Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlk derste, güz döneminde verilen temel fotoğraf bilgileri özetlenerek, görsel sunum eşliğinde öğrencilere aktarılacak ve yeni temel fotoğraf bilgilerinin aktarımına devam edilecektir.
“Işığın Şiddeti”:
Sert Işık - Yumuşak Işık
|
Yoktur. |
2) |
“Işığın Yönü”:
- Doğrudan Işık – Dolaylı Işık
- Temel Işıklandırma:
Önden, Yandan, Arkadan, Tepeden, Alttan gelen ışık.
|
Yoktur. |
3) |
“Portre Fotoğrafı”
Stüdyoda portre çekiminde kullanılan ışıklar:
“Ana Işık” (Model Işık - Key Light), “Dolgu Işığı”, “Saç Işığı”, “Fon
Işığı”, “Etki Işığı” (efekt ışık) nedir?
Tanımlarının yapılması ve stüdyoda yapılacak uygulamalarda bu ışıkların etkilerinin canlı model üzerinde gözlemlenmesi.
Yüz Konumları:
Kamera önüne yerleştirilen modelin yüzünün kamera ile yaptığı
açılar: “Tüm Yüz”, “¾ Yüz” ve “Profil Yüz” tanımlamaları.
|
Yoktur. |
4) |
“Tüm Yüz” / Uygulama-1
Modele gelen ışığın yanal konumlarına ve düşey açılarına göre, modelin üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi ve çekim uygulamaları.
Yanal Konumlar:
a) Merkez Işıklandırma (0),
b) Merkez-Dışı Işıklandırma (20- 25),
c) Çapraz Işıklandırma (45),
d) Yan Işıklandırma (70),
e) Yan-Arka Işıklandırma (115),
f) Kenar Işıklandırma (135),
g) Arka (Ters) Işıklandırma (180)
Düşey Konumlar:
a) Aşağıdan ışıklandırma (-35/-45),
b) Düz Eğim (0),
c) Düşük-Orta Eğim (20/30),
d) Orta Eğim (40/45),
e) Yüksek-Orta Eğim (60),
f) Yüksek Eğim (75),
g) Tepe Işıklandırması: 90)
|
Yoktur. |
5) |
Tüm Yüz” konumu için çekim uygulamaları devam edecektir. |
Yoktur. |
6) |
“3 / 4 Yüz” ve “Profil Yüz” / Uygulama-2
- Yanal konumların,
- Düşey açıların
etkileri incelenerek çekimler yapılacaktır.
|
Yoktur. |
7) |
Saydam / Yarı Saydam nesneler için ışıklandırma / Uygulama-3
Stüdyoda yapılacak uygulamalarda,
a) Ön-Merkez ışıklandırma,
b) Alt Işıklandırma,
c) Arka Işıklandırma
d) Alt+Arka Işıklandırma,
e) Üst Işıklandırma yapılarak
nesnelerin görsel etkilerinin artırılması ve estetik bakış açısı kazandırılması amaçlanır.
|
Yoktur. |
8) |
Vize Sınavı |
Yoktur. |
9) |
Fotoğrafta Kompozisyon:
“Altın Oran”.
“Fotoğrafta İlgi Noktası ve Belirginlik”.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
10) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Doku, Kontrast.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
11) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Derinlik / Perspektif, Oranlar.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi
|
Yoktur. |
12) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Denge, Ritim, Armoni / Uyum.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
13) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Hız ve Hareket İzlenimi, Bütünlük
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
14) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
15) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
16) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|