İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INS434 | ||||||||
Ders İsmi: | Depreme Dayanıklı Tasarım ve Performans Değerlendime | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMAD YOUSAF ANWAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMAD YOUSAF ANWAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin sonunda öğrenciler, Süneklik konseptini ve sünek tasarımı anlar, Deprem yüklerini hesaplar, Deprem tasarımı yapar, Sünek tasarıma uygun donatı düzeni kullanır, hale gelir. |
Dersin İçeriği: | Bina tipi yapıların depreme dayanıklı tasarımına giriş. Mevcut Türkiye Deprem Yönetmeliğine giriş (Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik – 2007). Yerinde dökme ve prekast yapılar için yük ve yük kombinasyonlarının tanımlanması. Deprem tasarımı için spektral analiz ve eşdeğer deprem yükü analizi. Betonarme yapıların sismik analiz ve tasarım adımları. Sünekliğin tanımı ve betonarme yapılarda sünekliğin varoluş şekli. Sünek tasarım için kontrol noktaları. Planda ve kesitte düzensizliklerin tanımı ve olası düzensizliklerin analiz çıktılarının değerlendirilmesiyle ortaya konulması. İki dik doğrultuda karma süneklik seviyelerinde yapılar. Yüksek ve normal süneklik seviyeleri için kiriş, kolon ve perde duvarların tasarımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Projelerin dağıtılması, genel bilgiler, uygulama projeleri, hesaplamalar, değerlendirme | Yok |
2) | Yük tanımları, döşeme analizi, yük transferi, öntasarım | Yok |
3) | Tek doğrultuda çalışan döşeme tasarımı | Yok |
4) | Çift doğrultuda çalışan döşeme tasarımı | Yok |
5) | Düşey yükler ve deprem hesabı | Yok |
6) | Kiriş tasarımı | Yok |
7) | Kiriş tasarımı | Yok |
8) | Kolon tasarımı | Yok |
9) | Vize Haftası | Yok |
10) | Kolon tasarımı | Yok |
11) | Kolon-kiriş birleşimini tasarımı | Yok |
12) | Merdiven tasarımı | Yok |
13) | Temel tasarımı | Yok |
14) | Kullanılabilirlik | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Design of Concrete Structures - Arthur H. Nilson, George Winter |
Diğer Kaynaklar: | Betonarme - Uğur Ersoy, Güney Özcebe Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı - Adem Doğangün TS-500 Turkish Standards for the Design of Concrete Structures Deprem Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik – 2007 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Problem Çözme |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 17 | 6 | 102 |
Toplam İş Yükü | 144 |