Dersin Amacı: |
Dersin amacı madde yapısı, tepkime stokiometrisi, termodinamik, gazlar, tepkime türleri, redoks tepkimesi (yükseltgenme-indirgenme) ve bağ türleri içeren genel kimyanın kavramlarını, prensiplerini, teorilerini ve onların uygulamalarını vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Kimyanın yeri ve önemi, Madde ve genel kimyasal terimleri, Birim sistemi
Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar
Semboller, Formüller ve Denklemler
Değerlik kavramı ve redoks reaksiyonları
Termokimya
Reaksiyon hızı ve denge
Çözeltiler; çözelti, çözünürlük, çözünürlüğe etki eden etmenler
Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite, %, molalite, ppm)
Sulu çözeltiler
Periyodik cetvel ve atomun yapısı
Kimyasal bağlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kimya, Madde ve özellikleri, Uluslararası Birim Sistemi |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
2) |
Atomlar, Moleküller ve İyonlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
3) |
Kimyasal Tepkimelerde Kütle Denkliği |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
4) |
Sulu Çözelti Tepkimeleri |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
5) |
Gazlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
6) |
Termokimya |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
7) |
Kuantum Kuramı ve Atomların Elektron Yapısı |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
8) |
Ara Sınav I |
|
9) |
Elementlerin Periyodik İlişkileri |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
10) |
Kimyasal Bağlanma I: Temel Kavramlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition
|
11) |
Kimyasal Bağlanma II: Molekül Geometrisi ve Melezleşme |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition
|
12) |
Kimyasal Kinetik |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
13) |
Asit ve Bazlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
5 |
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
4 |
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
5 |
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
4 |
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
5 |
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
4 |
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
4 |
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|