IRL206 Dynamics of World Politicsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL206
Ders İsmi: Dynamics of World Politics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı dünya siyasetindeki güncel sorunlara odaklanmaktır. Devletler sistemine giriş amacıyla yapılan kısa bir giriş sonrasında, güncel sorunların analiz edileceği teorik çerçeveyi tanıtır.
Dersin İçeriği: Avrupa devletler sisteminin ortaya çıkışı; Uluslararası ilişkilerdeki temel aktörler ve değişim; Ulus-aşırı topluluklar, ulus-üstü kimlikler; Günümüzde devletlerarası çatışma; Uluslararası hukukun kaynakları ve inşa süreci.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Yerel, ulusal ve uluslararası çaptaki güncel olayları analiz eder
2) • Siyaset bilimi disiplinin temel kavramlarını, terminolojisini ve teorilerini tanımlar, ve bu kavram ve teroileri güncel sorunları tanımlamada kullanır
3) • Devlet ve devlet-dışı aktörlerin dünya siyasetindeki rolünü açıklar
4) • Küreselleşmeyi temel olarak kavrar ve küresel sorunları siyaset biliminin analitik araçlarını kullanarak farklı bakış açılarıyla yorumlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersi tanır • İzlenceyi tanır • Ders outline'ını tanır • Dersin gerekliliklerini tartışır • Güncel sorunların analiz edileceği teorik çerçeveyi anlar Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 3. bölümün okunması
2) • Küreselleşmenin spesifik temalarını tarif eder • Uluslararası İlişkiler alanındaki temel aktörlerin rollerini tartışır • Uluslararası ilişkiler ve dünya siyaseti arasındaki farklılıkları karşılaştırır • Karşılaştırmalı bir bağlamda devlet ve devlet-dışı aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki rolünü değerlendirir • Güvenlik, ekonomi ve kimlik kavramlarını tartışır J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler, 10. bölümün okunması Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 2. bölümün okunması
3) • Dünya politikasının temel yönlerini açıklar • Dünya politikasının ana aktörlerini tartışır • Modern dünya siyasetinin ortaya çıkışına yol açan temel gelişmeleri tartışır Goldstein, Pevehouse ilgili bölümün okunması
4) Uluslararası Hukukun farklı kaynaklarını açıklar Tarih boyunca ortaya çıkmış farklı uluslararası hukuk sistemlerini karşılaştırır Farklı bölgelerdeki farklı uluslararası hukuk anlayışlarını karşılaştırır J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölüm okuması
5) Dünya düzeninin ögelerini tanımlar. Uluslararası düzende devletlerin yerini açıklar. Bağımsızlık kavramını tartışır. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
6) Uluslararası örgütler ve STK'lar. Uluslararassı örgütleri, STK'ları, ve hibrit kurumları tanımlar. Uluslararası siyaset açısından farklı türlerdeki uluslararası örgütlerin rollerini karşılaştırır. Güvenliklerini artırmak için devletlerin yaptıkları ittifakları tartışır. Sivil toplum, uluslararası örgütler , doğal hukuk, haklı savaş ve ahde vefa ilkesi gibi temel terimleri tanır. Uluslararası örgütlerin ve uluslararası hukukun devletlerin karar almasına nasıl etki ettiklerini tartışır. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
7) İnsan haklarını tanımlar. ABD ve diğer ülkelerde insan hakları tanımlarının altını çizin farklı liberalizm biçimlerini tanır. İnsan hakları açısından Amerikan perspektifini değerlendirir. İnsan hakları çalışmalarındaki temel terimleri tanımlar. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
8) Hangi tür çatışmaların devletlerarası olarak sınıflandırıldığını tartışır. Uluslararası sistem, birey ve grup, devlet ve toplum analiz seviyelerinin devletlerarası çatışmaların sebeplerini anlamaya yardımcı olmalarını açıklar. Aahlaki ve etik değerleri gözünde bulundurmayı güç kullanma ya da savaşa girme kararı alma açısından değerlendirir. Viotti & Kauppi, 8. bölümün okunması
9) Vize Sınavı Yok
10) Barış yapımı ve barışın inşası J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
11) Adil savaş geleneği ve insani müdahale. İnsanı müdahalenin tarihini tanır. Kitlesel zulüm suçu tehdidiyle stratejik olarak mücadele etmede kullanılan temel siyaset yapımı yaklaşımlarını tartışır. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
12) Klasik ticaret teorisini, ticaretin eşitsiz şartlarını ve karşılaştırmalı avantajlarını dikkate alarak tartışır. Klasik ve neoklasik ekonomi anlayışları arasındaki farkı tanır. Serbest ticaret teorisini, günümüzün eşitsiz kalkınma koşullarına uygular. Küresel ticareti ve parasal rejimleri sürdürmek açısından uluslararası para kurumlarının rolünü açıklar. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
13) Çevre sorunlarının önemini tartışır. Çevreye dair yaklaşımlarda coğrafi farklılıkları karşılaştırır. Çevre sorunları hakkındaki uluslararası antlaşmaları değerlendirir. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
14) Güvenliğin farklı yönlerini değerlendirir. Farklı analiz seviylerinde güvenliğe karşı olan tehditleri açıklar. Güvenlik açısından uluslararası aktörlerin rollerini değerlendirir. J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jon C. W. Pevehouse & Joshua S. Goldstein, International Relations, Pearson, Boston, 2017.

Goldstein, J. S. ve J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler (2015), Çev: Haluk Özdemir , İstanbul: BB101

John Baylis & Steve Smith & Patricia Owens, Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Pearson, Boston, 2016.

Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations: World Politics, Pearson, Boston, 2012.

Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, Pearson 2014.

Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations Theories, Pearson, Boston, 2006.

Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.

Scott Burchill, Theories of International Relations, Palgrave Macmillan, 2006.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Sunum / Seminer 15 19
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 169