İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INS443 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İnşaatı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
IMZ2201@BÜ - Zemin Makaniği 1 | INS303 - Zemin Mekaniği I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SAEID ZARDARI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere Zemin Mekaniği dersinde öğrenmiş oldukları zeminin mühendislik davranışlarının temel tasarımında nasıl uygulanacağını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Zemin sınıflandırılması ve zeminlerin mekanik özellikleri, Zeminlerde gerilmeler ve efektif gerilme, Temel mühendisliğinde arazi sondajları ve arazi deneyleri, Temellerin çeşitleri, Zeminlerin taşıma gücü, Merkezi yüklü sığ temellerde taşıma gücü kapasitesi, Terzaghi ve Meyerhofun taşıma gücü kapasitesi teorisi, Eksantrisiteli yüklü temeller, Çift yönlü eksantrisite, Şerit ve Radye temeller, Derin Temeller |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Zemin Mekaniği ve Genel Tanıtım | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
2) | Zeminlerde gerilmeler ve efektif gerilme | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
3) | Temel Mühendisliğine Giriş ve Temel Çeşitleri | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
4) | Temel Mühendisliğinde Arazi Sondajları ve Arazi Deneyleri-1 | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
5) | Temel Mühendisliğinde Arazi Sondajları ve Arazi Deneyleri-2 | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
6) | Zeminlerin Taşıma Gücü | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
7) | Merkezi Yüklü Sığ Temellerde Taşıma Gücü Kapasitesi | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
8) | Terzaghi ve Meyerhofun taşıma gücü kapasitesi teorisi | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
9) | Yıl İçi Sınavı | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
10) | Eksantrisiteli Yüklü Temeller ve Taşıma Gücü Kapasitesi | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
11) | Çift Yönlü Eksantrisite | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
12) | Şerit ve Radye temeller | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
13) | Derin Temeller | “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner |
14) | Kazık Temeller |
Ders Notları / Kitaplar: | “Principles of Foundation Engineering”, B.M. Das, 7th Edition, Cengage Learning, 2010. “Temel mühendisliğine giriş”, Prof.Dr. Bayram Ali Uzuner, Derya Kitabevi, Trabzon, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | “Foundation Design, Principles and Practices”, D.P. Coduto, Prentice-Hall Publishers, 2nd Edition, 2001. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Ders | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 4 | 20 | 80 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 256 |