Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım üretimine yönelik dokümanlarını (portfolyo,teknik föy v.b) ilgili bilgisayar programlarını kullanarak dijital ortamda hazırlama ve sunma becerilerini geliştirmek;
profesyonel iş yaşamında tasarımlarını, giysi koleksiyonu üretim süreci için hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerimizin, portfolyo derleme ve tasarım üretimine yönelik dökümanlarını; algıda seçici grafik etkiler ile açıklamayabilme becerilerini oluşturmak ve geliştirmeyi amaçlayan bir derstir.
Adobe Portfolyo ve Teknik Föy Stüdyosu; öğrencilerimizin belirli bir süreye bağlı kalarak, belli bir tasarım hedefi dahilinde yapacakları tasarım çalışmalarının sunum kalitesini arttırmaya imkan verir. Öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası üretici gruplarına iletecekleri tasarım uygulama taleplerini, teknik detaylarla çözümlenmiş dijital şartnameler olarak derlemelerine olanak sağlar. Öğrencilerimiz, bir çalışmanın portfoliyo olarak derlenmesine ilişkin temel prensipleri kavrayabilir, Adobe yazılımları ile dijital şartname şablonu hazırlayabilir, desenlerini vektörel formatta açıklayabilir. Herhangi bir soruya ihtiyaç olmadan fikrini, yeteneğini ve becerisini sözlü ve yazılı sunmaya dair gelişebilir, dijital teknolojileri yalnız ya da beraber etkin kullanabilir, en az bir yabancı lisanda portfolyo derleyebilir, çok boyutlu düşünebilir, estetik ilkelerini uygulayabilir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
-Dersin işleyişi ve amacı hakkında bilgilendirme,
-Ders plan ve akışını aktarma
-Teknik Föy nedir?
-Teknik föy örnekleriyle açıklama
-Hazır Giyimde tekstil terminolojisi (Tr-Eng) genel terimleri aktarma
|
- |
2) |
Teknik şartname/Föy kalıbı hazırlama
Illustrator'da Pantone kitabı ekleme ve teknik föye aktarma.
Modellerde renk varyantı hazırlama
|
- |
3) |
• SL-LS Tshirt (V yaka,bebe yaka,polo yaka reglan/düz kol)
• Sweatshirt (kapşonlu,kapşonsuz,fermuarlı,cepler)
• Gömlek kalıp çizimlerinin data olarak verilmesi;detayların incelenmesi
Erkek Örme Grubu (Tops Basic Kalıp ve Formlar)
|
- |
4) |
• SS-LS Tshirt (V yaka,bebe yaka,polo yakareglan/düz kol)
• Sweatshirt (kapşonlu,kapşonsuz,fermuarlı,cepler)
kalıp çizimlerinin data olarak verilmesi;detayların incelenmesi
|
- |
5) |
Dikiş çeşitleri,büzgü ve aksesuarların Photoshop ve Illustrator fırçaları ile uygulanma nasıl yapılır;uygulamalı olarak gösterilmesi
Allover print ve doku giydirmesi (çizgili/ringel dokular)-swatch paleti kullanımı
|
- |
6) |
Pantolon, Eşofman altı,tayt (kadın) modelleri teknik çizimlerinin data olarak verilmesi
Dikiş detayları nasıl uygulanır;örneklerle açıklama
|
- |
7) |
Vize Sınavı: Fotoğraftaki modellerin ön-arka beden çizimleriyle teknik föy oluşturma.
Laboratuarda uygulamalı sınav.
|
- |
8) |
Uzun ve capri eşofman takımlarının teknik föylerinin data olarak verilmesi |
- |
9) |
Baskı çeşitleri ve uygulamalarını örnek görsellerle aktarma
Artwork teknik föyü nasıl oluşturulur örnekleriyle açıklama
|
- |
10) |
Hazır teknik çizim modellerin üzerinden yeni tasarım ve model uygulamaları oluşturma (etek uzatma-kısaltma, cep küçültme, kol modeli değiştirme, büzgü ekleme vb.) |
- |
11) |
Tshirt üzerine desen giydirilmesi,
Aplike,nakış ve arma yerleştirmeleri (çeşitleri,ingilizce terim ve açıklamaları)
|
- |
12) |
Beden şablonu kullanarak yeni model çizim uygulaması nasıl yapılır; uygulamalı olarak gösterme, simetriğini alma, path çizgi ve noktalarını birleştirme, renk uygulamaları |
- |
13) |
Bir marka seçilerek o markaya ait modellerin teknik föyünün oluşturulması. |
- |
14) |
13.hafta oluşturulan teknik föy çalışmalarının sınıfta değerlendirilmesi
Çanta-ayakkabı vb.aksesuarların teknik çizim uygulamaları
|
- |
15) |
14.hafta oluşturulan teknik föy çalışmalarının sınıfta değerlendirilmesi
Çanta-ayakkabı vb.aksesuarların teknik çizim uygulamaları
|
- |
16) |
Final Projesi Teslimi |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
|
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
3 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
3 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
4 |