HUK427 Uluslararası Andlaşmalarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HUK427
Ders İsmi: Uluslararası Andlaşmalar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. CUMHUR MUMCU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı uluslararası hukuk kurallarının oluşturulmasında andlaşmaların yerini ve Türkiye’nin kurucu andlaşmaları olan Lozan Andlaşması ve Montrö Sözleşmesini bu teorik kapsamda incelemektir.
Dersin İçeriği: Uluslararası hukuk kurallarının oluşturulmasında andlaşmaların yeri ve
Türkiye’nin kurucu andlaşmaları olan Lozan Andlaşması ve Montrö Sözleşmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Uluslararası hukuk kurallarının oluşturulmasında andlaşmaların yerini ve Türkiye’nin kurucu andlaşmaları olan Lozan Andlaşması ve Montrö Sözleşmesini bu teorik kapsamda incelemek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Bilimde Yöntem
2) Uluslararası Hukuk Kurallarının Oluşturulması
3) Uluslararası Hukuk Kurallarının Oluşturulması
4) Uluslararası Hukuk Kurallarının Oluşturulması
5) Lozan Andlaşması
6) Lozan Antlaşması
7) Lozan Antlaşması
8) Lozan Antlaşması
9) Montrö Sözleşmesi
10) Montrö Sözleşmesi
11) Montrö Sözleşmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Ankara: Turhan Kitabevi, 2010
Diğer Kaynaklar: İsmail Soysal, Türkiye’nin Siyasal Andlaşmaları, I. Cilt (1920-1945), Ankara: Türk
Tarih Kurumu Basımevi, 1983

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 48