Otomotiv Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CENG374 | ||||||||
Ders İsmi: | Internet Programming | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİ UFUK PEKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NİLGÜN İNCEREİS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | “Internet Programlama” dersi web uygulamaları geliştirmek için gerekli teknolojiler ve programlama araçları üzerinde yoğunlaşmaktadır. Internet’in temel kavramları (TCP/IP, HTTP, Web, DNS, URL), çeşitli istemci taraflı teknolojiler (HTML/XHTML, CCS, JavaScript, Dynamic Documents, XML), ve sunucu taraflı teknolojiler (PHP, Java Servlets, Java Server Pages, Ajax, Web Services, Database Connectivity, Ruby, Rails) üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş | Yoktur |
1) | ||
1) | ||
1) | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş | Yoktur |
1) | Genel Bakış. Internet Teknolojilerine Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: HTML/XHTML’e Giriş İstemci Taraflı Teknolojiler: CSS (Cascading Style Sheets) İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript’in Temelleri İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ve XHTML Dökümanları İstemci Taraflı Teknolojiler: JavaScript ile Dinamik Dökümanlar İstemci Taraflı Teknolojiler: XML’e Giriş Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Servlets Sunucu Taraflı Teknolojiler: Java Web Yazılımları / Java Server Pages Sunucu Taraflı Teknolojiler: Ajax’a Giriş | Yoktur |
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | ||
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Sebesta, R.W., Programming the World Wide Web, 8th Editon, Pearson, 2015, ISBN: 978-0133775983 (Textbook) |
Diğer Kaynaklar: | Deitel, P.J., Deitel, H.M. and Deitel, A., Internet & World Wide Web How To Program, 5th Editon, Pearson, 2012, ISBN: 978-0132151009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 25 | 3 | 75 |
Proje | 2 | 45 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 213 |