IRL311 History of Politics in Turkey Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL311
Ders İsmi: History of Politics in Turkey I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders amacı Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminden 21. yüzyılın ilk yıllarına kadar Türkiye’deki siyasi gelişmeleri incelemeyi hedeflemektedir. Bu amaçla derste, 1789’dan 1908’e kadar Osmanlı siyasi sisteminin modernleşmesi; İkinci Meşrutiyet dönemi gelişmeleri; imparatorluktan cumhuriyete geçiş; erken cumhuriyet döneminde ulus inşası; 1945 ve 1950 arası demokrasiye geçiş süreci; erken cumhuriyet döneminde ulus-devlet inşa etme süreci; 1945-1950 arasından demokrasiye geçiş adımları; 1950 ve 1980 arasındaki çok-partili demokrasi ve askeri darbeler (27 Mayıs 1960, 12 Mart 1971 ve 12 Eylül 1980); 1980’lerden sonra kimlik politikalarının yükselişi; 2002 seçimleri ve sonraki siyasi durum gibi konu başlıkları ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Modernite-öncesi dönemde Osmanlı’da toplumsal ve siyasi yapı; 18. ve 19. yüzyıllarda siyasi dönüşüm; Osmanlı’da siyasi modernleşme (1839-1908); Jön Türkler ve imparatorluktan cumhuriyete geçiş (1908-1923); Kemalizm ve erken cumhuriyet döneminde sosyo-politik değişim (1923-1938); İnönü dönemi ve demokrasiye geçiş (1938-1950); Demokrat Parti ve “popülist” demokrasi (1950-1960); 27 Mayıs darbesi ve 1960’larda toplumsal hareketler; 12 Mart askeri müdahalesi ve 1970’lerde ekonomik ve siyasi kriz; 12 Eylül darbesi, Özal dönemi ve sonrası (1980-2002); AKP iktidarı döneminde Türkiye siyaseti (2002- ).

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yılları, tek parti ve çok partili dönemlerdeki temel gelişmeleri tanır.
2) • Cumhuriyet’in ilanından bu yana Türkiye siyasetindeki tarihsel dönüm noktalarını ayırt eder.
3) • Türkiye siyasi tarihinin rekabet halindeki tarihyazım geleneklerini belirleyip karşılaştırır.
4) • Türkiye siyasi hayatındaki 1908’den itibaren farklı tarihsel dönemlerle ilgili siyasi temalar arasında ilişki kurar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İzleğin içeriğini tanıtır. • Ders programını sıralar. • Ders kitabı ve yazarı hakkında açıklar. • Ekstra ders materyallerini sıralar. • Not ve değerlendirme sistemini açıklar. • Tarih disiplinine bilimsel yaklaşımın önemini tanır. • Gündelik yaşamdan örneklerle siyaset ve tarih ilişkisini gösterir. • Tarihi dönemselleştirmenin önemini fark eder. İzleği inceleme. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 13-21.
2) • Tarihin farklı şekillerde dönemselleştirilmesinin neden gerektiğini açıklar • TST’nin farklı dönemselleştirme biçimlerini tanıtır. • Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye’de değişik dönemlerdeki siyasi rejim değişikliklerini açıklar. • “Tarihyazımı” kavramının anlamını belirler. • TST’de rekabet halindeki tarihyazım gelenekleri üzerine tartışır. • TST ve tarihçilik arasındaki ilişkiyi açıklar Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 25-41.
3) • Premodern dönemdeki Osmanlı siyasi ve toplumsal yapısının temel özellerini belirler. • Osmanlı “devlet geleneğini” açıklar • Osmanlı devletinin siyasi meşruiyetinin temelini açıklar • Modernlik öncesi ve modern sosyo-politik sistemlerin farklarını belirler. • Premodern siyasi alanı görselleştirir. • Osmanlı’da meşruiyet ve adalet kavramlarını açıklar. • Osmanlı İmparatorluğu’nun çok dilli ve farklı etnik grupları barındıran toplumsal yapısını açıklar. • Osmanlı sosyo-politik örgütlenmesinin temeli olan “millet sistemi”ni açıklar ve tartışır. • Türkiye siyasetini anlamak için bir araç olan merkez-çevre paradigmasını tartışır. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 43-81.
4) • Osmanlı ekonomik ve askeri alanlarda zayıflamasının nedenlerini sıralar. • İmparatorluğun bu askeri-ekonomik kriz/çöküşe verdiği tepkileri açıklar. • III. Selim’in reform yaklaşımını ve “Nizam-ı Cedid”i açıklar. • Nizam-ı Cedid dönemindeki reformları sıralar. • Osmanlı İmparatorluğu’nun Fransız Devrimi sırasındaki dış ilişkilerini tartışır. • Fransız Devrimi’nin etkilerini belirler. • II. Mahmut zamanındaki merkezileşme girişimlerini açıklar • İmparatorluğun toprak kayıplarını ve isyanları sıralar. • “Doğu Sorunu”nu tartışır. • Eğitim, ordu ve bürokrasi alanlarındaki reformları sıralar Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 83-142.
5) • Tanzimat döneminin (1839–71) özelliklerini ve gelişmelerini açıklar. • Gülhane Hattı Hümayunu’nun özelliklerini açıklar. • Millet sistemindeki değişimi açıklar. • Askeri, siyasi, idari ve mali alanlardaki reformları sıralar. • Osmanlı İmparatorluğu’nun dünya kapitalizmine eklemlenişini açıklar. • Osmanlı İmparatorluğu’nda anayasacılığın ortaya çıkış ve yükselişi ile 1876 anayasal devrimini açıklar. • II. Abdülhamit döneminin farklı yorumlarını belirleme ve bu farklılığın nedenleri üzerine tartışır. • İmparatorlukta cemaatler-arası gerilimler, çatışmalar ve milliyetçiliğin yükselişi süreçlerini açıklar. • Jön Türk hareketinin ideolojik arkaplanı üzerine tartışır. Okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 145-245.
6) • 1908 Devrimi’nin neden ve sonuçlarını açıklar • 1909 karşı-devriminin neden ve sonuçlarını açıklar • Balkan Savaşı ve Bab-ı Ali baskınının neden ve sonuçlarını açıklar • Osmanlı İmparatorluğu’nun I. Dünya Savaşına girişinin nedenlerini açıklar. • İttihatçı merkezin iktidarını sağlamlaştırma sürecini örneklerle gösterir. • Ermeni sorununu açıklar ve tartışır • 1913-18 dönemi reform politikalarının toplumsal ve kültürel değişime olan etkilerini örneklerle gösterir. • Milli İktisat politikasının özelliklerini inceler. • Türk milliyetçiliği daha önceki milliyetçi hareketlere karşılaştırır. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s.247-260.
7) • Bağımsızlık mücadelesinin nedenleri ve örgütlenişini açıklar • Milli direniş hareketi içindeki siyasi gelişmeleri inceler • Lozan Barış Antlaşması’nın Cumhuriyet’in kuruluşu açısından önemini tartışır • Atatürk’ün Türkiye Cumhuriyeti için merkezi rolünü tartışır. • Türk ulus-devletinin kuruluşu ve Türk milli gelişme sürecini Avrupa’daki diğer ulus-devletlerle karşılaştırır. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 261-302.
8) • Tek-parti devleti ortaya çıkarken (1923-27) var olan koşulları açıklar. • Cumhuriyet’in temel kurumları ve Halifeliğin kaldırılış sürecini açıklar ve tartışır. • Milliyetçi hareket içindeki bölünmeyi ve Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası’nın ortaya çıkışını inceler. • Şeyh Sait İsyanı’nın neden ve sonuçlarını tartışır • İzmir Suikastı’nın neden ve sonuçlarını inceler • Milliyetçilik ve laiklik ilkelerinden esinlenenleri, Kemalist reformların özelliklerini açıklar • Serbest Fırka’nın kurulduğu ve kapatıldığı zamanki koşulları inceler. • Tek-parti rejiminin nasıl kurumsallaştırıldığını örneklerle gösterir. • Kemalist rejimin 1930’lardaki devletçi ekonomik politikasını açıklar. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 303-319.
9) • Demokrasiye geçiş sürecindeki (1945–50) iç ve dış koşulları açıklar • Değişim için sosyo-ekonomik baskıların nedenlerini inceler • Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) içindeki muhalefetin ortaya çıkışını açıklar • Uluslararası güç dengesi ve soğuk savaş döneminin demokratikleşme sürecine etkilerini açıklar • Demokratikleşme sürecinin aşamalarını, basın ve siyasi alanın liberalleşmesine odaklanarak inceler Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s.323-350.
10) • Demokrat Parti yönetimi sırasındaki dönüşümün özelliklerini tanımlar • 1950, 1954 ve 1957 seçimlerinin sonuçlarını inceler ve karşılaştırır • 1950’lerde ekonomi politikalarının değişimini ve tarım sektörüne etkisini örneklerle açıklar • Hükümetin artan otoriter eğilimlerini örneklere sıralar. • DP iktidarı sırasında devletin laiklik politikalarında süreklilik ve değişiklikleri inceler • 1960 askeri darbesine yol açan koşulları açıklar. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 351-399.
11) • 27 Mayıs 1960 askeri darbesinin özellikleri ve sonuçlarını açıklar • Darbe sonrası demokrasiye dönüş için alınan önlemleri örneklerle gösterir. • Yeni anayasanın özelliklerini sıralar ve yeni kurumları açıklar. • Adalet Partisi ve lideri Demirel’in yükselişini inceler. • CHP’nin “ortanın solu” yaklaşımını açıklar ve tartışır. • Siyasi radikalizmde (sağ ve sol) yükselişi açıklar. • 12 Mart 1971 muhtırasının neden ve sonuçlarını inceler • Plancı ekonomik politikalar ile ithal ikameci politikaları inceler. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 401-482.
12) • 1980 darbesinin neden ve sonuçları ile sonrasındaki koşulları tartışır • Yeni anayasanın demokrasiyi nasıl yeniden yapılandırdığı ve daralttığını örneklerle gösterir. • Anavatan Partisi yönetimi sırasında ekonomik ve siyasi alanda liberalleşme adımlarını açıklar. • Türk-İslam Sentezi’nin toplumsal ve kültürel alandaki etkilerini tartışır. • İslamcı hareketin 1980’ler ve 1990’lardaki yükselişini inceler. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 401-482.
13) • Kürt sorununun kökenlerini inceler. • “28 Şubat 1997” müdahalesini Kemalist restorasyon olarak açıklar • Milli Görüş hareketi içindeki bölünmeyi ve Adalet ve Kalkınma Partisi’nin ortaya çıkışını inceler • AKP döneminde Türkiye-AB ilişkilerini etkileyen reformları sıralar. • AKP döneminde ordunun siyasetteki rolünü değiştiren reformları sıralar. Gelecek haftaki ders için gerekli bölümü okuma: Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, 2015, s. 401-482.
14) • Dersin haftalık temalarını özetler. • Demokrasi, laiklik ve otoriteryanizm arasındaki ilişkileri 2000’ler ve 1950’li yıllara odaklanarak tartışır. • 2000’lerde Türkiye siyasetinin değişen dinamiklerini tartışır. • Türkiye tarihindeki farklı siyasi rejimleri tanımlar. • Türkiye tarihindeki önemli siyasi gelişmeleri ayırt eder.
15) • Final Sınavı • Osmanlı İmparatorluğu/Türkiye’de 1789’tan 2015’e kadarki dönemde siyasi rejim değişiklerini belirler. • Deste incelendiği şekliyle bir zaman çizelgesi oluşturur. • Rejim değişiklikleri, reform programları, askeri/otorite darbeler gibi, TST boyunca gerçekleşen önemli siyasi olayların etkilerini tartışır. • Geç Osmanlı, erken Cumhuriyet ve çok partili demokrasi dönemlerindeki görece demokratikleşme adımlarını ve aktörlerini belirler • Askeri darbeler ya da siyasi baskı dönemleri gibi, demokrasinin askıya alındığı dönemleri ve aktörlerini belirler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2015.

Erik Jan Zürcher, Turkey: A Modern History, London: I. B. Tauris [2004], 3rd Edition, 2012. ISBN-13: 978-1860649585 | ISBN-10: 1860649580
Diğer Kaynaklar: Reşat Kasaba, der., Türkiye Tarihi (1839-2010), Çev.: Zuhal Bilgin, İstanbul: Kitap Yayınevi, 2011.
ISBN-10: 6051050744/ ISBN-13: 9786051050744
Carter Vaughn Findley, Modern Türkiye Tarihi: İslam, Milliyetçilik ve Modernlik (1789-2007), İstanbul: Timaş, 2011.
ISBN-10: 6051146938/ ISBN-13: 9786051146935
Carter Vaughn Findley, Dünya Tarihinde Türkler, Çev.: Ayşen Anadol, İstanbul: Kitap Yayınevi, 2006.
ISBN-10: 9756051078/ ISBN-13: 9789756051078
Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Çev.: Yavuz Alagon, İstanbul: Kaynak Yayınları, 2007.
ISBN-10: 9753432801/ ISBN-13: 9789753432801
Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2002.
ISBN-10: 9750804341/ ISBN-13: 9789750804342
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Çev.: Metin Kıratlı, Ankara: TTK, 2007.
ISBN-10: 975160303X/ ISBN-13: 9789751603036
Sina Akşin, der., Türkiye Tarihi (1908-1980), C. 4, İstanbul: Cem Yayınevi, 1997.
ISBN-10: 9754065667/ ISBN-13: 9789754065664
Yüksel Taşkın ve Suavi Aydın, 1960’tan Günümüze Türkiye Tarihi, İstanbul: İletişim, 2014.
ISBN-10: 9750514629/ ISBN-13: 9789750514623

Reşat Kasaba, ed., Cambridge History of Turkey, Vol. 4: Turkey in the Modern World, Cambridge University Press, 2008.
ISBN-10: 0521620961/ISBN-13: 9780521620963
Carter Vaughn Findley, Turkey, Islam, Nationalism, and Modernity: A History (1789-2007), Yale University Press, 2010.
ISBN-10: 0300152604/ISBN-13: 9780300152609
Carter Vaughn Findley, The Turks in World History, Oxford University Press, 2005.
ISBN-10: 0195177266/ ISBN-13:9780195177268
Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, London and New York, 1993.
ISBN-10: 0415078369/ ISBN-13: 9780415078368
Niyazi Berkes, The Development of Secularism in Turkey, New York: Routledge, 1998 (1964).
ISBN-10: 0415919827/ ISBN-13:9780415919821
Bernard Lewis, The Emergence of Modern Turkey, 3rd. ed., Oxford Univ. Press, 2002 (1961).
ISBN-10: 0195134605/ ISBN-13:9780195134605

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık.
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık.
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 5 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Küçük Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180