END498 Endüstri Mühendisliği Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: END498
Ders İsmi: Endüstri Mühendisliği Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET FAHRİ ÖZOK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi PARMİS SHAH MALEKI
Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi PELİN ALCAN GEZGİNCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin ele aldığı problemi/sistemi analiz ederek, teorik bilgiler ışığında pratik hayatta uygulanabilir çözüm önerileri tasarlayabilmesini sağlamak; Bireysel bir çalışma yaparak, mezun olduktan sonra başlayacak olan kariyerlerine faydalı bir deneyimle ilk adımı atmalarını sağlamak; Öğrencinin yaptığı çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunarak, kendini daha iyi ifade edebilmeyi öğrenmesini sağlamak

Dersin İçeriği: Mevcut durumu inceleyerek bir problem ortaya koymak ve analizini yapmak; Söz konusu problem için teorik bilgiler ışığında uygulanabilir öneri ve/veya çözüm yöntemleri geliştirmek; Geliştirilen çözüm yöntemini var olan probleme uygulama becerisi kazanmak ve sonuçları değerlendirmek; Geliştirilen yöntemi raporlayarak ve sunum yaparak kendini ifade etmeyi öğrenmek; Geliştirilen çalışmanın sonuçlarını sunarken ortaya koyulan düşünceyi savunmayı öğrenmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mevcut durumu inceleyerek bir problem ortaya koymak ve analizini yapmak
2) Söz konusu problem için teorik bilgiler ışığında uygulanabilir öneri ve/veya çözüm yöntemleri geliştirmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geliştirilen çözüm yöntemini var olan probleme uygulama becerisi kazanmak ve sonuçları değerlendirmek
2) Geliştirilen yöntemi raporlayarak ve sunum yaparak kendini ifade etmeyi öğrenmek
3) Geliştirilen çalışmanın sonuçlarını sunarken ortaya koyulan düşünceyi savunmayı öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje geliştirip uygulama yapılacak iş yeri bulma
2) Proje geliştirip uygulama yapılacak iş yeri bulma
3) Yeni bir yöntem geliştirip şirkette uygulama
4) Yeni bir yöntem geliştirip şirkette uygulama
5) Yeni bir yöntem geliştirip şirkette uygulama
6) Yeni bir yöntem geliştirip şirkette uygulama
7) Yeni bir yöntem geliştirip şirkette uygulama
8) Jüriye Ara sunum yapma
9) Jürinin geri bildirimlerini takip ederek şirkette projeyi uygulama
10) Jürinin geri bildirimlerini takip ederek şirkette projeyi uygulama
11) Jürinin geri bildirimlerini takip ederek şirkette projeyi uygulama
12) Jürinin geri bildirimlerini takip ederek şirkette projeyi uygulama
13) Jürinin geri bildirimlerini takip ederek şirkette projeyi uygulama
14) Tez raporunu tamamlama ve tez defterini teslim etme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar danışman tarafından öğrencinin belirlediği konuya göre belirlenir.
Diğer Kaynaklar: Resources are determined by the advisor according to the subject determined by the student.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Grup çalışması ve ödevi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 11 11 121
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 123