EEE409 Science, Tecnology and Ethicsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE409
Ders İsmi: Science, Tecnology and Ethics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RAMAZAN NEJAT TUNCAY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. RAMAZAN NEJAT TUNCAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilim Teknoloji ve Etik konularını ele almak
Dersin İçeriği: İngilizcesinde olduğu gibidir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) bilimin tanımı
2.1) bilim nedir
2)
3.1) etik nedir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1)
2.1) bilimin akış diyagramı
Öğrenme Yetkinliği
1) etik tanımı
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Foundations of Scientific Approach: What is science?
2) Foundations of Scientific Approach
3) Foundations of Scientific Approach L. Sevgi, "Innumeracy: The Meaning of the Numbers We Use,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 49, No. 2, pp.195-190, Apr 2007.
4) Important keywords in science L. Sevgi, "Speaking with Numbers: Public Understanding of Science,” ELEKTRIK, Turkish J. of Electrical Engineering and Computer Sciences (Special issue on Electrical and Computer Engineering Education in the 21st Century: Issues, Perspectives and Challenges), Vol. 14, No. 1, pp.33-40, 2006.
5) A flow Chart of scientific process L. Sevgi, "On the Science, Scientific Process and Scientific Filter.. ,” (Letter to the Editor), IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No.2, pp.122, Apr. 2002.
6) Who is a scientist?
7) R&D and S&T
8) Public understanding of science
9) MidTerm Exam
10) Ethics in Science and Engineering
11) Risk Assessment and Precautionary Principle
12) European Union and Science
13) Doing Research in Complex problematic areas
14) Academic Ethics

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: R. Stone, L. Sevgi, “Academic Publishing,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 57, No. 6, pp.xxx-xxx, Dec 2015.

L. Sevgi, "Innumeracy: The Meaning of the Numbers We Use,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 49, No. 2, pp.195-190, Apr 2007.

L. Sevgi, "Speaking with Numbers: Public Understanding of Science,” ELEKTRIK, Turkish J. of Electrical Engineering and Computer Sciences (Special issue on Electrical and Computer Engineering Education in the 21st Century: Issues, Perspectives and Challenges), Vol. 14, No. 1, pp.33-40, 2006.

L. Sevgi, "On the Science, Scientific Process and Scientific Filter.. ,” (Letter to the Editor), IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No.2, pp.122, Apr. 2002.
Diğer Kaynaklar: • R. Stone, L. Sevgi, “Academic Publishing,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 57, No. 6, pp.xxx-xxx, Dec 2015.
• L. Sevgi, “Electromagnetic Precursors and Earthquakes: Nowcasting, Forecasting and Prediction,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 56, No. 6, pp.319-326, Dec 2014.
• L. Sevgi, “Biostatistics and Epidemiology: Hypothetical Tests on Cell Phone Users,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 52, No. 1, pp.267-273, Feb 2010.
• L. Sevgi, “Hypothesis Testing and Decision Making: Constant-False-Alarm Rate,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 51, No. 3, pp.218-224, Jun 2009.
• L. Sevgi, "Innumeracy: The Meaning of the Numbers We Use,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 49, No. 2, pp.195-190, Apr 2007.
• L. Sevgi, "A Critical Review on Electromagnetic Precursors and Earthquake Prediction,” ELEKTRIK, Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences, Vol. 15, No.1, pp.1-15, April 2007.
• L. Sevgi, "Earthquake Early Warning: Prediction vs. Guess,” Comment to the "Earthquake Alarm" by Tom Bleier and Friedemann Freund, IEEE Spectrum Online, Vol. 42, No.12 (INT), pp. 17-21, Dec. 2005 (www.spectrum.ieee.org.csulib.ctstateu.edu/dec05/comments/1181).
• L. Sevgi, "Speaking with Numbers: Public Understanding of Science,” ELEKTRIK, Turkish J. of Electrical Engineering and Computer Sciences (Special issue on Electrical and Computer Engineering Education in the 21st Century: Issues, Perspectives and Challenges), Vol. 14, No. 1, pp.33-40, 2006.
• L. Sevgi, "On the Science, Scientific Process and Scientific Filter.. ,” (Letter to the Editor), IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No.2, pp.122, Apr. 2002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 1
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 1
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14 196
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 246