ISLT238 Borçlar Hukukuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT238
Ders İsmi: Borçlar Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP OBEN ÖZAKMAN ERASLAN
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE DİDEM BOULANGER
Dr.Öğr.Üyesi ZÜLFÜ KUZU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sürecinde, borçlar hukukunun genel ilkeleri belirlenir, bu hukuk dalının genel kavramları açıklanır ve Türk Borçlar Kanunu’nun ilgilli maddeleri incelenir.
Dersin İçeriği: Bu ders sürecinde, borçlar hukukunun genel ilkeleri belirlenir, bu hukuk dalının genel kavramları açıklanır ve Türk Borçlar Kanunu’nun ilgilli maddeleri incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hukuki işlem, borç ilişkisi ve borcun kaynaklarının kavranması,
2) Sorumluluk hukukunun temel kavramlarının öğrenilmesi ve diğer hukuk dallarıyla ilişkilendirilmesi,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sözleşmeden veya haksız fiilden zarar görenin maddi ve manevi tazminat taleplerinin kapsamının öğrenilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Borçlar Hukukuna Giriş YOK
2) Hukuki İşlemler, Çeşitleri ve Ehliyeti Syllabus’un incelenmesi Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
3) Sözleşmenin Meydana Gelmesi, İcap ve Kabul, Genel İşlem Koşulları Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
4) Sözleşmenin Şekli, Ön Sözleşme, Borcun Sebebi ve Sebebi Gösterilmeksizin Borç Tanınması Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
5) İrade ile beyan arasındaki uygunsuzluk halleri incelenir Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
6) Yanılma, Aldatma, Korkutma Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
7) Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları, Aşırı Yararlanma (Gabin) Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
8) VİZE SINAVI Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
9) Hukukî İşlemlerin Hükümsüzlüğü
10) Dolaylı-Doğrudan Temsil, Temsil Yetkisi, Yetkisiz Temsil Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
11) Haksız Fiilin Unsurları Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
12) Hakkaniyet Sorumluluğu, Adam Çalıştıranın Sorunluluğu, Hayvan Bulun-duranın Sorumluluğu, Yapı Malikinin Sorumluluğu, Tehlike Sorumluluğu, Trafik Kanununa Göre Sorumluluk, Ev Başkanının Sorumluluğu, Taşınmaz Malikinin Sorumluluğu, Tapu Sicilinin Tutulmasından Doğan Zarardan Devletin Sorumluluğu Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
13) Manevi Tazminat Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
14) Genel Tekrar Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Akıntürk, Turgut/Ateş, Derya: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Beta Yayınları, İstanbul 2016.
Diğer Kaynaklar: • Reisoğlu, Safa : Türk Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Beta Yayınları, İstanbul 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Ara Sınavlar 15 34
Final 14 45
Toplam İş Yükü 169