Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat.
• Filtreler
• Sinyal ve frekans bölgesi gösterimi, Bode çizimleri.
• Dijital Filtreler, analog filtreler
• Düşük geçiren, bant geçiren ve yüksek geçiren filtreler
• Şerit durdurma filtreleri
• Gerçek filtreler ve özellikleri: geçiş bandı dalgalanması, dalga bandı dalgalanması, geçiş bölgesi. |
Müfredat'ı gözden geçirin.
Kitabın bir kopyasını edinin.
Kitabın ilk yarısında, özellikle Bölüm 4.5 ve Bölüm 8'de ele alınan konuların bazılarını gözden geçirin.
|
2) |
Ayrık zaman sistemlerinin gerçekleştirilmesi için yapılar
• FIR sistemleri için yapılar
Doğrudan yapılar
o Kademeli yapılar
o Frekans örnekleme yapıları
o Örgü yapısı
• IIR sistemleri için yapılar
Doğrudan yapılar
o Sinyal akış grafikleri ve transpoze yapılar
o Kademeli yapılar
o Paralel biçimli yapılar
o Frekans örnekleme yapıları
o IIR sistemleri için kafes ve kafes merdiven yapıları |
Bölüm 7'yi okumaya başlayın.
Sınıfta çözülen sorunları ve kitaptaki diğer sorunları inceleyin |
3) |
• Z-dönüşümünün gözden geçirilmesi.
• Durum uzayı sistem analizi ve yapıları
Fark Denklemleri ile Karakterize Edilen Sistemlerin Durum-Mekân Tanımları
o Durum-Uzay Denklemlerinin Çözümü.
o Giriş-çıkış ve Devlet-Mekân Tanımları Arasındaki İlişkiler,
o z-Alanında Durum-Uzay Analizi,
o İlave Durum-Uzay Yapıları. |
Bölüm 7'yi okumaya devam edin, ayrıca bölüm 3'ü inceleyin.
Kitapta sınıf ve diğer sorunlarda çözülmüş sorunları gözden geçirin. |
4) |
• Rakamların Temsil Edilmesi
Sayıların Sabit Noktalı Temsilleri
Sayıların İkili Kayan Nokta Temsilciliği.
o Yuvarlama ve Kesimden Kaynaklanan Hatalar.
• Filtre Katsayılarının Kuantumlanması.
o Filtre Katsayılarının Kuantumlanması Hassasiyetinin Analizi.
o FIR Filtrelerindeki Katsayıların Kuantumlanması.
• Dijital filtrelerde yuvarlama etkileri
o Özyineli Sistemlerde Limit-Döngü Salınımları.
o Taşmayı Önlemek İçin Ölçeklendirme,
o Sayısal Filtrelerin Sabit Nokta Gerçekleşmelerinde Niceleme Etkilerinin İstatistiksel Karakterizasyonu. |
7. bölümün okunmasını bitirin.
Kitapta sınıf ve diğer sorunlarda çözülmüş sorunları gözden geçirin. |
5) |
• Rastgele değişkenler
• Rasgele süreçler
• olasılık yoğunluk fonksiyonları,
• beklenti,
• otokorelasyon,
• durağan rasgele süreçler
• ergodik rasgele süreçler |
Ders kitabındaki Ek A ve B'yi okuyun.
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin. |
6) |
• Bant Geçişli Sinyallerin Örneklenmesi
o Bant Geçişli Sinyallerin Temsil Edilmesi
o Bant Geçişli Sinyallerin Örneklenmesi
o Kesintisiz Zaman İşaretlerinin Kesikli-Zamanlı İşlenmesi
• Analogdan Dijital Dönüşüme
o Örnek-ve-Tut.
o Nicemleme ve Kodlama, |
Ders kitabındaki 9. bölüm okumaya başlayın
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin, bölüm 9'daki tüm problemleri gözden geçirin |
7) |
• Analogdan Dijital Dönüşüme
o Kuantizasyon Hatalarının Analizi,
o Oversampling A / D Dönüştürücüler,
• Dijitalten Analoga Dönüştürme
o Örnekleme ve Tutma,
o Birinci Sipariş Bekletme.
o Gecikmeli Doğrusal Enterpolasyon,
o Oversampling D / A Dönüştürücüler, |
Ders kitabındaki 9. bölüm okumaya devam edin
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin, bölüm 9'daki tüm problemleri gözden geçirin |
8) |
Multirate sinyal işleme
• Çok yönlü sayısal sinyal işlemeye giriş
• Bir faktör D ile çarpma
• Bir faktör I ile interpolasyon
• Rasyonel faktör ile örnekleme hızı dönüşüm |
Ders kitabındaki 10. bölümü okuyun.
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin, bölüm 10'daki tüm problemleri gözden geçirin. |
9) |
• Örnekleme hızı dönüştürme için filtre tasarımı ve uygulaması
Doğrudan form FIR filtre yapıları
o Çok fazlı filtre yapıları
o Zamana bağlı filtre yapıları
• Örnekleme hızı dönüşümünün çok kademeli olarak uygulanması
• bant geçiren sinyallerinin örnekleme hızı dönüştürme
• Herhangi bir faktöre göre örnekleme hızı dönüştürme
• Çok yönlü sinyal işleme uygulaması |
Ders kitabındaki 10. bölümü okuyun.
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin, bölüm 10'daki tüm problemleri gözden geçirin. |
10) |
Doğrusal Tahmin ve Optimum Doğrusal Filtreler
• Durağan rastgele bir işlemin yenilik gösterimi
o Akılcı güç spektrumu
o Filtre parametreleri ile otokorelasyon dizisi arasındaki ilişkiler.
• İleri ve geri doğrusal tahmin
o İleri doğrusal tahmin
o Geriye doğru doğrusal tahmin
o Kafes İleri ve Geri Yineleyiciler İçin Optimum Yansıma Katsayıları
o Bir AR Sürecinin Doğrusal Tahminle İlişkisi.
• Normal denklemlerin çözümü
o Levinson-Durbin Algoritması.
Schiir Algoritması.
• Doğrusal tahmin hata filtrelerinin özellikleri |
Ders kitabındaki 11. bölüm okumaya başlayın
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin, Bölüm 11'deki tüm problemleri gözden geçirin |
11) |
• AR, MA ve ARMA'nın neyi temsil ettiğini ve bir sürecin neden bu şekilde modellendiğini açıklayın.
• Wiener filtresini tanımlayın.
• Verilen bir süreç için bir FIR Wiener filtresinin katsayılarını türetin.
• Lineer ortalama-kare tahmin problemini tanımlayın.
• Ortogonallik ilkesini ve LMMSE kestirimcisinin katsayılarını bulmak için nasıl kullanıldığını açıklayın.
• IIR ve nedensel olmayan Wiener filtrelerini ve bunların nasıl türetildiklerini açıklayın. |
Ders kitabındaki 11. bölümü okuyun.
Sınıfta çözülmüş sorunları gözden geçirin, Bölüm 11'deki tüm problemleri gözden geçirin |
12) |
Güç spektrumu tahmini
• Sinyallerin sonlu süreli gözlemlerinden spektrumların tahmini
o Enerji Yoğunluğu Spektrumunun Hesaplanması.
o Rasgele Sinyallerdeki Oto-Korelasyon ve Güç Spektrumunun Tahmini: Periyodogramı.
o Gç Spektrum Tahmininde DFT'nin Kullanımı,
• Güç spektrumu tahmini için parametrik olmayan yöntemler
o Bartlett Metodu: Ortalama Periodogramlar,
o Welch Metodu: Ortalama Periyodogramlarının Ortalaması,
o Blackman ve Tukey Metodu: Periodogramın pürüzsüzleştirilmesi,
o Parametrik Olmayan Güç Spektrumu Tahmincilerinin Performans Karakteristikleri,
o Parametrik Olmayan Güç Spektrumu Tahminlerinin Hesaplamalı Gereksinimleri, |
12. bölüm ve ders kitaplarındaki broşürleri okuyun.
Sınıfta çözülen sorunları ve Bölüm 12'deki tüm sorunları inceleyin. |
13) |
• Güç Spektrumu Tahmini için Parametrik Yöntemler
o Otokorelasyon ve Model Parametreleri Arasındaki İlişkiler,
o AR Modeli Parametreleri için Yule-Walker Yöntemi,
o AR Model Parametrelerinin Burg Yöntemi,
o AR Model Parametrelerinin Kısıtsız En Küçük Kareler Metodu,
o A R Model Parametrelerinin Ardıl Olarak Kestirim Yöntemleri,
o AR Model Sırasının seçimi,
o Güç Modeli Tahmini için MA Modeli,
o Güç Spektrumu Tahmini için ARMA Modeli,
o Bazı Deneysel Sonuçlar,
• Minimum Varyans Spektral Tahmini |
|
14) |
• Spektrum Tahmini için Özdeğerlendirme Algoritmaları
o Pisarenko Harmonik Ayrıştırma Metodu,
o Beyazlık Gürültüsünde Sinüsoidler İçin Otokorelasyon Matrisinin Özdeğer Ayrışımı,
o MUSIC Algoritması.
o ESPRIT Algoritması,
o Sipariş Seçim Kriterleri.
o Deneysel Sonuçlar, |
12. bölüm ve ders kitaplarındaki broşürleri okuyun.
Sınıfta çözülen sorunları ve Bölüm 12'deki tüm sorunları inceleyin. |
15) |
• Üniter Dönüşümler, Dalgacıklar ve Uygulamaları
o Karhunen-Loeve Dönüşümü
o Ayrık Kosinüs Transformu
o Dalgacık Dönüşümleri
o Altband kodlaması |
12. bölüm ve ders kitaplarındaki broşürleri okuyun.
Sınıfta çözülen sorunları ve Bölüm 12'deki tüm sorunları inceleyin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|