END439 Bilgisayarla Bütünleşik Üretimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: END439
Ders İsmi: Bilgisayarla Bütünleşik Üretim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bilgisayarların üretiminde nasıl kullanıldığını öğretmektir. Örneğin: bilgisayar destekli tasarım (CAD).
Dersin İçeriği: Ürün geliştirme süreçleri
Müşteri İlişkileri CRM
Tasarım CAD
Mühendislik CAE
İş süreçleri Planlama CAPP
Üretim Planlama ERP
CNC Tezgahlarının Programlanması CAM/CNC
Kalite Kontrol CAQA
Endüstri 4.0

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar Destekli Üretimin genelde katkıları ve sağladıkları yararlar Piyasada bulunan BÜ Sistemlerine örnekler BÜ sistemleri arasındaki farklılıklar ve bağlantılar Dijital uygulamalarının BÜ sistemleri le karşılaştırmaları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) IT projeleri hakkında genel bilgi IT Projelerinin arasındaki farklar IT projelerinin kesişme noktaları hakkında bilgilendirme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hangi sistem nerede ve nasıl uygulanmalı Sistemler arasındaki farklılıklar Sistem seçimlerindeki kriterler
2) Tüm IT uygulamalarını tanıma fırsatı Aralarındaki farkı anlama Birbirleriyle olan bağlantıları
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Proje yapılandırma ve örgütleme IT konusunda bilgilendirme Tüm üretim katmanları hakkında bilgilendirme Yeni IT Teknolojileri hakkında bilgilendirme IT uygulamalarını faydası hakkında bilgilendirme
2) Endüstride olası bir BBÜ sisemi uygulamasında ki adımları öğrenmesi Proje Yönetimini yapabilmesi Kriterlerin sistem seçimi için tanımı Sistemin seçilmesi Uygulamaya alınması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ürün geliştirme adımları Üretim nedir? Ürün nedir?
2) Tasarım bölümündeki çalışmalar Tasarımda söz konusu farklı uygulamalar Varyant,parametrik uygulamalar
3) CAD sistemi tanıtımı CAD yapısı CAD farklı yapıları
4) CAD farklılıkları ve modelleri Tel model Katı model Yüzey modeli
5) CAD sistemi seçim kriterleri Piyasadaki CAD sistemlerine örnekler ve farkları
6) Mühendislikte kullanılan uygulamalar Simulasyon örnekleri Sonsuz Elemanlar teoremi Matematiksel uygulamalara örnekler
7) İş planlama nedir Mil parçasının üretim adımları nelerdir Mil parçasının iş planlamasındaki işler nelerdir Bu adımlarde BBÜ sisteminin destekleri neler olabilir
8) İŞ planlamasında BBÜ sisteminin uygulama modelleri İŞ Planlama sisteminin faydaları İş planlama ile Tasarımdaki CAD sistemi arasındaki bağlantı nedir
9) Üretim planlama sistemi ve İş planlama arasındaki farklar nelerdir İş Planlama ve Numerik programlama arasındaki fark nedir
10) CNC Tezgahı programlama adımlarına örnekler CAM sisteminin uygulama örnekleri Piyasadaki CAM sistemlerine örnekler
11) Şirket ziyareti ve tüm BBÜ sistemleri uygulamalarının tanımı
12) Endüstri 4.0 nedir ve 1,2,3 gelişmeleri nelerdir? BBÜ ile Endüstri 4.0 arasındaki farklılıklar nelerdir?
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes, and Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing, M.P. Groover, Prentice Hall, 3rd Edition, 2008, ISBN: 0132393212
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes, and Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing, M.P. Groover, Prentice Hall, 3rd Edition, 2008, ISBN: 0132393212

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

3

2

3

2

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 4
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. 5
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. 5
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 20
Projeler 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Sunum / Seminer 3 1 3
Ödevler 3 1 3
Küçük Sınavlar 10 3 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 38