Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Avrasya Siyasetindeki Temel Konular |
|
2) |
SSCB’nin Dağılması |
David M. Kotz, & Fred Weir, Gorbaçov’dan Putin’e Rusya’nın Yolu, İstanbul, Kalkedon Yayınları, 2012, ss. 101-199. |
3) |
Rusya’da ve Diğer Eski Sovyet Cumhuriyetlerinde Ekonomik Dönüşüm Süreci |
David M. Kotz, & Fred Weir, Gorbaçov’dan Putin’e Rusya’nın Yolu, İstanbul, Kalkedon Yayınları, 2012, ss. 243-300 |
4) |
Rusya’da ve Diğer Eski Sovyet Cumhuriyetlerinde Siyasi Dönüşüm Süreci |
Merve İrem Yapıcı, Rus Dış Politikasını Oluşturan İç Etkenler, Ankara, 2010, |
5) |
Putin Döneminde Rusya’da Ekonomik ve Siyasi Gelişmeler |
Merve İrem Yapıcı, Rus Dış Politikasını Oluşturan İç Etkenler, Ankara, 2010, ss. 78-110 & 214-271 |
6) |
Eski Sovyet Coğrafyasında Renkli Devrimlerin Dinamikleri |
* Saynur Giray Bozkurt, “Bağımsız Devletler Topluluğunda Renkli Devrimler-Kırgızistan Örneği”, Karadeniz Araştırmaları Dergisi, Sayı: 19, Bahar 2006, ss. 151-167 |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
Avrasya’da Siyaset, Çatışmalar ve ‘Dondurulmuş Çatışmalar’ |
* Reha Yılmaz, “Avrasya’da Çözülemeyen Kördüğüm: Dağlık Karabağ Sorunu”, Uluslararası Avrasya Strateji Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, 2013, ss. 71-90. |
9) |
Uluslararası Aktörlerin eski Sovyet Coğrafyasına Yönelik Entegrasyon Politikaları |
* Füsun Özerdem, “Avrupa Birliği Doğu Ortaklığı Programı ve Program Ülkelerinin Algıları”, Siyaset Bilimi Araştırmaları Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, Ocak 2012, ss. 14-34
*Hakan Samur, “Avrupa Komşuluk Politikası ve Amaçları”, Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt:10, Sayı: 11, 2009, ss. 163-196.
*Osman Ergül, “Rus Dış Politikasında Bölgeselleşme ve Rusya’nın Entegrasyon Stratejisi: Avrasya Ekonomik Topluluğu”, Uluslararası Avrasya Ekonomileri Konferansı bildirisi, 2012, ss. 468-476.
*Giray Saynur Derman, “Bağımsız Devleler Topluluğu Dönemi Rus Dış Politikası Paradigmaları”, Akademik Bakış Dergisi, Cilt: 10, sayı: 19, Kış 2016, ss. 283-295
|
10) |
1991’den Bu Yana Rusya Federasyonu -NATO İlişkileri |
* Merve İrem Yapıcı, “Rusya-NATO İlişkilerinin Dünü, Bugünü ve Geleceği”, ss. 1451-1473 |
11) |
Rusya-AB İlişkileri |
* Neziha Musaoğlu, Uğur Özgöker, “Rusya-AB İlişkilerinde Stratejik Ortaklıktan Stratejik Depresyona”, Güvenlik Stratejileri Dergisi, Sayı: 8, Aralık 2008, ss. 73-99.
*Yeliz Şahin, “Stratejik Ortaklık ile Stratejik rekabet Arasında Rusya-AB İlişkileri, İktisadi Kalkınma Vakfı Değerlendirme Notu
|
12) |
Avrasya’da Enerji Politikaları: Bir Dış Politika Aracı olarak Enerji |
* Harun Semercioğlu, Ukrayna Krizi Bağlamında AB-Rusya İlişkilerinin Ekonomi Politiği,
EUL Journal of Social Sciences 2016; VII (II), ss.188-202
*Yazgan Erbil, Rusya-Ukrayna Doğalgaz Krizi ve Enerji Güvenliği,
http://sites.khas.edu.tr/tez/yazganerbil_izinli.pdf
|
13) |
Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türkiye-Rusya İlişkileri |
* Fatih Özbay, Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri:1992-2010”, Bilge Strateji Dergisi, Cilt 3, sayı: 4, Bahar 2011, ss. 37-82.
* Şener Aktürk, “Türk-Rus İlişkilerinin Realist Bir Değerlendirmesi”, 2002-2012: Zirveden Dibe mi?”, Hazar Raporu, Bahar 2013.
|
14) |
Avrasya Siyasetinde Güncel Konular |
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|