Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODTR172 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish Culture and Literature II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir toplumun kültürüne hâkim olan öğrenci, dilinin de mantık sistemini, yapısal işletişini, tarihsel gelişimini, günlük yaşamdaki akışını ve kurallarını kolaylıkla öğrenir. Dil ve kültür, arasındaki güçlü bağı kavrayan bir öğrencinin, dil öğrenmedeki içsel motivasyonu artar, dilin işleyişine dair sorularına yaşamın içinden cevaplar bulur. Kültürün taşıyıcısı olarak dilin, o toplumun sanatı, felsefesi, inanç sistemi ve edebiyatı ile ilgili üretimlerine daha derin bir bakış açısı ile yaklaşır. Bu nedenle Türkçe öğrenmek amacıyla ülkemizde bulunan öğrencilere dilini öğrendikleri toplumun bireysel ve toplu yaşamlarını, tarihsel bir süreçle şekillenen değerlerini, düşünce ve inanç sistemini, sanat ve edebiyat üretimini anlama fırsatı vermek için Türk Kültürü dersi veriyoruz. Bir kültürü tanımanın en iyi yolu, kültürün ait olduğu toplumun gerçek yaşamını deneyimlemektir. O nedenle derslerin ilk haftalarında öğrencilere gerçek kültür ortamları sunuyor ve kendi deneyimlerini yaşama fırsatı sağlıyorum. Dersimizin ilk haftalarında, anlaşılması daha kolay maddi kültür öğelerini konu ediyorum. Günlük hayatın içinde sıkça karşılaştıkları ve geçerli bilgiye ulaşırlarsa oryantasyon problemlerini de aşacakları konulara yer veriyorum. |
Dersin İçeriği: | Türklerde İnanç Türk El Sanatları Türkiye’de Resmi ve Dini Bayramlar, Özel Törenler, Örf ve Adetler Türk Büyükleri Türk Mitolojisi Türk Bayrağının Anlamı ve İstiklal Marşının Tahlili Türk Edebiyatı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türklerde İnanç | |
2) | Türklerde El Sanatları | |
3) | Türkiye’de Resmi ve Dini Bayramlar, Özel Törenler, Örf ve Adetler | |
4) | Türk Büyükleri | |
5) | Türk Mitolojisi | |
6) | Türk Bayrağının Anlamı ve İstiklal Marşının Tahlili | |
7) | Türk Edebiyatı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Lewis, Bernard (2007) Modern Türkiye’nin Doğuşu. Türk Tarih Kurumu Yayınları. Ankara Gökalp, Ziya (2012) Türkçülüğün Esasları. İnkılap Kitabevi. İstanbul Kongar, Emre (1998) 21.Yüzyılda Türkiye. Remzi Kitabevi. İstanbul Monaco, James (2001) Bir Film Nasıl Okunur? Oğlak Yayıncılık. İstanbul Huntington, Samuel P.(2006) Okuyan Us Yayınları. İstanbul Tanzimattan Bugüne Edebiyatçılar Ansiklopedisi (2001) Yapı Kredi Yayınları. İstanbul Turani, Adnan (2003) Dünya Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul Gürsoy, Deniz (2018) Sohbetin Bahanesi Kahve. Oğlak Yayınları. İstanbul Gürsoy, Deniz (2018) Tarihin Süzgecinde Mutfak Kültürümüz. Oğlak Yayınları. İstanbul Ronan, Colin A. (2005) Bilim Tarihi. Tübitak Yayınları. Ankara Kafesoğlu, İbrahim (2002) Türk Milli Kültürü. Ötüken Neşriyat. Ankara Kaplan, Mehmet(2001) Kültür ve Dil. Dergah Yayınları. İstanbul Topdemir, Hüseyin Gazi (2001) Türk Düşünce Tarihi. Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları Ergin, Muharrem (2000) Dede Korkut Kitabı. Boğaziçi Yayınları. İstanbul Işık, İhsan (1990) Kültürümüzün Kimliği. Ünlem Yayınları. İstanbul Develi, Hayati ( 2006 ) Osmanlı’nın Dili.3F Yayınevi. İstanbul Baltaş, Acar ve Baltaş Zuhal (1992) Beden Dili. Remzi Kitabevi. İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Kapatılan Bölüm |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kapatılan Bölüm |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 2 | 0 |
Ödevler | 0 | 2 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |