GBE421 Industrial Genetics and Bioengineering Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GBE421
Ders İsmi: Industrial Genetics and Bioengineering I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 6 5 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ELİF KUBAT ÖKTEM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, genetik ve biyo-mühendislik uygulamalarını endüstrinin farklı alanlarına tanıtmaktır.

Bu dersin sonunda öğrenci:
• Genetik ve biyo-mühendislik sektörünün önemini vurgular
• ürünler üretmek için biyolojik prosesleri, organizmaları veya biyoteknolojik sistemleri karşılaştırir
• Biyoteknoloji endüstrisinde sentetik biyoloji yöntemlerini tartışir
• Yapısal biyoloji ve protein mühendisliğinin endüstrideki gücünü tanir
• proses mühendisliğinin endüstriyel biyo-mühendislikle nasıl ilişkili olduğunu tanımlamak
• Endüstride gıda mühendisliği ve biyo-mühendislik arasındaki etkileşimi ifade eder
• Enerji mühendisliği ve biyoteknolojinin uygunluğunu tanır
Dersin İçeriği: • Endüstriyel biyoteknoloji nedir?
• Öğrencilerin staj sunumları
• Genom modifikasyonu nedir?
• Hücre çizgilerinde genom modifikasyonu
• Çinko Parmak Endonükleazları
• TALEN (Efektör Nükleaz Gibi Masal Aktivatörü)
• Kendi TALEN'inizi nasıl tasarlarsınız?
• Örnek deneyler
• CRISPR-Cas9 sistemi
• Kendi TALEN'inizi nasıl tasarlarsınız?
• Örnek deneyler
• Genom düzenlemesinin çinko parmak nükleazları, TALEN ve CRISPR-Cas9 ile karşılaştırılması
• Sentetik biyolojiyi ve endüstriyel uygulamalarını açıklamak.
Yapısal biyolojiyi ve uygulamalı protein mühendisliğini açıklamak.
• Endüstriyel genetik ve biyo-mühendislik alanlarında uygulamalı protein mühendisliği
• Proses mühendisliği nedir?
• Endüstride proses mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamaları hakkında genel bilgi vermek.
• Biyoteknoloji endüstrisinde atık arıtımını açıklamak
• Gıda mühendisliği ve endüstrideki biyoteknolojik uygulamaları hakkında genel bilgi vermek.
• Endüstride mikrobiyal biyoteknolojinin ürettiği gıda ve gıda katkı maddelerini açıklamak.
• Endüstride enerji mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamaları hakkında genel bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenci, genetik ve biyo-mühendislik sektörünün önemini vurgulayabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Endüstriyel biyoteknoloji nedir? -
1) • Final Sınavı -
2) • Endüstriyel biyoteknoloji nedir? -
3) • Öğrencilerin staj sunumları -
4) • Genom modifikasyonu nedir? • Hücre çizgilerinde genom modifikasyonu • Çinko Parmak Endonükleazları • TALEN (Efektör Nükleaz Gibi Masal Aktivatörü) • Kendi TALEN'inizi nasıl tasarlarsınız? • Örnek deneyler -
5) • CRISPR-Cas9 sistemi • Kendi TALEN'inizi nasıl tasarlarsınız? • Örnek deneyler • Genom düzenlemesinin çinko parmak nükleazları, TALEN ve CRISPR-Cas9 ile karşılaştırılması -
6) • Sentetik biyoloji nedir? • Sentetik biyolojinin endüstriyel uygulamaları nelerdir? -
7) Arasınav I -
8) • Yapısal biyoloji nedir? • Endüstriyel genetik ve biyo-mühendislik alanlarında uygulamalı protein mühendisliği -
9) • Endüstriyel genetik ve biyo-mühendislik alanlarında uygulamalı protein mühendisliği • Proses mühendisliği nedir? -
10) • Endüstride proses mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamaları hakkında genel bilgi vermek. -
11) • Biyoteknoloji endüstrisinde atık arıtımını açıklamak -
12) • Gıda mühendisliği ve endüstrideki biyoteknolojik uygulamaları hakkında genel bilgi vermek. -
13) • Endüstride mikrobiyal biyoteknolojinin ürettiği gıda ve gıda katkı maddelerini açıklamak -
14) • Endüstride enerji mühendisliği ve biyoteknolojik uygulamaları hakkında genel bilgi vermek. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Introduction to Biotechnology, 3rd edition – Pearson. William J. Thieman and Michael A. Palladino
Diğer Kaynaklar: • Introduction to Biotechnology, 3rd edition – Pearson. William J. Thieman and Michael A. Palladino

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 1
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 1
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 1
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Laboratuvar 15 6 90
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124