ITRD410 Cinema And Global Tradeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve BiyomühendislikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD410
Ders İsmi: Cinema And Global Trade
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NURİYE ZEYNEP ÖKTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri sinema tarihinde önemli bir yeri olan ancak ticari sinema çerçevesinde görünürlüğü düşük olan filmlerle tanıştırmayı ve öğrencilere film kültürü vermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Öğrenci dönem sonunda;
-Dönemler arasında ekonomi, ticaret ve tüketim kalıplarının nasıl değiştiğini
-Sinema sektörünün sosyal ve ekonomik yaşamda nasıl etkiler yarattığını
-Küreselleşme ve kapitalizmin uluslararası ticaretteki etkisini
-Anlatımlar, okumalar ve seyredilen filmler ile ekomik düşünme yolunu,
Tahlil edebilecek ve yorumlayabilecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ekonomi, ticaret ve tüketim kalıplarının yıllar içinde nasıl değiştiğini yorumlayabilme
2) Sosyal medyanın sosyal ve ekonomik yaşamın dönüşümünde nasıl bir gücü olduğunu tartışabilme.
3) Küreselleşme ve kapitalizmin uluslararası ticaret üzerindeki etkisini tartışabilme
4) Serbest ticaret ve korumacılık politikalarını karşılaştırabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlencenin açıklanması • Sinema tüketim düzenini ve ticaret düzenini nasıl etkiler? Discussion of Syllabus Discussion of International trade and world economy
2) Filmi izlemek Ders Hakkında tartışma; - Uluslararası ticaret olmadan ekonomide kıtlığın nasıl gerçekleştiği -Teknolojik gelişme olmadan yaşam tarzındaki zorluklar • Scarcity
3) Sanayi devrimi Reading the critisims about the film
4) Ders Filmi izlemek Hakkında tartışma; Serbest ticaret ve korumacılık Ekonomik krizlerin gelir ve yoksulluk üzerindeki etkileri Reading the critisims about the film and Classical economy and Keynes
5) Liberalizm ve serbest ticaret Reading about Milton Friedman ideas
6) Filmler ve küreselleşme hakkında sınıf tartışmaları, • Küreselleşmenin ekonomik etkileri, • Küreselleşmenin kültürel etkileri, • Küreselleşmenin ticari etkileri Reading about globalization
7) Küreselleşmenin etkisi ve yokluğunun sonuçları. Filmde Norberg, Tayvan, Vietnam ve Kenya gibi ülkelere küresel kapitalizmle ilgili fikirleri teşvik etmekte ve küreselleşme karşıtı harekete giren protestocuların neden cahil ve tehlikeli olduklarını hissettiklerini kanıtlamaya çalışmaktadır. Write an essay on effects of globalization and suggest different films which are related with effects of globalization
8) • 1929'daki büyük krizin etkisinin incelenmesi Lecture Watching the film Discussion about; Keynesian economics
9) Oyun Teorisi Reading about market types and game theory
10) 2008 mali krizleri ve genel olarak düzensiz kapitalizm Research the effects of 2008 crises on international trade and prepare an essay on it.
11) • İş piyasası, kapitalizm, rekabet, şirketler, ekonomik yeniden yapılandırma, uluslararası ekonomi Read about labor mobility constraints at globalization
12) • 1492'den sonra Uluslararası ticaret nasıl arttı, kıtalararası mal ticareti Examine the Columbian exchange and write an essay about the subject
13) • 1973'te İngiliz iktisatçı E.F. Schumacher, “Küçük, Güzeldir - İnsanların Maddi Gibi İktisat”, - açgözlülük değil, uyum arzusu tarafından yönlendirilen bir ekonominin vizyonunu sunan bir kitap; Küresel finansal türevlere değil, topluma ve ekolojik değerlere dayalı bir ekonomi. 1970'lerde “Küçük, Güzeldir”, bugünkü Yerel Gıda Devrimi'nin atası olan toprağa geri dönüş hareketi başlattı. Read about Green economics and Small is Beautiful approach and write an essay on it
14) • Küreselleşme ve dünya ekonomisine ve uluslararası ticarete etkileri Lecture Class Discussion
15) Final None

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Sınıfta kullanılacak öğretim yöntemleri;
2. Film izlemek,
3. Grup tartışmaları
4. Ders anlatımı.
Diğer Kaynaklar: Sunum Slaytları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Sunum / Seminer 1 2
Ödevler 2 4
Küçük Sınavlar 1 2
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 22
Toplam İş Yükü 171