IE366 Project Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IE366
Ders İsmi: Project Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, yatırım projeleri hazırlama ve değerlendirmeyi öğretir. Proje uygulama planı hazırlama, proje planlama ve kontrol etme becerilerini geliştirir ve öğrencilerin projeleri verimli ve etkili bir şekilde başlatıp yönetmelerini sağlayacak proje yönetim metodolojisine odaklanır. Öğrenciler önemli proje yönetim becerilerini ve stratejilerini öğrenecek ve bu bunları ödevler ile uygulama fırsatı bulacaklardır.
Proje uygulamada kritik faaliyetleri ve kaynak tahsisi konularını öğrenir.
Dersin İçeriği: Örgütler, içinde faaliyet gösterdikleri rekabetçi ve dinamik ortamda değişiklik yapabilmek için proje yönetimine ihtiyaç duymaktadırlar. Etkili proje yönetimi, örgütsel başarı için gerekli bir yetkinlik haline gelmiştir. Bu dersin amacı, projeleri seçmek, planlamak, organize etmek, yönetmek ve kontrol etmek için gerekli temel teknik ve yönetsel becerileri geliştirmektir. Öğrenciler, projeler ile olan bilgileri proje yöneticisi ve proje yönetim ekibi perspektifi ile öğreneceklerdir. Program, bütçe ve performans hedeflerine ulaşmak için projeleri organize etmeyi, planlamayı, uygulamayı ve kontrol etmeyi öğreneceklerdir. Araçlar ve teknikler şunları içermektedir: Sınırlı kaynaklarla proje planlama. İş arıza yapıları, CPM / Pert diyagramları, kritik yol analizi, projeleri düzeltme / tesviye etme, projeleri çarpıştırma, risk analizi, kaynak tahsisi ve proje tahmini.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1. Projelerin ve proje yönetiminin, şirketin stratejik hedeflerini gerçekleştirmede oynadığı rolü, fonksiyonel, matris ve proje yapıları gibi çeşitli organizasyon türlerini dikkate alarak tanımlama, 2. Arıza Yapısına (WBS), ağ şemasına ve kritik yola dayalı görevler arasında öncelik ilişkileri geliştirme; ilk ve tesviye edilmiş kaynak tahsislerini içeren bir zaman çizelgesi oluşturma, 3. Önemli zamanlama, maliyet ve performans risk unsurlarını değerlendirmek ve nicel teknikler kullanarak riskleri yönetme yaklaşımını anlama, 4. Bir proje üzerinde planlama, uygulama, kontrol etme ve raporlama için proje yönetimi yazılımını kullanma, 5. Kaynak kullanımı ve tesviye çalışmalarını nicel tekniklerle değerlendirebilme, 6. Proje performansını rapor edebilme ve proje performansını değerlendirebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Patlamalı Kazı Uygulama alanları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kahriman Ali, Yatırım projeleri hazırlama ve değerlendirme 1993
Render Barry, Ralph M. Stair Jr., Michael E. Hanna and T. S. Hale, Quantitative Analysis for management, 12th ed., Pearson Education 2015.
Taylor B. W. Introduction to Management Science, 12th.ed., Pearson Education, 2016.
Kahriman Ali, Proje Yönetimi Ders Notları

A.G. Özışık, Türk Yüklenici Firmaları İçin Proje Yönetimi Sistemi, 2016
Diğer Kaynaklar: Proje Yönetimi sempozyum ve seminer kitapları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Kanaat Notu 1 % 5
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Arazi Çalışması 4 8 32
Proje 1 5 5
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138