MOD266 Adobe Portfolyo ve Teknik Föy Stüdyosuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD266
Ders İsmi: Adobe Portfolyo ve Teknik Föy Stüdyosu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım üretimine yönelik dokümanlarını (portfolyo,teknik föy v.b) ilgili bilgisayar programlarını kullanarak dijital ortamda hazırlama ve sunma becerilerini geliştirmek;
profesyonel iş yaşamında tasarımlarını, giysi koleksiyonu üretim süreci için hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerimizin, portfolyo derleme ve tasarım üretimine yönelik dökümanlarını; algıda seçici grafik etkiler ile açıklamayabilme becerilerini oluşturmak ve geliştirmeyi amaçlayan bir derstir.
Adobe Portfolyo ve Teknik Föy Stüdyosu; öğrencilerimizin belirli bir süreye bağlı kalarak, belli bir tasarım hedefi dahilinde yapacakları tasarım çalışmalarının sunum kalitesini arttırmaya imkan verir. Öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası üretici gruplarına iletecekleri tasarım uygulama taleplerini, teknik detaylarla çözümlenmiş dijital şartnameler olarak derlemelerine olanak sağlar. Öğrencilerimiz, bir çalışmanın portfoliyo olarak derlenmesine ilişkin temel prensipleri kavrayabilir, Adobe yazılımları ile dijital şartname şablonu hazırlayabilir, desenlerini vektörel formatta açıklayabilir. Herhangi bir soruya ihtiyaç olmadan fikrini, yeteneğini ve becerisini sözlü ve yazılı sunmaya dair gelişebilir, dijital teknolojileri yalnız ya da beraber etkin kullanabilir, en az bir yabancı lisanda portfolyo derleyebilir, çok boyutlu düşünebilir, estetik ilkelerini uygulayabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İlgili bilgisayar programlarını kullanarak (Adobe Illustrator-Photoshop) tasarımların teknik çizimlerini gerçekleştirme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Dersin işleyişi ve amacı hakkında bilgilendirme, -Ders plan ve akışını aktarma -Teknik Föy nedir? -Teknik föy örnekleriyle açıklama -Hazır Giyimde tekstil terminolojisi (Tr-Eng) genel terimleri aktarma -
2) Teknik şartname/Föy kalıbı hazırlama Illustrator'da Pantone kitabı ekleme ve teknik föye aktarma. Modellerde renk varyantı hazırlama -
3) • SL-LS Tshirt (V yaka,bebe yaka,polo yaka reglan/düz kol) • Sweatshirt (kapşonlu,kapşonsuz,fermuarlı,cepler) • Gömlek kalıp çizimlerinin data olarak verilmesi;detayların incelenmesi Erkek Örme Grubu (Tops Basic Kalıp ve Formlar) -
4) • SS-LS Tshirt (V yaka,bebe yaka,polo yakareglan/düz kol) • Sweatshirt (kapşonlu,kapşonsuz,fermuarlı,cepler) kalıp çizimlerinin data olarak verilmesi;detayların incelenmesi -
5) Dikiş çeşitleri,büzgü ve aksesuarların Photoshop ve Illustrator fırçaları ile uygulanma nasıl yapılır;uygulamalı olarak gösterilmesi Allover print ve doku giydirmesi (çizgili/ringel dokular)-swatch paleti kullanımı -
6) Pantolon, Eşofman altı,tayt (kadın) modelleri teknik çizimlerinin data olarak verilmesi Dikiş detayları nasıl uygulanır;örneklerle açıklama -
7) Vize Sınavı: Fotoğraftaki modellerin ön-arka beden çizimleriyle teknik föy oluşturma. Laboratuarda uygulamalı sınav. -
8) Uzun ve capri eşofman takımlarının teknik föylerinin data olarak verilmesi -
9) Baskı çeşitleri ve uygulamalarını örnek görsellerle aktarma Artwork teknik föyü nasıl oluşturulur örnekleriyle açıklama -
10) Hazır teknik çizim modellerin üzerinden yeni tasarım ve model uygulamaları oluşturma (etek uzatma-kısaltma, cep küçültme, kol modeli değiştirme, büzgü ekleme vb.) -
11) Tshirt üzerine desen giydirilmesi, Aplike,nakış ve arma yerleştirmeleri (çeşitleri,ingilizce terim ve açıklamaları) -
12) Beden şablonu kullanarak yeni model çizim uygulaması nasıl yapılır; uygulamalı olarak gösterme, simetriğini alma, path çizgi ve noktalarını birleştirme, renk uygulamaları -
13) Bir marka seçilerek o markaya ait modellerin teknik föyünün oluşturulması. -
14) 13.hafta oluşturulan teknik föy çalışmalarının sınıfta değerlendirilmesi Çanta-ayakkabı vb.aksesuarların teknik çizim uygulamaları -
15) 14.hafta oluşturulan teknik föy çalışmalarının sınıfta değerlendirilmesi Çanta-ayakkabı vb.aksesuarların teknik çizim uygulamaları -
16) Final Projesi Teslimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 16 2 32
Proje 5 4 20
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124