Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yönetim ve Organizasyon dersinin genel tanıtımını yapar.
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim ve Organizasyon dersinin önemini açıklar.
|
Ders izleğinin gözden geçirilmesi
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
2) |
• Yöneticiyi ve örgütü açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Yöneticilerin neler yaptığını açıklar.
• Yönetim konusunun niye önemli olduğunu açıklar.
• Yönetimi yeniden şekillendiren ve yeniden tanımlayan faktörleri açıklar.
• Yöneticiler ve Yönetim (Ünite 1)
|
Ders izleğinin gözden geçirilmesi
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması (Ünite 1)
|
3) |
• Karar verme sürecinin tanımlar.
• Karar verirken yöneticilerin kullanabilecekleri üç yaklaşımı tanımlar.
• Karar tiplerini ve yöneticilerin karşılaştığı karar verme koşullarını tanımlar.
• Grup düzeyinde karar vermeyi tartışır.
• Yönetsel karar vermede güncel konuları tartışır.
• Klasik yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Davranışsal yaklaşımı tanımlar.
• Çağdaş yaklaşımları tanımlar.
• Karar Vermenin Temelleri (Ünite 4)
• Yönetimin Geçmişine Kısa Bir Bakış (Yönetimin Tarihçesi)
|
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması
Verilen film listesinden bir filmin izlenmesi ve filmin incelenmesi
|
4) |
• Dış çevreyi ve dış çevrenin önemini açıklar.
• Dış çevrenin yöneticileri nasıl etkilediğini açıklar.
• Örgüt kültürünü ve örgüt kültürünün önemini açıklar.
• Yönetim Çevresi (Ünite 2)
|
Ödev: Bir sonraki haftanın konusunun okunması. |
5) |
• Küreselleşme ve küreselleşmenin örgütler üzerindeki etkilerini açıklar.
• Toplumun beklentilerinin yöneticileri nasıl etkilediğini açıklar.
• Örgütlerde etik olan ve olmayan davranışlara neden olan faktörleri açıklar.
• İşgüçündeki değişimleri ve bu değişimlerin yönetime etkisini açıklar.
• Bütünleştirici Yönetsel Konular (Ünite 3)
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
6) |
• Planlamanın doğasını ve amaçlarını tartışır.
• Stratejik planlama sürecinde yöneticilerin neler yaptığını açıklar.
• Amaç belirleme ve planlama yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Planlama ile ilgili çağdaş konuları tartışır.
• Planlamanın Temelleri (Ünite 5)
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
7) |
• Örgütsel tasarımın altı temel unsurunu açıklar.
• Örgütsel tasarımda mekanik ve organik modelleri etkileyen durumsallık faktörlerini tanımlar.
• Geleneksel örgütsel tasarım ile çağdaş örgütsel tasarımı karşılaştırır.
• Günümüz örgütlerinin tasarım sorunlarını tartışır.
• Örgütsel Yapı ve Tasarım (Ünite 6)
Derse ve tartışmalara katılım
|
Ödev: 1’den 6. üniteye kadar olan kısmın vize sınavı için çalışılması.
Modern Zamanlar filminin izlenmesi ve filmin incelenmesi
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
8) |
Yok (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Tatili) |
yok |
9) |
vize sınavı |
yok |
10) |
• Insan kaynakları yönetimi sürecinin temel unsurlarını ve süreci etkileyen başlıca faktörleri açıklar.
• Yetkin çalışanların belirlenmesini ve seçimini tartışır.
• Çalışanların ihtiyaç duyduğu yetenek ve bilgiyi nasıl edinebileceklerini açıklar.
• Yetkin ve yüksek performanslı çalışanları elde tutma stratejilerini tartışır.
• Güncel IK sorunlarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
11) |
Yok (Ramazan Bayramı) |
Bir sonraki haftanın konusunun okunması. |
12) |
• Motivasyon kavramını açıklar ve tanımlar.
• Erken motivasyon teorilerini tanımlar.
• Çağdaş motivasyon teorilerini tanımlar ve karşılaştırır.
• Çalışanların motivasyonuna ilişkin güncel sorunları tartışır.
• Çalışanların Motive Edilmesi ve Ödüllendirilmesi (Ünite 11)
|
bir sonraki haftanın konusunun okunması |
13) |
• Lider ve liderliği tanımlar.
• İlk liderlik teorilerini açıklar ve karşılaştırır.
• Dört ana durumsal liderlik teorisini tanımlar.
• Modern liderlik görüşlerini ve bugünün liderlerinin karşılaştığı konuları tanımlar.
• Liderliğin esası olarak güveni tartışır.
• Liderlik ve Güven (Ünite 12)
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
14) |
• İletişimi tanımlar.
• Etkili bir iletişim için yöneticilerin bilmesi gerekenleri tanımlar.
• Teknolojinin yönetsel iletişimi nasıl etkilediğini açıklar.
• İletişimdeki güncel konuları tartışır.
• Denetimin doğasını ve önemini açıklar.
• Denetim sürecinin adımlarını tanımlar.
• Örgütlerin ve yöneticilerin kullandıkları denetim türlerini tartışır.
• Güncel denetim konularını tartışır.
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14. ünitelerin sınav için çalışılması. |
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
15) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|