BIL213 Nesneye Yönelik Programlama IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIL213
Ders İsmi: Nesneye Yönelik Programlama II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: BIL106 - Nesneye Yönelik Programlama - I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. PINAR YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Doç. Dr. HABİL KALKAN
Prof. Dr. PINAR YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nesneye Yönelik Programlama II dersi Java Programlama dili üzerinden nesneye yönelik programlama alanındaki orta ve ileri düzey konuları katılımcılara kazandırmak için tasarlanmıştır. Bu derste yöntem ve nesnelere, kalıtım, paket arayüzleri, istisnai durum yönetimi, çok kanallı programlama ve kullanıcı arayüzü tasarımı konularınına yakından bakılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Nesne temelli analize giriş, nesneye dayalı farklı yazılım geliştirme süreçleri. Java teknolojileri, nesne tabanlı analiz yöntemleri ve gösterimi, nesne tabanlı tasarım yöntemleri ve gösterimi hakkında genel bir bakış. Nesneye dayalı uygulama yöntemleri ve gösterimi, Java programlama dillerini kullanan örnekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Java dilinde sınıf oluşturabilir ve bununla alakalı olarak interface, exception ve nesne koleksiyonu kütüphanelerini kullanabilir
2) Bir yazılım problemini nesneye dayalı olarak dizayn edebilir
3) Soyut veri tipi, encapsulation ve çok biçimlilik kavramlarını bilir
4) Java dilinde arayüz tasarlayabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Methodların tasarımı Sınıfların tasarımı
2) Methodlar Erişim niteleyiciler Erişim yöntemleri Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
3) Sınıflandırma Genelleştirme Özelleştirme Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
4) Java'da kalıtım Kalıtımın yazılışı Kalıtımda görülen hatalar Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
5) Kalıtımın detayları Kalıtım ile ilgili ileri konular Kalıtım örnekleri Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
6) Neden paketlere ihtiyaç duyarız? Paketler nasıl kullanılır? Paket kullanımının yazımı Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
7) İleri arayüz konuları Arayüzlerde en sık görülen hatalar Arayüz örnekleri Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
8) OOP'de hata işleme İstisnalar İstisnalarla en yaygın hatalar Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
9) Arasınav1
10) Try/catch İstisnaların detayı Kendi istisnalarınızın tasarımı Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
11) İş parçacıklarına neden ihtiyaç vardır? İş parçacığının yaratılması Örnekler Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
12) Arasınav2
13) Standart Java kütüphanesi En çok kullanılan kütüphane sınıfları Kütüphane ne zaman kullanılır? Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014
14) Swing Swing'in özellikleri Swing'in temelleri Sınıfta görülen örneklerle uygulama Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to Java Programming, Danial Liang, 10th edition
Diğer Kaynaklar: Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 1
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 2
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 8 % 20
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 6 42
Proje 1 10 10
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar 6 1 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144