa ve AB devletlerinin dış politikaları; Türk dış politikasında örnek olaylar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Dış politikanın temel kavramlarını ve tartışmalarını belirler
2) • Dış politikanın güncel meselelerini inceler
3) • Dış politika yapımına yönelik farklı yaklaşımları inceler
4) • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin amaçlarını inceler • Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır • İzleği inceler • Temel konuları inceler • Notlandırma politikasını tartışır • Dersin amaçlarını inceler • Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır • İzleği inceler • Temel konuları inceler • Notlandırma politikasını tartışır Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328
2) • Dış politikayı tanımlar • İç politikayı tanımlar • Karar alımını tanımlar • Dış politika analizini tanımlar • İç ve dış politikada karar alım sürecini karşılaştırır • Dış politikayı tanımlar • İç politikayı tanımlar • Karar alımını tanımlar • Dış politika analizini tanımlar • İç ve dış politikada karar alım sürecini karşılaştırır Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328.
3) • Dış politikada karar alımını inceler • Dış politika alanındaki çalışmaların evrimini inceler • Birey düzeyinde analizi tanımlar • Devlet düzeyinde analizi tanımlar • Sistem düzeyinde analizi tanımlar • Dış politikada karar alımını inceler • Dış politika alanındaki çalışmaların evrimini inceler • Birey düzeyinde analizi tanımlar • Devlet düzeyinde analizi tanımlar • Sistem düzeyinde analizi tanımlar Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328.
4) • Birey düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler • Dış politikada birey düzeyinde karar alımını inceler • Dış politikada birey düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır • Dış politikada birey düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır • Birey düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular • Birey düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler • Dış politikada birey düzeyinde karar alımını inceler • Dış politikada birey düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır • Dış politikada birey düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır • Birey düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular Sönmezoğlu 2012, ss. 17-20.
5) • Devlet düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler • Dış politikada devlet düzeyinde karar alımını inceler • Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır • Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır • Devlet düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular • Devlet düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler • Dış politikada devlet düzeyinde karar alımını inceler • Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır • Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır • Devlet düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular Sönmezoğlu 2012, ss. 21-68.
6) • Sistem düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler • Dış politikada sistem düzeyinde karar alımını inceler • Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır • Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır • Sistem düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular • Sistem düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler • Dış politikada sistem düzeyinde karar alımını inceler • Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır • Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır • Sistem düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular Sönmezoğlu 2012, ss. 245-252.
7) • İç politikada çıktıları belirler • Dış politikada çıktıları belirler • Dış politikadaki stratejileri belirler • Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır • Sistem düzeyinde sonuçları ve stratejileri tartışır • İç politikada çıktıları belirler • Dış politikada çıktıları belirler • Dış politikadaki stratejileri belirler • Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır • Sistem düzeyinde sonuçları ve stratejileri tartışır Sönmezoğlu 2012, ss. 389-438.
8) • Dış politika stratejilerini belirler. • Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır • Politika sonuçları ve stratejileri üç analiz düzeyinde tartışır • Uluslararası örgütlerin stratejilerini inceler • Kolektif karar almanın sorunlarını tartışır • Dış politika stratejilerini belirler. • Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır • Politika sonuçları ve stratejileri üç analiz düzeyinde tartışır • Uluslararası örgütlerin stratejilerini inceler • Kolektif karar almanın sorunlarını tartışır Film İzleme: Hotel Rwanda
9) • Dış politikanın çeşitli araçlarını tanımlar • Farklı ülkeler tarafından kullanılan dış politika araçlarını karşılaştırır • Farklı politika araçlarının avantajlarını inceler • Farklı politika araçlarının zayıf yanlarını inceler • Dış politika araçları ile ilgili tartışmayı bir vaka incelemesine uygular • Dış politikanın çeşitli araçlarını tanımlar • Farklı ülkeler tarafından kullanılan dış politika araçlarını karşılaştırır • Farklı politika araçlarının avantajlarını inceler • Farklı politika araçlarının zayıf yanlarını inceler • Dış politika araçları ile ilgili tartışmayı bir vaka incelemesine uygular Sönmezoğlu 2012, ss. 439-618.
10) • Dış politikanın iç kaynaklarını belirler • İç politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler • Farklı ülkelerde iç politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır • İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır • Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular • Dış politikanın iç kaynaklarını belirler • İç politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler • Farklı ülkelerde iç politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır • İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır • Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular Sönmezoğlu 2012, ss. 749-798.
11) • Dış politikanın uluslararası kaynaklarını belirler • Uluslararası politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler • Farklı ülkelerde uluslararası politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır • İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır • Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular • Dış politikanın uluslararası kaynaklarını belirler • Uluslararası politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler • Farklı ülkelerde uluslararası politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır • İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır • Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular Sönmezoğlu 2012, ss. 799-920.
12) • Vize Sınavı ile öğrenciler değerlendirilir • Dış politikada karar alımını inceler • Dış politika araştırmalarının evrimini inceler • Dış politika analizinin farklı düzeylerini inceler • Dış politika araçlarını inceler • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini inceler • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını inceler • Vize Sınavı • Dış politikada karar alımını inceler • Dış politika araştırmalarının evrimini inceler • Dış politika analizinin farklı düzeylerini inceler • Dış politika araçlarını inceler • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini inceler • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını inceler
13) • Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır • Dış politika araçlarını tartışır • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır • Dış politikanın geleceğini tartışır • Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır • Dış politika araçlarını tartışır • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır • Dış politikanın geleceğini tartışır Sönmezoğlu 2012, ss. 921-925.
14) • Dış politikada karar almayı inceler • Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır • Dış politika araçlarını tartışır • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır • Dış politikanın geleceğini tartışır • Dış politikada karar almayı inceler • Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır • Dış politika araçlarını tartışır • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır • Dış politikanın geleceğini tartışır Sönmezoğlu 2012, ss. 921-925.
15) • DPA Vaka İncelemesi yoluyla öğrenciler değerlendirilir • Dış politikada karar almayı inceler • Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır • Dış politika araçlarını tartışır • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır • Dış politikanın geleceğini tartışır • DPA Vaka İncelemesi • Dış politikada karar almayı inceler • Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır • Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır • Dış politika araçlarını tartışır • Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır • Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır • Dış politikanın geleceğini tartışır

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sönmezoğlu, Faruk, der. 2012. Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi. İstanbul: DER

Neack, Laura. 2011. The New Foreign Policy: Power Seeking in a Globalized Era. Rowman & Littlefield Publishers. ISBN: 978-0742556324
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Sunum / Seminer 15 15
Proje 15 30
Ara Sınavlar 15 39
Rapor Teslimi 15 45
Toplam İş Yükü 204