Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere Nesneye Yönelik Tasarim (NYT) kavramı bilgisinin verilmesidir. Ayrıca, Tümleşik Modelleme Dili (TMD) ve Nesneye Yönelik Programlama (NYP) kavramları, olay güdümlü programlama kavramı, sınıf, nesne ve mesaj iletimi kavramlarının verilmesi amaçlanmaktadır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin Nesneye Yönelik Programlama tekniklerini Java programlama dili uygulama becerisini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Nesne-yönelimli düşünme, soyutlama, nesneye-yönelik analiz ve tasarım kavramları ve tasarım kalıpları, tümleşik modelleme dili (TMD): giriş, modellemenin rolü, modeller ve görünümler, temel diyagramlar, temel elementler, sıralama, sınıf ve paket diyagramları, geliştirme yaşam döngüsü. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nesne Yönelimli düşünme
|
Okuma Konu 1 |
2) |
Nesne Yönelimli Programlamın tarihçesine genel bakış |
Okuma Konu 2 |
3) |
Nesne Yönelimli Tasarım |
Okuma Konu 3
|
4) |
Tümleşik Modelleme Dili (Giriş, elementler ve TMD Diyagramları ) |
Ders Notları |
5) |
Paradigmayı anlama: Paradigma nedir? ( Programlama Yapıları, Erişim Etkenleri, Yaşamdöngüsü Etkenleri) |
Okuma Konu 4 |
6) |
Paradigmayı anlama : Bir uygulama (Ball Words) (Veri alanları, Yapıldırma Fonksiyonu, Kalıtım, Java Grafik bileşenleri) |
Okuma Konu 5 |
7) |
Paradigmayı anlama : Bir Uygulama (A Cannon Game) (Dinleyiciler, İç Sınıflar, Arayüzler, Java Olay Modeli, Pencere Görünümü) |
Okuma Konu 6 |
8) |
Vize Sınavı
|
Yok |
9) |
Paradigmayı anlama : Bir Uygulama (Pinball Game) (Koleksiyonlar, Fare Dinleyicileri, İş Parçacıkları, Eş Zamanlılık Programlaması) |
Okuma Konu 7 |
10) |
Paradigmayı anlama : Bir Uygulama (Pinball Game) (Koleksiyonlar, Fare Dinleyicileri, İş Parçacıkları, Eş Zamanlılık Programlaması) |
Okuma Konu 7 |
11) |
Kalıtımı Anlama |
Okuma Konu 8 |
12) |
Kalıtım: örnek çalışma (Solitaire) |
Okuma Konu 9
|
13) |
Yazılım Bileşeni Yeniden kullanımı mekanizmaları
|
Okuma Konu 10 |
14) |
Kalıtım kullanmanın sonuçları |
Okuma Konu 11 |
15) |
Final Sınav |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
4) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
6) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
11) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|