Dersin Amacı: |
Dersin sonunda öğrenciler,
Enerji verimliliğini, enerji tasarrufunu, binaların enerji tüketimini tanımlar ve Türkiye ve diğer ülkelerin verimlilik yönetmeliklerinin ve hedeflerinin farkındadır,
Şantiyelerde, malzeme seçiminde ve kullanımında enerji verimliliği uygulamalarının farkındadır,
Duvar sistemlerinde, ısı yalıtımı sistemlerinde, giydirme cephelerde, PVC/ahşap kapı ve pencere sistemlerinde enerji verimliliği uygulamalarını tanımlar,
HVAC sistemlerinde, aydınlatma ve otomasyon sistemlerinde enerji verimliliği uygulamalarını tanımlar,
Yapı kimyasallarının ve yeşil binaların enerji verimliliği uygulamalarını tanımlar,
hale gelir. |
Dersin İçeriği: |
Binalarda enerji verimliliği uygulamalarına giriş. Enerji verimliliği, enerji tasarrufu, enerji tüketiminin tanımı. Türkiye ve diğer ülkelerin enerji verimliliği yönetmelikleri ve hedefleri hakkında bilgi. Şantiye uygulamaları, malzeme seçimi, geri dönüşüm, tekrar kullanma, kullanmadan kaçınma konseptleri. Duvar sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları. Isı yalıtımı sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları. Giydirme cephe sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları. PVC/ahşap kapı pencere sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları. Çatı sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları ve yeşil çatılar. Yapı kimyasallarında enerji verimliliği uygulamaları. HVAC sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları ve ısı pompaları. aydınlatma sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları ve otomasyon. Yeşil binalar ve sertifikasyonları hakkında bilgi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu |
|
2) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
3) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
4) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu |
|
5) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
6) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
7) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
8) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
9) |
VİZE |
|
10) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
11) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
12) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
13) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
14) |
Davetli Konuşmacının Binalarda Enerji Verimliliği Üzerine Sunumu
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
4) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
6) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
11) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|