UTIC413 Uluslararası Ticarette İş Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UTIC413
Ders İsmi: Uluslararası Ticarette İş Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. TURGUT DOYRAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye’de iş kurmanın yasal ve pratik yaşamdaki dayanaklarını listeler.
Dış ticarete yönelik iş kurmanın ulusal boyuttaki yol ve uygulamalarını listeler.
Türkiye’de dış ticaretin üreterek gerçekleştirilmesi usullerini açıklar.
Türkiye’de dış ticaretin tedarik ederek gerçekleştirilmesi usullerini açıklar
İş dizayn edilirken teşvik ,serbest ticaret anlaşmalarının özellikleri, trendler ve mega trendler, finansman, teknik konular,

Dersin İçeriği: none

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin amacı gelecekte kendi işini kurmak yolu ihracat yapmak isteyen öğrencilere yön vermektir.
2) Türkiye’de iş kurmanın yasal ve pratik yaşamdaki dayanaklarını listeler. Dış ticarete yönelik iş kurmanın ulusal boyuttaki yol ve uygulamalarını listeler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Burada iki yol izlenebilir; ilki üreterek dış ticaret yapmak, diğeri ise tedarik ederek diş ticaret yapmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu derste bu iki yolun riskleri, paydaşları dikkat edilmesi gereken noktaları etraflıca incelenecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin işlenme yöntemi
2) uluslararası ticaretin Türkiye ve dünyada gelişimi Türkiye dış ticaretinde kırılma noktaları güncel konuların gelişimi; Konu ile ilgili video gösterimi
3) • İş tasarımında süreçleri anlamak • İş tasarımı türleri öğrenmek • İş tasarımı modellerini anlamak
4) • Üstel büyüme pozisyonu ve dış ticaretteki önemi • İş organizasyonu ve iş modeli seçiminde üstel büyüme potansiyeli Oluşturulması Bu bağlamda üretim yapacak iş modeli Tedarik yapacak iş modeli
5) • Değer yaratma sürecinin tasarlanması; • Tasarlanan değer paketinin ticarileştirilmesi için bir iş modelinin geliştirilmesi; • Modelin tüm paydaşlarının tanımlanması • Paydaşların çalışma modellerinin oluşturulması
6) • Dış ticarete yönelik girişimi başlatmak • tam gelişmiş resmi iş planının hazırlanması; • KOSGEB modelinden yararlanmak • İş planının il kısmının tanımlanması ve devlet desteklerinin incelenmesi
7) • İş dizayn edilirken gerekli sermayenin planlanması, • Tahmin edilen sermayenin finansmanının tasarlanması • %...özkaynak % ...yabancı kaynak (%... nakdi sermaye,%.....ayni sermaye) Yatırımın risklerinin anlaşılması Amaca ulaşmak için dizayn edilen işin organizasyon modelinin oluşturulması
8) • Organizasyonun analizi • Organizasyonun şeması • Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin tanımlanması • Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin görev tanımlarının oluşturulması • Organizasyonda iş akışının saptanması
9) • Yatırım teşvik nedeni ile yatırımcılara verilen destekleri anlamak • Yatırım teşvik belgesinin nereden ve nasıl alınacağının incelenmesi • YTB Analizi ve iş dizaynı içindeki rolü ve önemi
10) • İş modelinde üretim ve süreçleri • İş modelinde tedarik ve süreçleri • Ortaya çıkabilecek riskler ve önlemler
11) • Dış Yatırım Türleri • Dış Yatırım mevzuatı • Dışardan yatırım türleri • Kapsamı uygulanması
12) • Satış strateji oluşturulurken güçlü ve zayıf yönlerin ele alınmaıs fırsat ve tehditlerin ortaya konulması • Türkiye’nin STA’ları,STA ile kazanımlar • STA’nı kapsamı ve bu kapsama giren ürünler
13) • Paris Anlaşması • Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamında • İklim değişikliğinin azaltılması noktasında ülkelerin üzerine düşenler Bu konuda ülkelerin adaptasyonu • Konunun finansmanı ,Türkiye’nin imzaladığı Anlaşmanın , • Kapsamı • Anlamı • Yaptırımları • Zorunlulukları
14) • Kolay Destek sayfasına giriş yaparak Bakanlığımız tarafından verilen desteklere yönelik detaylara kolay anlaşılır biçimde nasıl ulaşılabilinir. • İhracat kokpiti ile hedef Pazar belirleme konusunda Ticaret Bakanlığı taraından oluşturulan, Müşavirler tarafından desteklenen bir yazılım programının anlatımı yapılacaktır. • Türk Ticaret Merkezleri; Kuruluşu tanımı , anlamı, amacı
15) • Final sunumları • İhracatçı iş insanlarından oluşan Jüri karşısında sunum yapmak • Çözüm Önerileri ve Ön görüler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Ticaret Bakanlığı Mevzuat Yayınları
• KOSGEB Yayınları
• AB Mevzuatı
• SERBEST Ticaret Anlaşmaları
• Yatırım ve yatırım teşvik mevzuatı
• Türk Ticaret kanunu
Diğer Kaynaklar: • Ticaret Bakanlığı Mevzuat Yayınları
• KOSGEB Yayınları
• AB Mevzuatı
• SERBEST Ticaret Anlaşmaları
• Yatırım ve yatırım teşvik mevzuatı
• Türk Ticaret kanunu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 75
Final 15 116
Toplam İş Yükü 191