Dersin Amacı: |
Bu, iki sıralı bir sekansın ikincisidir. Otomotiv Laboratuarı dersinin amacı, öğrencilere deneysel belirsizlik analizi, mekanik miktarlar (gerilim, yer değiştirme, hız), basınç, sıcaklık ve nem, sıvı akış hızı, sıvı hızı gibi çeşitli fiziksel olayları ölçmek için sensörler vermektir. , sıvı seviyesi vb. ve ayrıca deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme, deneylerle ilgili rapor yazma ve deneysel bulgularını sunmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Deneysel Belirsizlik Analizi.
Katı Mekanik Miktarların Ölçümü.
Basınç, Sıcaklık ve Nem Ölçümü.
Akışkan Akış Hızı, Akışkan Hızı, Akışkan Seviyesi ve Yanma Kirleticilerinin Ölçülmesi.
Ölçme Sistemlerinin Dinamik Davranışı.
Proje Sunumları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Belirsizlik Analizi |
- |
2) |
Belirsizlik Analizi |
- |
3) |
Belirsizlik Analizi |
- |
4) |
Katı Cisimlerin Özelliklerinin Ölçülmesi |
- |
5) |
Katı Cisimlerin Özelliklerinin Ölçülmesi |
- |
6) |
Katı Cisimlerin Özelliklerinin Ölçülmesi |
- |
7) |
Basınç, sıcaklık ve nem ölçülmesi. |
- |
8) |
Basınç, sıcaklık ve nem ölçülmesi. |
- |
9) |
Vize Haftası |
- |
10) |
Basınç, sıcaklık ve nem ölçülmesi. |
- |
11) |
Akışkan debisinin, akışkan hızının, sıvı seviyesinin ve yanma sonrası partiküllerinin nasıl ölçülmesi |
- |
12) |
Akışkan debisinin, akışkan hızının, sıvı seviyesinin ve yanma sonrası partiküllerinin nasıl ölçülmesi |
- |
13) |
Akışkan debisinin, akışkan hızının, sıvı seviyesinin ve yanma sonrası partiküllerinin nasıl ölçülmesi |
- |
14) |
Ölçüm Sistemlerinin Dinamik Davranışı |
- |
15) |
Final Sınavı Haftası |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
A.J. Wheeler and A.R. Ganji, Introduction to Engineering Experimentation, 3rd Edition, Pearson Education, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
R.S. Figliola, and D.E. Beasley, Theory and Design for Mechanical Measurements, 5th Edition, Wiley, 2011.
E.O. Doebelin, Measurement Systems - Application and Design, 5th Edition, McGraw-Hill, 2004.
J.P. Holman, Experimental Methods for Engineers, 7th Edition, McGraw-Hill, 2010.
P.F. Dunn, Measurement and Data Analysis for Engineering and Science, 2nd Edition, Taylor&Francis/CRC Press, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
1 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|