Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi tanır • Beklentileri tanır • Ders akışını tartışır • Dersin gerekliliklerini tanır • Derz izlencesi inceler • Haftalık konuları inceler • Haftalık beklentileri tanır • Dersten beklentileri inceler • Okuma konularını tanır |
Yok |
2) |
Birinci dünya savaşının sosyal sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının ekonomik sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının siyasi sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri tartışır • Birinci dünya savaşının sonuçlarını tartışır • Birinci dünya savaşının köklü ve görünür sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının sosyal, siyasi ve ekonomik nedenlerini inceler • Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri inceler • Birinci dünya savaşının Avrupa’nın sosyal, siyasi ve ekonomik yapısını nasıl değiştirdiğini tartışır |
Sander (2015a) s.233-289 ve s.343-393 okunması |
3) |
Ekim Devrimi ve IDS üzerine olan etkileri |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
4) |
• Birinci dünya savaşının ekonomik sonuçlarını inceler • Birinci dünya savaşının nüfusa olan etkisini tartışır • Birinci dünya savaşının sosyal hayata olan etkisini tartışır • Birinci dünya savaşının ekonomik hayata olan etkisini tartışır • Büyük Buhran’ı tanır • Büyük Buhran’ın siyasal hayat üzerindeki etkisini tartışır |
Sander (2015a) s. 393-406 okunması |
5) |
IDS sonrasında yapılan antlaşmalar ve Milletler Cemiyeti; 1919-29 arasındaki Geçici Barış Dönemi |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
6) |
• Avrupa’da faşizmin yükselişini inceler • Avrupa’da Nazizmin yükselişini inceler • Birinci dünya savaşı ile faşizmin yükselişi arasındaki ilişkiyi tartışır • İkinci dünya savaşına yol açan gelişmeleri tartışır • Birinci dünya savaşı sonrasında Avrupa’daki ekonomik ve sosyal durumu hatırlar • Ekonomik ve sosyal koşulların siyasal atmosfere olan etkisini tartışır • Faşizmin yükselişini inceler • Nazizmin yükselişini inceler • Yatıştırma politikasını tartışır |
Sander (2015b) s.13-68 okunması |
7) |
• İkinci dünya savaşının görünen sebeplerini inceler • İkinci dünya savaşının köklü sebeplerini inceler • İkinci dünya savaşı süresince yaşanan gelişmeleri tartışır • İkinci dünya savaşının yarattığı temel dinamikleri tartışır • Faşizmin ve Nazizmin yükselişini hatırlar • Yatıştırma politikasını hatırlar • Savaş öncesi devletlerin önceliklerini tartışır • Savaşın kısa dönemde ortaya çıkan sonuçlarını tartışır • Savaşın uzun vadeli sonuçlarını tartışır |
Sander (2015b) s.111-199 okunması |
8) |
• Vize ile bilgilerini hatırlar |
Yok |
9) |
• Soğuk savaş döneminin temel dinamiklerini inceler • Siyasal koşulların ekonomik ve sosyal hayata olan etkilerini tartışır • Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri tartışır • İkinci dünya savaşının sonuçlarını hatırlar • Neden bu döneme “Soğuk Savaş” dendiğini tartışır • Bu dönemdeki güç dinamiklerini inceler • Nükleer silahların dünya siyasetine olan etkisini tartışır • Karşılıklı mutlak yıkım kavramını tanır • Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri inceler • |
Sander (2015b) s. 201-293, 294-334, 445-511 okunması |
10) |
IIDS sonrası Asya'daki gelişmeler |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
11) |
1950-1980 arası Ortadoğu'daki gelişmeler |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
12) |
1980-1990 arası Ortadoğu'daki gelişmeler |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
13) |
Asya'daki gelişmeler ve Afgan savaşı |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
14) |
Doğu Bloku'nun çöküşü ve Yeni Dünya Düzeni'nin Kurulması |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
15) |
• Final sınavı ile bilgilerini hatırlar |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|