Dersin Amacı: |
Okan Üniversitesi Akışkanlar Mekaniği II dersinin amacı; Türbomakinaya giriş. Baş kaybı. Bir turbomakinadaki akış kinematiği. Hız üçgenleri. Darbe türbini. Eksenel ve radyal akış makineleri. Yakınlık yasaları. Turbo makinelerin bazı tasarım yönleri, doğrusal ve radyal kaskadlar. Kavitasyon. |
Dersin İçeriği: |
Akış alanı, kütlenin korunumu, diferansiyel denklemler
Akışkanın tanımlanması Deformasyon, Momentum Denklemini Tanıma, Diferansiyel Denklemler
Temel Diferansiyel Denklemleri Boşaltmayı Tanıma, Boyutsal Analizin Doğası, Akışkanlar Mekaniğinde Boyutsuz Gruplar, Akım Benzerliği ve Model Çalışmaları
Tamamen Geliştirilen Laminer Akışların Belirlenmesi, Hız Dağılımı, Kayma Gerilmesinin Dağılımı, Hacim Akış Hızı
Bir Boru, Duvar Kesme Stresinde Tam Olarak Geliştirilen Akışı Belirleyin
Bir Boru İçinde Tam Olarak Geliştirilen Türbülanslı Akışı Tespit Edin
Basınç kaybını Belirleme, Moody Diyagramını, Boru Akış Sistemlerini Tanıma
Momentum İntegral Denklemi, Toplam Sürtünme Kuvveti
Deplasman Kalınlığı Konseptini, Basınç Düşüşünü Tanıyın
Sürükleme ve Kaldırma Güçlerini Gösterme
Açısal Momentum İlkesinin Tanımlanması, Euler Türbovaskin Denklemi, Akışkan Makinesinin Ölçeklendirilmesi, Akışkan sisteminin performansı |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Akışkanlar Mekaniği Müfredatını Belirleyin |
|
2) |
Akışkanlar Mekaniği II'nin kapsamı, akış alanı, kütlenin korunumu, diferansiyel denklemler |
|
3) |
Akışkanın tanımlanması Deformasyon, Momentum denkleminin farkları, Diferansiyel denklemler |
|
4) |
Temel Diferansiyel Denklemleri Boyutsuzlaştırmayı Tanımlamak, Boyutsal Analizin Doğası, Akışkanlar Mekaniğinde Boyutsuz Gruplar, Akış Benzerliği ve Model Çalışmaları |
|
5) |
Tam olarak Geliştirilen Laminer Akışların Belirlenmesi, Hız Dağılımı, Kayma Gerilmesi Dağılımı, Hacim Akış Hızı |
|
6) |
Bir Boru, Duvar Kesme Stresinde Tam Olarak Geliştirilen Akışı Belirleyin |
|
7) |
Boru içinde tam gelişmiş türbülanslı akışın belirlenmesi |
|
8) |
Ara sınav vasıtasıyla öğrencileri değerlendirir. |
|
9) |
Kafa Kaybını Belirleme, Moody Şemasını, Boru Akış Sistemlerini Tanır. |
|
10) |
Momentum İntegral Denklemi, Toplam Sürtünme Kuvveti |
|
11) |
Deplasman Kalınlığı Konseptini, Basınç Düşüşünü Tanır |
|
12) |
Sürükleme ve Kaldırma Güçlerini Gösterme |
|
13) |
Açısal Momentum İlkesini Tanımlamak, Euler Türbovaskin Denklemi, Akışkan Makinesini Ölçeklendirmek, Bir Akışkan Makinesi Performansı, NPSH |
|
14) |
Pompa ve pervaneleri tanıtmak, İş makinelerini tanımlamak |
|
15) |
Final sınavı ile öğrencileri değerlendirir. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|