MOD310 Portfolyo Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD310
Ders İsmi: Portfolyo Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin dersin planlı başlangıç zamanından sonraki ilk 15 dakika içinde derse katılması serbesttir, geç kalma süresini uzatmak her dersin öğretim elemanının takdirindedir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, öğrencileri profesyonel is yasamina hazirlarken tasarimci kimliklerini portfolyo üzerinden yansıtabilmelerini sağlamak; öğrencilere kendi portfolyolarini dijital ortamda tasarlayabilme ve sunabilme becerisi kazandırmak,
Günümüz moda sektörü ve uluslar arası rekabet ortaminda işverene (hedef kitleye) hizli ve etkileyici şekilde ulaşabilmelerini saglamaktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital portfolyo grafik düzenini bilgisayar ortaminda oluşturabilme C. Tasarimci kimliğini portfolyo üzerinden aktarabilme becerisi geliştirme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Moda Endustrisinin isleyisini açıklama - Tasarımcının moda üretim zincirindeki yerini ve önemini aktarma - Moda Sektoru meslek kollarinı tanımlama Moda Tasarimcisi için portfolyo sunumu ve tasarımının onemini aktarma ...
2) -Portfolyo sunumunda is verenin (hedef izleyicinin) beklentilerini tanımlama -Bir tasarimci portfolyosunun odak noktalarinı belirleme PROJE-1/ODEV-1*: Portfolyo’da kullanılacak projenin secimi. ...
3) -Moda Trendleri Oyku Studyosu I,II ya da -Giyside Metraj ve Pano Baski derslerinde uygulanan ve sunulan projelerden biri seçilerek tüm içeriği (mümkünse görsel olarak derlenerek) 3.hafta derse getirilecek. Öğrenciler ödevde istenen tüm dokümantasyon ve içeriği 3.hafta yaninda getirmekle yükümlüdür: Ders Icerikleri: tema,konsept,(varsa) ilgili metin,sunum,pano ve uygulamalarin görselleri (dijital ve cikti olarak) • 3.hafta ders uygulamasinda kullanilacaktir.
4) Giysi Tasarimi Projesi: Desen Tasarimi Projesi: Konsept belirleme: Tema/ilham kaynagi: storyboard (varsa) hedef kitle panosu Tema/ilham kaynagi: storyboard (varsa) hedef kitle panosu Hikayelestirme: eskizler,dokular eskizler,raportlar Siralama : illüstrasyonlar (varsa) teknik cizim desenler Renk varyantlari Sonuclandirma: Uygulama: Dikilmis giysi görselleri (varsa) Mankenli Fotograf Cekimi Desenlerin görsel giydirmeleri (Visualization) ...
5) Grafik Duzen: Powerpoint Programinda Sablon oluşturma -Tipografi: Dogru yazi karakterini seçme, metin düzenleme -Okunabilirlik ve görsel algı yaratma -Metin hizalama ve yerleştirme Porfolyo Grafik Düzeni oluşturma ...
6) PROJE-1’in sunumu ve sinifta değerlendirilmesi Karşılaştırma ve eskikleri değerlendirme Proje-1’in sunumu ve sınıfta tartışılması ...
7) Ozgecmis (Ben Kimim) yazisi derleme ve sunma: 1 paragraflik metin. Portfolyo ve Cv fotoğraf Ozelliklerini örneklerle açıklama Portfolyo ve Cv metni derleme ...
8) Kapak sayfasinda grafik algi ve dozen nasıl olmalıdır; tanımlama ve örneklerle açıklama Kapak Sayfasi Hazirlama ...
9) PROJE-1’in Ben Kimim ve kapak sayfasi da eklenmiş halde ppt’de düzenlenmiş portfolyo seklinde sinifta sunumu, dijital ortamda ve yatay A3 boyutunda dosya halinde teslimi VİZE ...
10) Cv hazirlamanin puf noktalarinı acıklama Moda ve Tekstil Tasarimi alanindaki kurumsal is sozlesmeleri ve kariyer olanaklari hakkında bilgilendirme ...
11) Cv sayfa düzeni ve içeriği nasil olmalidir? Iyi ve kötü cv örnekleriyle karşılaştırma ve değerlendirme ...
12) 10.hafta hazırlanan cv’lerin teslimi (dijital ve cikti olarak) İkinci proje ödevini tanımlama ve açıklama PROJE-2/ODEV-4*: Final Portfolyosu’nda kullanılacak projenin secimi: 2.Portfolyo çalışması için içerik derleme ...
13) Photoshop ve Indesign programlarını kullanarak grafik düzen oluşturma Dijital portfolio hazırlama ...
14) Online portfolyo (Responsive timeline portfolio) ornekleri ve viewbook’ta profil olusturmayı gösterme; örneklerle açıklama Online portfolio oluşturma ...
15) • Online portfolyoların derste sunumu Online portfolio oluşturma ...
16) FİNAL ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Linda Train, Portfolio Presentation for Fashion Designers,2010, ISBN-13: 978-1563678172 ISBN-10: 1563678179 Edition: 3rd
Diğer Kaynaklar: • Linda Train, Portfolio Presentation for Fashion Designers,2010, ISBN-13: 978-1563678172 ISBN-10: 1563678179 Edition: 3rd

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 5 10 50
Toplam İş Yükü 114