GBM205 Mikrobiyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve BiyomühendislikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GBM205
Ders İsmi: Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi METİN YAZAR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARAKUŞ
Prof. Dr. AYŞE DEMET KAYA
Dr.Öğr.Üyesi SEVDA MERT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu eğitimin amacı, Temel Mikrobiyoloji ve immunoloji eğitiminin öğrencilere verilmesidir.

Bu eğitimin sonunda öğrenciler:
• Mikrobiyolojinin kapsamını tanımlayabilmeli ve mikroorganizmaların sınıflandırmasını yapabilmeli;
• Bakteri yapısı, fizyolojisi ve üretilme ortamlarını bilmeli;
• Virüs, fungus ve parazitlerin genel özelliklerini tanımlayabilmeli;
• Bakterilerin ve diğer mikroorganizmaların genetik yapılarını bilmeli;
• Mikroorganizma- konak ilişkilerini, temel immünolojiyi ve immün yanıt mekanizmasını bilmeli,
• Antimikrobiyal ajanları ve direnç mekanizmalarını tanımlayabilmeli;
• Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkeleri ve uygulamalarını tanımlayabilmeli ve tartışabilmelidir

Dersin İçeriği: • Mikrobiyolojiye giriş, tarihçe ve sınıflandırma
• Bakteri yapısı ve fizyolojisi
• Mikroorganizma genetiği 1
• Mikroorganizma genetiği 2
• Virusların genel özellikleri ve sınıflandırılması
• Mantarların genel özellikleri ve sınıflandırılması
• Parazitlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması
• Mikroorganizma konak ilişkileri
• Immunolojiye giriş, immun sistem hücre ve organları
• İmmun yanıt mekanizmaları
• Antimikrobiyal ajanlar ve direnç mekanizmaları
• Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkeleri ve uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu eğitimin sonunda öğrenciler Mikrobiyolojinin kapsamını tanımlayabilmeli ve mikroorganizmaların sınıflandırmasını yapabilmelidir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus
2) Mikrobiyolojiye giriş, tarihçe ve sınıflandırma
3) Bakteri yapısı ve fizyolojisi
4) • Mikroorganizma genetiği 1
5) Mikroorganizma genetiği 2
6) • Virusların genel özellikleri ve sınıflandırılması
7) Mantarların genel özellikleri ve sınıflandırılması
8) • Arasınav
9) • Parazitlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması
10) • Mikroorganizma konak ilişkileri
11) • Immunolojiye giriş, immun sistem hücre ve organları
12) • İmmun yanıt mekanizmaları
13) • Antimikrobiyal ajanlar ve direnç mekanizmaları
14) • Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkeleri ve uygulamaları
15) • Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929
• Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington,
• Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , McGraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117
Diğer Kaynaklar: • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929
• Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington,
• Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , McGraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 1
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Laboratuvar 15 2 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 64