Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin işlenme yöntemi |
|
2) |
uluslararası ticaretin Türkiye ve dünyada gelişimi
Türkiye dış ticaretinde kırılma noktaları
güncel konuların gelişimi; |
Konu ile ilgili video gösterimi |
3) |
• İş tasarımında süreçleri anlamak
• İş tasarımı türleri öğrenmek
• İş tasarımı modellerini anlamak
|
|
4) |
• Üstel büyüme pozisyonu ve dış ticaretteki önemi
• İş organizasyonu ve iş modeli seçiminde üstel büyüme potansiyeli
Oluşturulması
Bu bağlamda üretim yapacak iş modeli
Tedarik yapacak iş modeli
|
|
5) |
• Değer yaratma sürecinin tasarlanması;
• Tasarlanan değer paketinin ticarileştirilmesi için bir iş modelinin geliştirilmesi;
• Modelin tüm paydaşlarının tanımlanması
• Paydaşların çalışma modellerinin oluşturulması
|
|
6) |
• Dış ticarete yönelik girişimi başlatmak
• tam gelişmiş resmi iş planının hazırlanması;
• KOSGEB modelinden yararlanmak
• İş planının il kısmının tanımlanması ve devlet desteklerinin incelenmesi
|
|
7) |
• İş dizayn edilirken gerekli sermayenin planlanması,
• Tahmin edilen sermayenin finansmanının tasarlanması
• %...özkaynak
% ...yabancı kaynak
(%... nakdi sermaye,%.....ayni sermaye)
Yatırımın risklerinin anlaşılması
Amaca ulaşmak için dizayn edilen işin organizasyon modelinin oluşturulması
|
|
8) |
• Organizasyonun analizi
• Organizasyonun şeması
• Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin tanımlanması
• Organizasyon şemasında yer alan bölümlerin ve alt bölümlerin görev tanımlarının oluşturulması
• Organizasyonda iş akışının saptanması |
|
9) |
• Yatırım teşvik nedeni ile yatırımcılara verilen destekleri anlamak
• Yatırım teşvik belgesinin nereden ve nasıl alınacağının incelenmesi
• YTB Analizi ve iş dizaynı içindeki rolü ve önemi
|
|
10) |
• İş modelinde üretim ve süreçleri
• İş modelinde tedarik ve süreçleri
• Ortaya çıkabilecek riskler ve önlemler
|
|
11) |
• Dış Yatırım Türleri
• Dış Yatırım mevzuatı
• Dışardan yatırım türleri
• Kapsamı uygulanması
|
|
12) |
• Satış strateji oluşturulurken güçlü ve zayıf yönlerin ele alınmaıs fırsat ve tehditlerin ortaya konulması
• Türkiye’nin STA’ları,STA ile kazanımlar
• STA’nı kapsamı ve bu kapsama giren ürünler
|
|
13) |
• Paris Anlaşması
• Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamında
• İklim değişikliğinin azaltılması noktasında ülkelerin üzerine düşenler Bu konuda ülkelerin adaptasyonu
• Konunun finansmanı ,Türkiye’nin imzaladığı Anlaşmanın ,
• Kapsamı
• Anlamı
• Yaptırımları
• Zorunlulukları
|
|
14) |
• Kolay Destek sayfasına giriş yaparak Bakanlığımız tarafından verilen desteklere yönelik detaylara kolay anlaşılır biçimde nasıl ulaşılabilinir.
• İhracat kokpiti ile hedef Pazar belirleme konusunda Ticaret Bakanlığı taraından oluşturulan, Müşavirler tarafından desteklenen bir yazılım programının anlatımı yapılacaktır.
• Türk Ticaret Merkezleri; Kuruluşu tanımı , anlamı, amacı
|
|
15) |
• Final sunumları
• İhracatçı iş insanlarından oluşan Jüri karşısında sunum yapmak
• Çözüm Önerileri ve Ön görüler
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|