Dersin Amacı: |
Bu ders isteğe bağlı bir Çince dersidir. Bu dönem günlük hayatı ve kampüs hayatını kapsayan "Başarıya Giden Başarılı Yol" konulu 1. ila 6. metinleri incelemeyi planlıyoruz. Bir yarıyıl boyunca öğrenciler dilbilgisinde sağlam bir temel oluşturabilir ve dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilirler. |
Dersin İçeriği: |
Bu yarıyılda öğretilen altı metin şunlardır: Ders 1 "Cep telefonunuz kapalıydı", Ders 2 "Birkaç parça el işi aldı", Ders 3 "Daire kiralamak istiyorum", Ders 4"Hadi dışarı çıkalım. bir restoranda yemek yemek", Ders 5 "Bütün akşam televizyon izliyorum" ve Ders 6 "Bir dil partneri bulmama yardım eder misiniz?"
Her ders dört bölümden oluşur: metin, yeni kelimeler, dilbilgisi açıklamaları, alıştırmalar ve kapsamlı alıştırmalar. Öğretim süreci temel olarak aşağıdaki dört adıma ayrılır: İlk olarak, yeni kelimeleri tanımak ve yeni kelimelerin anlamlarını ve kullanımlarını anlamak. İkincisi, dil noktalarını açıklamak. Dil noktalarının açıklanması öğretim materyallerinin sırasına göre üç adımda gerçekleştirilir: giriş, açıklama ve uygulama. Birincisi, dil noktalarını içe aktarmak için görseli kullanmak, ardından dil noktalarını açıklamak, dil noktalarının yapısal biçimini ve kullanım gereksinimlerini örnek cümlelerde göstermek ve son olarak daha hedefli alıştırmalar yapmaktır. Üçüncüsü, metni incelemek. Metin, öğrenmenin odak noktasıdır. Öğrencilerin temel Çince ifadeleri öğrenmelerine ve etkili bir Çince dil duygusu oluşturmalarına yardımcı olmak için öğrencilerin tekrar tekrar dinlemeleri ve tekrar tekrar okumaları gerekmektedir. Dersi tamamladıktan sonra, metni yeniden anlatma alıştırması tamamlanır ve paragraf oluşturma becerisini geliştirilir. Dördüncüsü, okul sonrası ödevler tamamlanır. Öğrencilerin özel seviyelerine göre tamamlamak için uygun egzersizler seçilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders 1 "Cep telefonunuz kapalıydı" - birinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
2) |
Ders 1 "Cep telefonunuz kapalıydı" - ikinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
3) |
Ders 2 "Birkaç parça el işi satın aldı"-birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
4) |
Ders 2 "Birkaç parça el işi satın aldı"-ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
5) |
Ders 3 "Bir daire kiralamak istiyorum" - birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
6) |
Ders 3 "Bir daire kiralamak istiyorum" - ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
7) |
öğrendiklerimizi gözden geçirme ve ara sınava hazırlık yapma |
tekrar |
8) |
vize |
vize sınavına giriş |
9) |
4. ders "Bir restoranda yemek yiyelim" - birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
10) |
4. ders "Bir restoranda yemek yiyelim" - ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
11) |
5. Ders "Bütün akşam televizyon izliyorum" - birinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
12) |
5. Ders "Bütün akşam televizyon izliyorum" - ikinci bölüm |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
13) |
Ders 6 "Bir dil partneri bulmama yardım eder misin?" - birinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
14) |
Ders 6 "Bir dil partneri bulmama yardım eder misin?" - ikinci kısım |
yeni kelimelere bakış ve metni okuma |
15) |
öğrendiklerimizi gözden geçirme ve final sınavına hazırlık yapma |
tekrar |
16) |
final sınavı |
final sınavına giriş |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|