SIN341 Televizyon Kültürü Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN341
Ders İsmi: Televizyon Kültürü I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Televizyon programlarını sosyolojik bir bakış açısıyla inceleyerek, birey-toplum ilişkisini, ekonomik, sosyo-kültürel ve politik yönleriyle teorik okumalar ve ampirik örneklerle değerlendirmeye çalışmak; kültür endüstrisinin hala geçerliliğini koruyan araçlarından biri olan televizyonun ve televizyon için üretilen programların içerik ve söylemsel anlamda neleri nasıl araçsallaştırdığına dair sistematik bir bakış açısı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Televizyon programlarını üreticiler, medya sahipleri ve izleyiciler ekseninde ele alıp, bir fikrin üretimi, tüketimi-alımlanması ilişkilerini toplum- birey etkileşimi ve toplumsal değişimi temel alarak, medya kuramları ve sosyoloji disiplinine yön veren farklı akımlara dair okumalarla çözümleyecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Televizyon Programlarının Ekonomik İşleyişi 2- Televizyon-İnsan-Toplum İlişkileri 3- Televizyon Programlarını Farklı Teoriler Aracılığı ile Okuma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma- Ders Hakkında Bilgi, Syllabus Dağıtımı Yoktur.
2) Türkiye’de Televizyona Yer Açmak Yoktur.
3) İzleyici ve Toplumsal Değişim Yoktur.
4) Bir “Meta” Olarak Televizyon Programları Yoktur.
5) Televizyon Programlarını Tüketmek Yoktur.
6) Neden Bazıları Sadece Belgesel ve Tartışma Programı İzler? Televizyon Programlarını Neye Göre İzliyoruz? Yoktur.
7) TV’deki “Ben” i Anlamak Yoktur.
8) Vize Yoktur.
9) Televizyonda Toplumsal Cinsiyet 1 Yoktur.
10) Televizyonda Toplumsal Cinsiyet 2 Yoktur.
11) Televizyon Kamusal Bir Alan mı? Kamusal Alan Yaratma Yoktur.
12) Televizyonda Dini Yaşamak Yoktur.
13) Genel değerlendirme Yoktur.
14) Genel değerlendirme Yoktur.
15) Final Yoktur.
16) Final Yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Televizyon Üzerine - Pierre Bourdieu
Diğer Kaynaklar: Televizyon Üzerine - Pierre Bourdieu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 10 100
Uygulama 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Juri 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106