Dersin Amacı: |
Carnot buharı döngüsü, Rankine döngüsü de dahil olmak üzere güç çevrimleri buharını ve bir araya getirir: buhar gücü için ideal döngü, ideal tekrar ısıtma ve yenilenme ve soğutma çevrimleri ve ısı pompası da dahil olmak üzere buhar güç döngülerinin ikinci yas analizi. Enerji döngüleri, Carnot döngüsü ve mühendislikteki değeri, hava standart varsayımları, pistonlu motorların genel görünümü, benzinli motor Otto çevrimi, dizel motor çevrimi, gaz türbini Brayton döngüsü, ve gaz türbini Brayton döngüsü analizlerinde temel hususlar da dahil olmak üzere gaz güç çevrimleri Gaz güç çevrimlerinin ikinci kanun analizi. |
Dersin İçeriği: |
Termal Özellikleri, Faz Değişim Şemaları ve Termodinamiğin Birinci Yasasının Gözden Geçirilmesi
Entropi, Termodinamiğin İkinci Yasası ve Carnot Döngüsünün İncelenmesi
Güç Çevrimlerine Giriş
İçten Yanmalı Motorlar-Otto Cycle
Dizel Çevrimlere Giriş
Gaz Türbinlerine Giriş - Brayton Döngüsü
Brayton çevrimine dayalı sorunları çözün. Rejenerasyonlu Brayton döngüsü; ve ara soğutma, yeniden ısıtma ve yenilenme ile Brayton döngüsü
Jet tahrik döngülerine giriş
Santrallere Giriş-Rankine Döngüsü
Santrallere Giriş - Rejeneratif Rankine Döngüsü
Buzdolabı Çevrimleri'ne Giriş
Isı Pompalarına Giriş
Klima Giriş
Gaz-Buhar Karışımları ve Nemi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Termal Özellikleri, Faz Değişim Şemaları ve Termodinamiğin Birinci Yasasının Gözden Geçirilmesi |
|
2) |
Entropi, Termodinamiğin İkinci Yasası ve Carnot Döngüsünün İncelenmesi |
|
3) |
Güç Çevrimlerine Giriş |
|
4) |
İçten Yanmalı Motorlar-Otto Cycle |
|
5) |
Dizel Çevrimlere Giriş |
|
6) |
Gaz Türbinlerine Giriş - Brayton Döngüsü
Brayton çevrimine dayalı sorunları çözün. Rejenerasyonlu Brayton döngüsü; ve ara soğutma, yeniden ısıtma ve yenilenme ile Brayton döngüsü |
|
7) |
Jet tahrik döngülerine giriş |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Santrallere Giriş-Rankine Döngüsü |
|
10) |
Santrallere Giriş - Rejeneratif Rankine Döngüsü |
|
11) |
Buzdolabı Çevrimleri'ne Giriş |
|
12) |
Isı Pompalarına Giriş |
|
13) |
Klima Giriş |
|
14) |
Final sınavı |
|
14) |
Gaz-Buhar Karışımları ve Nemi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|