Dersin Amacı: |
Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada sinema tarihine geniş bir inceleme ile dahil olacaklar. Artık klasikleşmiş önemli filmler, sinemanın doğuşundan bugüne kültürel etkileriyle birlikte tartışılacak. Özellikle gerek yabancı, gerek ülkemizde sinema sanatına hizmet etmiş önemli sanatçıların tanıtılması, film sektörünün ve film teknolojisinin gelişimi, zaman içinde oluşan değişimler ele alınacaktır.
Bu dersin sonunda öğrenci sinemanın bir sanat formu olarak yapısını, bir anlatı ve iletişim aracı olarak mekanizmalarını ve bir endüstri olarak işleyişini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sinemanın başlangıcından günümüze dünya sinemasının gelişimi, sinematografın icadı, Lumiere Kardeşler’in ilk sinematograf gösterimi, Georges Mélies ve sinemaya kurgu dilinin girmesi, Griffith sinemaları ve sinema dilinin gelişimi, Türk Sinemasının Gelişimi, Muhsin Ertuğrul Dönemi, Hollywood sisteminin kuruluşu, Weimar Dönemi, Yeşilçam Sineması, Alman Ekspresyonist Sineması, Sovyet Sineması, Fransız İzlenimciliği ve Şiirsel Gerçekçilik, Dadaizm ve Sürrealizm. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema Tarihine Giriş, Sinemanın Doğuşu, Lumiere Kardeşler ve Sinematograf. |
None. |
1) |
Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi / D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi |
None. |
3) |
Muhsin Ertuğrul Dönemi: Hayatı, ilkleri ve filmleri. |
None. |
4) |
Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa. |
None |
5) |
Dünya Sinemadaki Önemli Akımlar . |
None |
6) |
Savaş Döneminde Sinema: Bir propaganda aygıtı olarak sinema. |
None |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Hollywood Sineması, Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri. |
None |
9) |
Öğrenci Sunumları. |
.. |
10) |
Türk ve Dünya Sinemasında Önemli romantik Aktörler /Jönler. |
None |
11) |
Sinemada Seslendirme: Türk Sinemasının Önemli Seslendirme Sanatçıları. |
None |
12) |
Türk Sinemasında Önemli Yönetmenler. |
None |
13) |
Öğrenci Sunumları. |
None |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|