EEE471 Illumination and Indoor Wiringİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE471
Ders İsmi: Illumination and Indoor Wiring
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Öğr.Gör. Canan KARATEKİN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Aydınlatma Problemlerini Belirleme, Formüle etme, Çözme
Aydınlatma Sistemlerinin Uygulamalarma
Aydınlatma Sistemlerinin Güç Hesaplamalarını Anlamameecektir
Dersin İçeriği: Aydınlatma sistemlerine giriş
Spektrum, Işık Aydınlatma Yasaları
Aydınlatma Tasarımı ve Uygulamaları
İç Mekan Tesisat Uygulamaları
Devreler ve Devre Elemanları,
Gerilim düşümleri
Bir Fazlı Sistemler
Üç Fazlı Sistemler
Güç Sistemi Hesaplamaları
Reaktif Güç hesaplamaları ve Ekonomi
Işıklandırma sistemleri tasarımları
Aydınlatma Projesi Değerlendirmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Doğru bir aydınlatma ve elektrik tesisatı için uygun elemanları seçebilmek
2.1) Gerekli aydınlatma hesaplarını yapabilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Aydınlatma ve iç tesisat konusunda altyapı oluşturmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basit Aydınlatma Prensipleri, Örnekler, Temel Büyüklükler Konunun önemini vurgulamak Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
2) Işık Spektrumu, Işık Işık yoğunluğu Noktasal Kaynak Uzay Açı Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
3) Işık akısı Ortalama küresel ışık şiddeti Aydınlık Düzeyi Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
4) Aydınlatma Yasaları Temelleri Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
5) Aydınlatma Tasarımına Giriş ve Örnekler Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
6) Ortalama küresel ışık şiddeti Floresan lambalar için temel kurulum teknikleri Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
7) Yarıyıl Sınavı Uygulanması Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
8) İç Tesisat Temelleri Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
9) İç Tesisat Hesaplamaları Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
10) Reaktif Güç Hesapları Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
11) Aydınlatma Sistemi Tasarımı ve Güç Hesaplamaları Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
12) Çalışma yerlerinin seçimi Aydınlatma ekipmanı seçimi Aydınlatma ihtiyaçlarının hesaplanması Güç ihtiyaçlarının hesaplanması Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
13) Projeleri gözden geçirme Genel Çözümler Sembollerin listesi Proje şablonunu tanımlama Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
14) Aydınlatma tasarımında sanal aydınlatmanın önemi, genel olarak elektrik iç tesisatının kapsamı, elektrik iç tesisleri yönetmeliğinin incelenmesi Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi
15) Yarıyıl Sonu Sınavı Uygulanması Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Illumination. By John E.Traister Bobbs-Merrill Co; (January 1974)
Diğer Kaynaklar: Aydınlatma Tekniği (Lighting Techniques), Prof.Dr. Muzaffer Özkaya, Prof.Dr. Turgut Tüfekçi,
2011 İstanbul, Birsen Yayınevi
The Art of Illumination :Residential Lighting Design by Glenn M.Johnson, McGraw-Hill Professional; (October 30.1998)
Applied Illumination Engineering (2nd Edition) by Jack L. Lindsey,Staff Lindsey

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 30 30
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 150