Dersin Amacı: |
Bu ders isteğe bağlı bir Çince dersidir. Bu dönem günlük hayatı ve kampüs hayatını kapsayan "Başarıya Giden Başarılı Yol" konulu 1. ila 6. metinleri incelemeyi planlıyoruz. Bir yarıyıl boyunca öğrenciler dilbilgisinde sağlam bir temel oluşturabilir ve dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilirler. |
Dersin İçeriği: |
Bu yarıyılda öğretilen altı metin şunlardır: Ders 1 "Cep telefonunuz kapalıydı", Ders 2 "Birkaç parça el işi aldı", Ders 3 "Daire kiralamak istiyorum", Ders 4"Hadi dışarı çıkalım. bir restoranda yemek yemek", Ders 5 "Bütün akşam televizyon izliyorum" ve Ders 6 "Bir dil partneri bulmama yardım eder misiniz?"
Her ders dört bölümden oluşur: metin, yeni kelimeler, dilbilgisi açıklamaları, alıştırmalar ve kapsamlı alıştırmalar. Öğretim süreci temel olarak aşağıdaki dört adıma ayrılır: İlk olarak, yeni kelimeleri tanımak ve yeni kelimelerin anlamlarını ve kullanımlarını anlamak. İkincisi, dil noktalarını açıklamak. Dil noktalarının açıklanması öğretim materyallerinin sırasına göre üç adımda gerçekleştirilir: giriş, açıklama ve uygulama. Birincisi, dil noktalarını içe aktarmak için görseli kullanmak, ardından dil noktalarını açıklamak, dil noktalarının yapısal biçimini ve kullanım gereksinimlerini örnek cümlelerde göstermek ve son olarak daha hedefli alıştırmalar yapmaktır. Üçüncüsü, metni incelemek. Metin, öğrenmenin odak noktasıdır. Öğrencilerin temel Çince ifadeleri öğrenmelerine ve etkili bir Çince dil duygusu oluşturmalarına yardımcı olmak için öğrencilerin tekrar tekrar dinlemeleri ve tekrar tekrar okumaları gerekmektedir. Dersi tamamladıktan sonra, metni yeniden anlatma alıştırması tamamlanır ve paragraf oluşturma becerisini geliştirilir. Dördüncüsü, okul sonrası ödevler tamamlanır. Öğrencilerin özel seviyelerine göre tamamlamak için uygun egzersizler seçilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders 1 "Cep telefonunuz kapalıydı" - birinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
2) |
Ders 1 "Cep telefonunuz kapalıydı" - ikinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
3) |
Ders 2 "Birkaç parça el işi satın aldı"-birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
4) |
Ders 2 "Birkaç parça el işi satın aldı"-ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
5) |
Ders 3 "Bir daire kiralamak istiyorum" - birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
6) |
Ders 3 "Bir daire kiralamak istiyorum" - ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
7) |
öğrendiklerimizi gözden geçirme ve ara sınava hazırlık yapma |
tekrar |
8) |
vize |
vize sınavına giriş |
9) |
4. ders "Bir restoranda yemek yiyelim" - birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
10) |
4. ders "Bir restoranda yemek yiyelim" - ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
11) |
5. Ders "Bütün akşam televizyon izliyorum" - birinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
12) |
5. Ders "Bütün akşam televizyon izliyorum" - ikinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
13) |
Ders 6 "Bir dil partneri bulmama yardım eder misin?" - birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
14) |
Ders 6 "Bir dil partneri bulmama yardım eder misin?" - ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
15) |
öğrendiklerimizi gözden geçirme ve final sınavına hazırlık yapma |
tekrar |
16) |
final sınavı |
final sınavına giriş |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|