Dersin Amacı: |
“Internet Programlama” dersi web uygulamaları geliştirmek için gerekli teknolojiler ve programlama araçları üzerinde yoğunlaşmaktadır. Internet’in temel kavramları (TCP/IP, HTTP, Web, DNS, URL), çeşitli istemci taraflı teknolojiler (HTML/XHTML, CCS, JavaScript, Dynamic Documents, XML), ve sunucu taraflı teknolojiler (PHP, Java Servlets, Java Server Pages, Ajax, Web Services, Database Connectivity, Ruby, Rails) üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş
İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş
İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets)
İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri
İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları
İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar
İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş
Sunucu Taraflı Teknolojiler: PHP’ye Giriş
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Web üzerinden Veritabanı Erişimi
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Temel Internet olgularının öğrenilmesi (TCP/IP, HTTP, Web, DNS, URL)
2.1) İstemci teknolojilerinin öğrenilmesi (HTML/XHTML, CCS, JavaScript, Dynamic Documents, XML)
2.2) Sunucu tarafı teknolojilerinin öğrenilmesi (PHP, Java Servlets, JSP, Ajax, ASP.Net, Web Services, Database Connectivity, Ruby, Rails)
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1)
2.1) İstemci teknolojileri ile bir proje geliştirlmesi
2.2) Sunucu teknolojileri ile proje geliştirlmesi
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş |
|
2) |
İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş |
|
3) |
İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) |
|
4) |
İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri |
|
5) |
İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları |
|
6) |
İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar |
|
7) |
İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets |
|
10) |
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages |
|
11) |
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş |
|
12) |
Sunucu Taraflı Teknolojiler: PHP’ye Giriş |
|
13) |
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Web üzerinden Veritabanı Erişimi |
|
14) |
Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ruby Rails'e Giriş |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sebesta, R.W., Programming the World Wide Web, 8th Editon, Pearson, 2015, ISBN: 978-0133775983 (Textbook) |
Diğer Kaynaklar: |
Deitel, P.J., Deitel, H.M. and Deitel, A., Internet & World Wide Web How To Program, 5th Editon, Pearson, 2012, ISBN: 978-0132151009 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|