IRL114 World political History IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL114
Ders İsmi: World political History II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı 20. yy dünya siyasi tarihindeki temel bilgileri öğrencilere sunmaktır.
Dersin İçeriği: Birinci Dünya Savaşı, Büyük Buhran, Avrupa’da Nazizmin yükselişi; İkinci Dünya Savaşı; Soğuk Savaş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 20.yy siyasi tarihinin temel kavramlarını doğru bir biçimde tanır
2) • Siyasal gelişmelerin arkasındaki anlık ve köklü sebepleri tanır
3) • Teknolojik gelişmelerin siyasal gelişmeleri nasıl etkilediğini tartışır
4) • Farklı siyasal gelişmişlik seviyelerindeki sosyal, siyasi ve ekonomik yaşamları karşılaştırır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi tanır • Beklentileri tanır • Ders akışını tartışır • Dersin gerekliliklerini tanır • Derz izlencesi inceler • Haftalık konuları inceler • Haftalık beklentileri tanır • Dersten beklentileri inceler • Okuma konularını tanır Yok
2) Birinci dünya savaşının sosyal sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının ekonomik sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının siyasi sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri tartışır • Birinci dünya savaşının sonuçlarını tartışır • Birinci dünya savaşının köklü ve görünür sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının sosyal, siyasi ve ekonomik nedenlerini inceler • Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri inceler • Birinci dünya savaşının Avrupa’nın sosyal, siyasi ve ekonomik yapısını nasıl değiştirdiğini tartışır Sander (2015a) s.233-289 ve s.343-393 okunması
3) Ekim Devrimi ve IDS üzerine olan etkileri Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
4) • Birinci dünya savaşının ekonomik sonuçlarını inceler • Birinci dünya savaşının nüfusa olan etkisini tartışır • Birinci dünya savaşının sosyal hayata olan etkisini tartışır • Birinci dünya savaşının ekonomik hayata olan etkisini tartışır • Büyük Buhran’ı tanır • Büyük Buhran’ın siyasal hayat üzerindeki etkisini tartışır Sander (2015a) s. 393-406 okunması
5) IDS sonrasında yapılan antlaşmalar ve Milletler Cemiyeti; 1919-29 arasındaki Geçici Barış Dönemi Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
6) • Avrupa’da faşizmin yükselişini inceler • Avrupa’da Nazizmin yükselişini inceler • Birinci dünya savaşı ile faşizmin yükselişi arasındaki ilişkiyi tartışır • İkinci dünya savaşına yol açan gelişmeleri tartışır • Birinci dünya savaşı sonrasında Avrupa’daki ekonomik ve sosyal durumu hatırlar • Ekonomik ve sosyal koşulların siyasal atmosfere olan etkisini tartışır • Faşizmin yükselişini inceler • Nazizmin yükselişini inceler • Yatıştırma politikasını tartışır Sander (2015b) s.13-68 okunması
7) • İkinci dünya savaşının görünen sebeplerini inceler • İkinci dünya savaşının köklü sebeplerini inceler • İkinci dünya savaşı süresince yaşanan gelişmeleri tartışır • İkinci dünya savaşının yarattığı temel dinamikleri tartışır • Faşizmin ve Nazizmin yükselişini hatırlar • Yatıştırma politikasını hatırlar • Savaş öncesi devletlerin önceliklerini tartışır • Savaşın kısa dönemde ortaya çıkan sonuçlarını tartışır • Savaşın uzun vadeli sonuçlarını tartışır Sander (2015b) s.111-199 okunması
8) • Vize ile bilgilerini hatırlar Yok
9) • Soğuk savaş döneminin temel dinamiklerini inceler • Siyasal koşulların ekonomik ve sosyal hayata olan etkilerini tartışır • Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri tartışır • İkinci dünya savaşının sonuçlarını hatırlar • Neden bu döneme “Soğuk Savaş” dendiğini tartışır • Bu dönemdeki güç dinamiklerini inceler • Nükleer silahların dünya siyasetine olan etkisini tartışır • Karşılıklı mutlak yıkım kavramını tanır • Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri inceler • Sander (2015b) s. 201-293, 294-334, 445-511 okunması
10) IIDS sonrası Asya'daki gelişmeler Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
11) 1950-1980 arası Ortadoğu'daki gelişmeler Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
12) 1980-1990 arası Ortadoğu'daki gelişmeler Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
13) Asya'daki gelişmeler ve Afgan savaşı Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
14) Doğu Bloku'nun çöküşü ve Yeni Dünya Düzeni'nin Kurulması Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
15) • Final sınavı ile bilgilerini hatırlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oral Sander “Siyasi Tarih İlk Çağlardan 1918’e” (2015a) İmge Kitabevi: Ankara
Oral Sander “Siyasi Tarih 1918-1994” (2015b) İmge Kitabevi: Ankara

J.M. Roberts and O. A. Westad (2013) The History of the World, 6th Edition. Oxford University Press ISBN-10: 0199936765
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Sunum / Seminer 16 16
Ödevler 16 21
Ara Sınavlar 15 45
Final 16 48
Toplam İş Yükü 205