THMA238 Food and Beverage Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: THMA238
Ders İsmi: Food and Beverage Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FADİL ÖZBAĞI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, yiyecek içecek endüstrisinin tarihini, sektörün bileşimini, pazarlamayı,menü tasarımını, tesis tasarımını, düzeni ve ekipmanı birleştirerek gıda ve içecek işletmeciliğinin yönetimi hakkında bilgi ve anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca yiyecek ve içecek operasyonlarında insan kaynakları yönetiminin önemli unsurlarını da tanıtıyor.
Dersin İçeriği: Hizmet psikolojisi, yemek odası personeli için profesyonel performans standartları, servis-eşya taşımacılığı için gerekli temel beceriler, servis sırası, sipariş alma, misafir ilişkileri ve alkol hizmetinin sorumluluğu ve tüketici boyutları. Alkollü içecekler sunan bir bar, salon veya yemek servisi kuruluşunun yönetimindeki belirli yönetim fırsatlarını ve zorlukları vurgulanır. Önemli ürün bilgisi yönelimi, maliyet kontrolü ve satın alma, üretim ve hizmet konuları ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) yiyecek içecek sektörünü tanıma
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) •Giriş • Yiyecek ve İçecek Operasyonlarının Boyutu ve Kapsamı • Yiyecek ve İçecek Yönetimi • Yemek Deneyimini Yönetmek Ders programını gözden geçirmek. Bölüm 1'i okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak.
2) • Restoran Sektörü Bölüm 2'yi okumak. Bölümlerin sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazır olmak.
3) • Sözleşme, Seyahat ve Kamu Sektörü Catering Bölüm 1'i okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları göndermek.
4) • Kavram Geliştirmek I Bölüm 3'ü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunun, sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
5) • Konsept Geliştirme II 4. bölümü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayın, sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okumak ve cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
6) • Menü I 5. bölümü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayın, sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyun ve cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
7) • Menü II 5. bölümü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
8) Vize Sınavı
9) • Yiyecek ve İçecek Operasyonları: Satınalma 6. bölümü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunmak ve sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
10) • Yiyecek ve İçecek Operasyonları: Depolama 6. bölümü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunmak ve sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
11) • Yiyecek ve İçecek Operasyonları: Üretim ve Servis 7. bölümü okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
12) • Personel Sorunları Bölüm 9'u okumak. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanımak. Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
13) • Yiyecek ve İçecek Operasyonlarında Kalitenin Yönetimi 11. bölümü okuyup sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
14) • Eğilimler ve Gelişmeler • Final sınavı için özet ve hazırlık. 12. bölümü okuyup ve sınıfta tartışmak.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Food and Beverage Management
Author: Bernard Davis, Andrew Lockwood, Peter Alcott and Ioannis S.Pantelidis
ISBN-13: 978-0-7506-6730-2
5th Edition, Routledge
Diğer Kaynaklar: Hocanın önerdiği kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Laboratuvar 1 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 112
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 190