YMD301 Yeni Medyada Eleştirel Yaklaşımlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMD301
Ders İsmi: Yeni Medyada Eleştirel Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NAZLIHAN BEŞİKTAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni Medya Kavramına eleştirel bakış açısı ile yaklaşmak, yeni medya ve bağlantılı teknolojilerin arka planda nasıl kullanıldığı ve sosyolojik ve bireysel boyutta istenmeyen etkilerini öğrenmek.
Dersin İçeriği: yeni medya ekonomi politiği, kapitalist sistem eleştirisi, alternatif medyanın meydan okumada oynayabileceği rol, ikinci medya çağı, postmodernizm, bilgi paylaşımı, sosyal medyanın politik gücü, kamusal alan.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yeni Medyada eleştirel kuram ve yaklaşımlar hakkındaki son gelişmeleri online ve offline kaynaklardan takip etme ve hakim olma, eleştirel bakışlar alanını besleyen diğer disiplinlerden beslenmeyi öğrenme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eleştirel yaklaşımlar ile ilgili edinilen kuramsal ve olgusal bilgileri kişisel üretiminde kullanabilme, yeni medya özelinde perde arkasında uygulananları analiz edebilme, eleştirel yaklaşabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) yeni medyaya eleştirel bakış ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, portfolyo için üretim yapabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni medya alanında edindiği bilgilere eleştirel yaklaşma, değişim önerilerinde bulunma ve uygulama.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yeni medya alanında Güncel sorun ve durumlarla ilgili bilgilerini, eleştirel çerçevede öğrendikleriyle aynı düzlemde birleştirebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Eleştirel yaklaşım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, Alanı ile ilgili etik, bilimsel değerlere uygun hareket etme ve karar alma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) siber uzayda tüketicinin korunması Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan)
1) Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı Yeni Medya Kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan 1 numaralı makale)
2) Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı Yeni Medya Kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan 1 numaralı makale)
3) Facebook ve Twitter özelinde sosyal medya ve politika, Dijital Aktivizm. Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) 2. Makale.
4) Silikon vadisi ve dijital sosyoloji Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) 3. Makale.
5) Medya Yöndeşmesi ve kültürel mantık Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) 4. Makale.
5) Medya Yöndeşmesi ve kültürel mantık Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) 4. Makale.
6) Alan Kay ve evrensel Medya Makinası Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) 4. Makale.
7) Google Kapitalizmi, Google şirketinin ekonomi politiği Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) 5. Makale.
8) vize yok
9) Postmodern gerçeklikler, gerçeklik sorunsalı, postmodern özne Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan)
10) dijital demokrasiyi yeniden yapılandırmak Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan)
11) Alternatif medyanın rolü Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan)
12) internet özgürlüğünün tehlikeleri Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan)
13) genel tekrar yok
14) genel tekrar yok
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yeni medya kuramları, Prof. Dr. Filiz Aydoğan.

New Media, Cultural Studies, and Critical Theory after Postmodernism
Automodernity from Zizek to Laclau
Diğer Kaynaklar: New Media Theories, Prof. Dr. Filiz Aydoğan.

New Media, Cultural Studies, and Critical Theory after Postmodernism
Automodernity from Zizek to Laclau

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 118