Genetik ve Biyomühendislik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GBM205 | ||||||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi METİN YAZAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARAKUŞ Prof. Dr. AYŞE DEMET KAYA Dr.Öğr.Üyesi SEVDA MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu eğitimin amacı, Temel Mikrobiyoloji ve immunoloji eğitiminin öğrencilere verilmesidir. Bu eğitimin sonunda öğrenciler: • Mikrobiyolojinin kapsamını tanımlayabilmeli ve mikroorganizmaların sınıflandırmasını yapabilmeli; • Bakteri yapısı, fizyolojisi ve üretilme ortamlarını bilmeli; • Virüs, fungus ve parazitlerin genel özelliklerini tanımlayabilmeli; • Bakterilerin ve diğer mikroorganizmaların genetik yapılarını bilmeli; • Mikroorganizma- konak ilişkilerini, temel immünolojiyi ve immün yanıt mekanizmasını bilmeli, • Antimikrobiyal ajanları ve direnç mekanizmalarını tanımlayabilmeli; • Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkeleri ve uygulamalarını tanımlayabilmeli ve tartışabilmelidir |
Dersin İçeriği: | • Mikrobiyolojiye giriş, tarihçe ve sınıflandırma • Bakteri yapısı ve fizyolojisi • Mikroorganizma genetiği 1 • Mikroorganizma genetiği 2 • Virusların genel özellikleri ve sınıflandırılması • Mantarların genel özellikleri ve sınıflandırılması • Parazitlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması • Mikroorganizma konak ilişkileri • Immunolojiye giriş, immun sistem hücre ve organları • İmmun yanıt mekanizmaları • Antimikrobiyal ajanlar ve direnç mekanizmaları • Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkeleri ve uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Syllabus | |
2) | Mikrobiyolojiye giriş, tarihçe ve sınıflandırma | |
3) | Bakteri yapısı ve fizyolojisi | |
4) | • Mikroorganizma genetiği 1 | |
5) | Mikroorganizma genetiği 2 | |
6) | • Virusların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
7) | Mantarların genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
8) | • Arasınav | |
9) | • Parazitlerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
10) | • Mikroorganizma konak ilişkileri | |
11) | • Immunolojiye giriş, immun sistem hücre ve organları | |
12) | • İmmun yanıt mekanizmaları | |
13) | • Antimikrobiyal ajanlar ve direnç mekanizmaları | |
14) | • Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ilkeleri ve uygulamaları | |
15) | • Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929 • Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington, • Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , McGraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117 |
Diğer Kaynaklar: | • Murray & Rosenthal & Pfaller . Medical Microbiology, 7th Edition, Elsevier Saunders, 2012, USA - ISBN: 9780323086929 • Patrick R. Murray, Ellen Jo Barron. Manual of Clinical Microbiology. Edition 8, ASM Press, Washington, • Levinson W. Review of Medical Microbiology and Immunology,13 th Edition , McGraw-Hill Comp.,2014 - ISBN: 9780071818117 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 1 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 |