EEE304 Digital Designİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE304
Ders İsmi: Digital Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALPER SARIKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı donanım tanımlama dillerini kullanarak modern sayısal devre tasarımı tekniklerine giriştir.
Dersin İçeriği: VHDL ve Verilog gibi donanım tanımlama dillerini kullanarak modern sayısal devre tasarımı tekniklerine giriş. Kombinasyonel ve senkron devre kodlama teknikleri. Zamanlama kapatma konsepti ve teknikleri. Sonlu durum makinesi ve uygulamaları. Laboratuvar uygulamaları basit kombinasyonel devreden karmaşık sonlu durum makinelerini içermekte ve sahada programlanabilir kapı dizilerinde uygulanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sayısal tasarım akışını anlama
2) Gereksinimleri analiz edebilme ve gerekli sayısal sistemi tasarlayabilme
3) Verilog ve VHDL kullanılarak hazırlanmış sayısal sistemleri analiz edebilme
4) Verilog ve VHDL kullanarak kombinasyonel ve ardışık devreleri tasarlayabilme
5) Verilog ve VHDL kullanarak kompleks sonlu durum makinesi tasarlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction and course overview Yok
2) The Design Process Yok
3) Design Descriptions and CAD Tools Yok
4) System Design Concepts Yok
5) Review of Transistors and PLD devices Yok
6) Implementation of Logic Functions Yok
7) Arithmetic Circuits Yok
8) Building Block Approach for Combinational Circuits Yok
9) Registers and Counters Yok
10) Synchronous Sequential Circuits Yok
11) Synthesis using VHDL Yok
12) VHDL Yok
13) VHDL Yok
14) VHDL Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Class Notes
Diğer Kaynaklar: HDL Chip Design, Douglas J. Smith, ISBN: 978-0-965-19343-6
Verilog for Digital Design, Frank Vahid, Roman Lysecky, ISBN: 978-0-470-05262-4
VHDL for Digital Design, Frank Vahid, Roman Lysecky, ISBN: 978-0-470-05263-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 24 24
Ödevler 2 16 32
Ara Sınavlar 1 16 16
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 138