IE426 Productivity Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IE426
Ders İsmi: Productivity Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi GÜNSELİ GÖRÜR
Öğr.Gör. ÖMER FAİK UĞUR
Dr.Öğr.Üyesi PARMİS SHAH MALEKI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I. Verimlilik ve verimlilik iyileştirme konularında geleceğin mühendislerini yetiştirmek,
II. Günümüzde çok kullanılan yöntemlerden Dengelenmiş Puan Kartı ve Veri Zarflama Analizini öğretmek,
III. Performans Yönetimi, Performans Değerlendirme Yöntemleri; İş Genişletme, İş Rotasyonu, İş Zenginleştirme, İş Etüdü, Zaman Etüdü, Metod Etüdü kavramlarına ve önemine değinmek,
IV. Kıyaslama, Değişim Mühendisliği ve Delphi Tekniği konularında yeteneklerin kazandırılması,
V. 6-sigma, Yalın Üretim, Tam Zamanında Üretim, TKY konularında geleceğin mühendislerini yetiştirmek.
Dersin İçeriği: Üretim, Üretim Sistemlerinin Özellikleri, Üretim Yönetiminin Tarihçesi; Verimlilik Kavramları (Etkinlik, Verimlilik, Etkililik); Verimlilik İyileştirme Teknikleri; Hoshin Kanri, PDCA Döngüsü; Performans göstergeleri, Dengelenmiş Puan Kartı; Veri Zarflama Analizi (VZA); Performans Yönetimi, Performans Değerlendirme Yöntemleri; İş Genişletme, İş Rotasyonu, İş Etüdü, Zaman Etüdü, Metod Etüdü; Kıyaslama, Değişim Mühendisliği, 6-sigma, Yalın Üretim, Tam Zamanında Üretim, TKY

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Verimlilik ve çeşitli verimlilik iyileştirme yöntemlerinin öğrenilmesi
2) Hoshin Kanri, PDCA Döngüsü; Performans göstergeleri, Dengelenmiş Puan Kartının incelenmesi,
3) Performans Yönetimi, Performans Değerlendirme Yöntemleri; İş Genişletme, İş Rotasyonu, İş Zenginleştirme, İş Etüdü, Zaman Etüdü, Metod Etüdünün incelenmesi,
4) Kıyaslama, Değişim Mühendisliği ve Delphi Tekniği konularında yeteneklerin kazanılması,
5) 6-sigma, Yalın Üretim, Tam Zamanında Üretim, TKY konularında bilgi edinmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Performans değerlendirme araçlarından biri olan Veri Zarflama Analizinin uygulanması,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Üretim, Üretim Sistemleri, Üretim Sistemlerinin Özellikleri, Üretim Yönetiminin Tarihçesi
2) Verimlilik Kavramları (Etkinlik, Verimlilik, Etkililik…), Verimlilik İyileştirme Teknikleri
3) Verimlilik İyileştirme Teknikleri, Hoshin Kanri, PDCA Döngüsü
4) Verimlilik İyileştirme Teknikleri, Hoshin Kanri, PDCA Döngüsü
5) Performans göstergeleri, Dengelenmiş Puan Kartı
6) Veri Zarflama Analizi (VZA)
7) Veri Zarflama Analizi (VZA)
8) Performans Yönetimi, Performans Değerlendirme Yöntemleri
9) Vize
10) İş Genişletme, İş Rotasyonu, İş Zenginleştirme, Zaman ve Metod Etüdleri
11) Bahar Tatili
12) Kıyaslama, Değişim Mühendisliği, Delphi Tekniği
13) 6-sigma, Yalın Üretim, Tam Zamanında Üretim, TKY
14) 6-sigma, Yalın Üretim, Tam Zamanında Üretim, TKY
15) Ödev Sunumları
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Krajewski, L.J., Ritzman, L.P., Malhotra, M.K. (2013). Operations management processes and supply chain, Pearson, Prentice Hall.

Sumanth, D. J.. (1998). Total Productivity Management, CRC Press LLC, New York.

Sumanth, D. J.. (1985). Productivity Engineering and Management, McGraw Hill, New York.
Diğer Kaynaklar: Heizer, J., Render, B. (2011). Operations Management, 10th edition, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10 100
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156